Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Senaste inköpet är ett par nya skaklar till vagnen Har egentligen köpstopp fram till årsskiftet, men tyckte jag behövde en annan modell på skaklar.
Tyvärr inte. Har en häst som står med behandlad hovböld och en som inte är inriden.ÅH! Precis, exakt vad jag letat efter i minst ett år! Dels pga singelkåpa på den planerade dressyrsadeln, dels pga ridtäcket från Horze inte håller sig riktigt om jag vill att det ska med tömkörningsdäckeln. (Jag litar verkligen inte på ländtäckenas knäppen - de där "vanligaste" i plast - sedan förra hästen plötsligt hade sitt släpandes efter sig på ena sidan när vi galopperade. Funkade med den hästen att bara sitta av och fixa - men med nuvarande skulle det nog bli lite väl spännande!)
Har du hunnit prova dem något, i användning?
@Itzyditzy Är schabraket därifrån med? Det var extremt fint!
testade att länka från datorn nu och får inte heller fram ngn vettig bildlänk, dock så går det från pekplatta och mobilen utan problem. (har bara instagram appen på mobilen så det är inte det som är problemet.. väldigt konstigt.. och irriterande.)Äsch en länk till hästens nya sadel, Lippo Allegria, med padd utan fluff.
http://instagram.com/p/ulRbJai3Mt/
Skulle det ju vara såklart.Jag har idag köpt en transport, SÅ nöjd. En Thule equiliner -07 som i princip ser oanvänt ut. @Itzyditzy Är schabraket därifrån med? Det var extremt fint!
Jättesöta
Var hittar man såna ?
nosgrimman har lagom höjd, det du kan göra är kanske att korta in spännen om du inre vill gå dem så högt upp.jag har köpt detta tränset, och har provat det en gång på stallgången. Tycker ni nosgrimmans spänne ska sitta så långt upp vid pannbandet vid tinningen? kan sänka ett hål men sitter fortfarande för nära anser jag. Vill inte sänka för mkt iochmed att bettet då ligger på nosgrimman. Detta är stl full i storleken. Ngn som vet hur cob storleken är i sin storlek. Detta är ett Dyon. Googla gärna produktbild. Tycker det blir bättre med spännet där. Det tråkiga med cob är ju att pannbandet aldrig kommer att passa, tycker pannbandet va litet redan nu.
Inget billigt träns heller så har lite beslutsångest om jag ska sända det åter.
nosgrimman har lagom höjd, det du kan göra är kanske att korta in spännen om du inre vill gå dem så högt upp.
jag menar att du kan kapa den några cm ta den till en sadelmakare bara. Tror du inte ska ha ett mindre träns då det du har nu sitter perfekt .Hur då? hela remmen är rundsydd under det platta delen, så vet inte hur jag ska fixa det utan att behöva kapa av remmen (vet inte om jag vågar det med rädsla för att det blir fult eller förstört) Det går inte att korta mer, finns ett hål till men det sitter precis under pannbandet och pannbandet går inte att dra upp mer, stoppas av fodringen på tränset.
Funderar på om inte en cob nosgrimma vore bättre för då borde den inte bli lika lång i remmen som en full...men då passar inte pannbandet. Bläkh. Denna häst ligger alltid mellan cob/full på träns, dilemma.
Om ni vet några andra rundsydda träns som påminner om detta utan massa spännen i nacken så tipsa gärna om märke. Nosgrimma runt 3-4 cm bred.