Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Magica hur upplever du sitsen? Jag köpte en letek i mars och upplever sitsen som bred och knästöden som stora. Har inte ridit i den så mycket eftersom jag inte jobbar hemmavid.

Dock tror jag det blir bättre med lite mindre knästöd samt att jag rider lite mer i den.

Jag hade en Tekna A-line innan och den upplevde jag som smalare och djupare än min S-line jag har nu. Och jag gillar att S-linen är mer att sitta på. Så för min del är det super med bredare säte. Stöden hade jag nästan velat haft större.
Jag var sugen på en LeTek och provsatt en men tycker den var mkt bredare än "vanliga" S-linen

@Magica intressant att det skiljer i uppfattning. För jag testade både s-line och letek men upplevde ingen skillnad på modellerna.

Min mamma gillar i alla fall sätet och stödet :-)

Jag skulle bara titta efter en hjälm och en kortare sadelgjord till lillknatten. Men det är uppenbart farligt med utförsäljningar ;)

10277045_606588742770436_5485750012803953096_n.jpg
Såg att du "råkade" plocka på dig Pc elite skydd i stl small - hur är de i storleken? Vill köpa såna till en gracil arab men osäker på om small eller medium är det rätta.
Inköpsställe?

Såg att du "råkade" plocka på dig Pc elite skydd i stl small - hur är de i storleken? Vill köpa såna till en gracil arab men osäker på om small eller medium är det rätta.
Inköpsställe?

Vad har den annars för storlek? Min gissning är att small blir bra. Jag har small på min maxade D (welsh) som har small/ponny i andra benskydd. Skulle gärna kunnat vara lite mindre i omkretsen till och med.

B-ponnywelshen har också small i PC men då är de precis på gränsen att vara för stora både höjd och omkrets (han är lite stadigare i sina ben än större ponnyn).

Mina araber (147 resp 155) hade båda small.

Vad har den annars för storlek? Min gissning är att small blir bra. Jag har small på min maxade D (welsh) som har small/ponny i andra benskydd. Skulle gärna kunnat vara lite mindre i omkretsen till och med.

B-ponnywelshen har också small i PC men då är de precis på gränsen att vara för stora både höjd och omkrets (han är lite stadigare i sina ben än större ponnyn).

Mina araber (147 resp 155) hade båda small.
Den har small/ponny mot cob i storlek annars. Låter som att Small i Pc blir alldeles lagom.

Jag har slutat shoppa...
Iaf slutat med lyxshopping och köper bara nytt om det verkligen behövs.
Pengarna äts ju upp av det stora svarta hålet för träningar...

Men i veckan blev det lite nytt iaf, nya tömkörningstömmar i läder, ridstrumpor, hästtransport skylt, foder, cognacsfärgade ridhandskar och 2 grimmor och ett grimskaft.
Har inte bild på allt men några iaf.

Världens fulaste grimma, fanns bara fula så jag tog den fulaste.
Ljusblå med röda flugsvampar på, fint *not*

10366011_10154172203880223_1823495004534206876_n.jpg

10174923_10154172204190223_7314351349555129688_n.jpg
10284941_10154173523925223_2684807288197458475_o.jpg

@pulkaskurk
Men lägga pengar på träning är ju toppen, och roligt.

Jag tröstshoppar mest just nu....

Tycker grimman var söt :-)

Jo träningar är ju skitkul :D
Så jag kom liksom fram till att träningar är roligare än fina prylar eftersom ekonomin tvingade mig att välja.
Men fina prylar är också roligt :)

Varför tröstshoppar du?

Haha tack :) Den är liksom lite fulsöt tycker jag, vilket iof passar väldigt bra ihop med min fulsöta häst hihi

@pulkaskurk, den grimman var ju klockren!! Hade mer än gärna haft den på min grabb :D

Här läggs pengar på att hitta en flughuva som passar min kuse som tydligen har ett gigantiskt huvud :wtf: Alla är supertajta runt ganascher, panna, öron...
Hittade en bucas-kopia på Tre hästar i Kungälv igår som ska provas idag. Den ser ut som ett mindre tält så bör passa, men det trodde jag om tidigare också...:meh:

Jag har shoppat en hel massa sista tiden, men dålig på att lägga in bilder tyvärr. Senaste inköpet häromdagen var ett par nya ridbyxor och ett insektstäcke till lillponnyn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 153
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
719
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka