En fråga till er som har koll på klösträd/klösmöbler. Min tjocka gamling skulle behöva något nytt så han kan ligga och kolla ut genom fönstret, för den han har i dagsläget är för hög för honom så han kommer inte riktigt upp (lite stel i bakbenen och tjock). Dessutom börjar den bli rätt vinglig så ja, något mer lättillgängligt och stabilt vore bra.
Jag har kikat runt och hittat Trixie Isaba som väl är ungefär det jag letar efter i form av design. Dvs, inte så hög totalt sett och så med två nivåer så tjockisen kan ta sig mellan nivåerna på ett enkelt sett. Men då är ju frågan - hur stora är egentligen bäddarna? Inte så stora va? Och om dom är tillräckligt stora, är den tillräckligt stabil för en klumpig katt på ca 5-6 kg?
Om inte, andra förslag som skulle kunna fungera för katten?
Mina föräldrar, med lika stora men smidigare katter, har ett banana Leif paradise som jag tycker är riktigt bra! Men där är problemet att det är för stort, för högt totalt sett samt för högt om han skulle använda första nivån som ett trappsteg. Men där är bäddarna typ tillräckligt stora och det är ju stabilt vilket jag uppskattar
Titta på Natural Paradise xxl modellerna! Vi är flera i tråden som är väldigt nöjda. Jag har ju största trädet till min galna buse () och mina föräldrar har "tunnan" jag började med till sin 8kgs grabb!