Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag menar att du kan kapa den några cm :) ta den till en sadelmakare bara. Tror du inte ska ha ett mindre träns då det du har nu sitter perfekt :).

Han har cob på alla andra träns hemma, men beställde full på detta pga pannbandet i hopp om att det skulle passa :/ får se om jag har ngn sadelmakare som kan kika på det. Remmen under nosgrimman är också en aning lång och står ut i luften, men klipper jag av den så kapar jag loggan för tränset....om man får vara petig :D Vill inte köpa träns till denna häst igen, mitt hår blir grått av förtvivlan, haha.

Han har cob på alla andra träns hemma, men beställde full på detta pga pannbandet i hopp om att det skulle passa :/ får se om jag har ngn sadelmakare som kan kika på det. Remmen under nosgrimman är också en aning lång och står ut i luften, men klipper jag av den så kapar jag loggan för tränset....om man får vara petig :D Vill inte köpa träns till denna häst igen, mitt hår blir grått av förtvivlan, haha.

Hak Remmen går ju att korta in i andra änden :) så syns det inte lika mycket att den är omgjord heller. Tänker mig sen att man bara behöver korta in nosgrimmans nack rem med ca 2cm för få det estetiskt snyggt men samtidigt i höjd med sidostyckets spänne.
Lite pill men går att få snyggt ganska enkelt.
Och som det sitter nu är det perfekt höjd på nosgrimman, perfekt läge på nosgrimmans sidostycken osv :) sällan man ser en nosgrimma vars nackrem inte ligger i ögonen på hästarna :)

Idag kom äntligen mina grå Pikeur Paulina som jag väntat på sedan Falsterbo :love: Tyskarna syr långsamt... :cautious: De är helt obeskrivligt sköna och har så snygga detaljer så det var väl värt väntan!
22184756-22C5-450C-972A-A474EAACB58A_zpstf7xaawe.jpg

Lycra nertill:
A43C3524-C8E3-4D7B-B178-22A9329D6242_zps8xladl25.jpg

Beställde ett rosa bandet-armband från Amazona Sueca som kom idag också:
1F6F79CA-DFFD-486E-9A76-46B78E17EBB1_zpstpflj5ca.jpg

Jag vill shoppa!!!
Men kan verkligen inte komma på vad jag kan tänkas behöva :p
Speciellt inte när jag ärvde allt efter foderhästen som fick somna in i lördags.

Möjligtvis skulle en kortare dressyrgjord vara på sin plats.

Men får hålla i slantarna till Stockholm i slutet av månaden och hoppas på nått kul på mässan.

Pålle har fått ett nytt 200 g helhals täcke. Ett Amigo Hero.

Även ett Amigo Jersey cooler. Han har redan ett så blev ett extra.

Jag har köpt mig ett par bruna Arezzo läderridstövar från Hööks. Blev också ett par lite högre fodrade kängor (liknande finns på Hööks) på Jula. Mkt billigare

Jag har nog glömt lägga upp bilder på mina senaste inköp!

En bettlös nosdel från Barefoot, helt klart min och hästarnas nya favorit. De älskar den! Lillen går hur fint som helst och helt utan att bli het eller stark och pensionären (vit) går som en klocka, mycket skönt att slippa hans bettpyssel som dyker upp när han blir pigg och inte vet vart han ska ta vägen ;)

image_544f9363e087c30e68e070d9.jpg

Med ludd på, efter ett dressyrpass.

10735550_791016050958023_1908106148_n.jpg

Och så har jag även köpt en ny nosdel och nya skänklar till mitt hackamore, det var så gammalt och fult så kände att det behövde uppgraderas :) Nosdelen är från PS of Sweden och skänklarna från Taur :)

10729365_1009919099033567_512417929_n.jpg

Och så har jag även köpt en ny nosdel och nya skänklar till mitt hackamore, det var så gammalt och fult så kände att det behövde uppgraderas :) Nosdelen är från PS of Sweden och skänklarna från Taur :)

Hej
Tack för Taur. Visste ej att denna sida fanns.
Äntligen har jag hittat ett hackamoreträns som jag verkligen kan tänka mig att köpa!!

Råkade åka förbi den lokala ridsportbutiken idag då jag behövde lusern och hade hört om rea. Kom hem med lite mer än tänkt till galna priser som sist de hade rea!

20141129-143352.jpg

20141129-143412.jpg

Treadstone träns med silverklinker på pannband och nosgrimma 300kr(ord 920kr) 2 par tyglar med gummi 20kr resp 50 kr, fårskinnsunderlägg till bakskydden 20 kr, luddskydd med reflex 20kr, min favorit martingal från tradstone med resår/stretch 150kr (ord 529kr) Transportskydd från Bucas 300kr (ord 598kr) Graninge stövlar till min sambo för sjuka 100kr och tillsist en lång borste :) Nöjd!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 173
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
719
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025