Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har du resten av outfiten ;)
10341953_618732331556077_6996869015475739749_n.jpg
Åh, jag har allt funderat på't :p
Om flugorna ger honom mer problem så får det allt bli hela kostymen :D

Nu har mina shoppade saker kommit!

image_538db5632a6b224b00e9f76a.jpg

Är jättenyfiken på att testa bettet på båda mina hästar och se vad de säger, ingen av dem har någonsin testat ett mjukt bett, mycket spännande :up:
Luvorna är superfina, hoppas bara storleken passar, köpte en cob och en full så cob-luvan borde ju passa på den ena iallafall och om de är stora i storleken får jag väl byta ut full-luvan eller köpa en ponny också för storhästen kan ju säkert ha den stora (men han föredrar med öron, det gör inte ponnyerna).
Hovkletet ska också bli intressant att testa, är NAF's produkter så bra som det sägs så lär man ju bli nöjd :) Någon som provat?

image-2_538db54c2a6b224a7e763bae.jpg

@mily
Hur verkar det där bettet? Ser skumt ut :p

Dagens shopping

poponcini bett

Sprenger sporrar med trissa

De niro sporremmar i lack som matchar mina stövlar :)
De är så fina så det blir nog ett par även till hoppsporrarna

NAF till Fille

@Bison
Bettet har väl egentligen ingen större inverkan när det är lösa ringar, kan tänka mig att det blir lite skarpare om man har ett bett med fasta eller med någon form av hävstång eftersom det då kan vinkla sig lite i munnen. Nu låg det mest fint och stilla och hästen verkade tycka det var helt ok iallafall, han drar alltid in betten mellan tänderna så därför tycker jag att det är nice när det är platt så det ligger mer still :) Ska prova på storhästen nästa gång jag rider och se vad han säger också :D

Har du använt Super flex länge eller testar du något nytt? Är lite sugen på att prova till min lilla som kan vara lite stel :)

@mily
Har inte använt det innan.
Min är mjuk och rörlig men lite lat och bekväm.
Han är 14 år och har hoppat en del. Hoppas detta kommer hjälpa till att hålla honom fräsch.

@Matmissbrukaren
Fina saker!
Gillar verkligen den rosa grimman.
Fungerar sadeln bra?

@mily
Hur verkar det där bettet? Ser skumt ut :p

Dagens shopping

poponcini bett

Sprenger sporrar med trissa

De niro sporremmar i lack som matchar mina stövlar :)
De är så fina så det blir nog ett par även till hoppsporrarna

NAF till Fille

Åh vart hittade du sporrarna? Såna skulle jag oxå vilja ha :)

@mily
Har inte använt det innan.
Min är mjuk och rörlig men lite lat och bekväm.
Han är 14 år och har hoppat en del. Hoppas detta kommer hjälpa till att hålla honom fräsch.

@Matmissbrukaren
Fina saker!
Gillar verkligen den rosa grimman.
Fungerar sadeln bra?

Tack :)
Den gör den. Sitter super. Lite ovant att ha så mycket stöd men min sits är så mycket bättre än utan stöd så jag vänjer mig nog snabbt.
Den passar så bra i vidden att det faktiskt får rum för en pad under med utan att den blir för trång. Trodde jag aldrig skulle gå :p

Jag är lite svag för rosa och blått. Har mest blått till hästen (valack) men nu har jag även införskaffat rosa saker ;)

Rosa träns (köpt av en stallkompis)

Vita Eskadron damasker fram + bak, rosa boots, 2 svampar och svart täckesgjord (Eskadron)

Pojken i det rosa ;)

Jag har unnat mig en ny väst då jag gått ner i vikt :banana:

Även köpt nya vita benlindor och svarta bettringar

Lite nya saker till både mej och ponnyerna :-) supernöjd över västen och hoppas på att den ska hålla både färg och form.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 166
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
719
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka