Shopping till katterna!

Förutom en massa medicin ( :meh: ) så har vi nyligen beställt såna här finurliga pinnar plus nät:

18107651-origpic-5fa227.jpg

Vår nya balkong är tur nog designad så att det inte finns några glipor varken mellan glas och golv eller mellan glas och räcke, så vi behöver bara fästa stolparna i räcket. Ser fram emot att för första gången ha en någorlunda snygg innätad balkong. :D

[QUOTE="
Såg en sådan i en butik häromdagen, verkade kanske lite väl stor dock? :o Och den är väl inte prasslig, eller?[/QUOTE]

Min har kattunge-versionen, den är mindre :) Min prasslar iallafall :p

Idag fick Simon en "Yeowww Sardin" i ett försök att få honom lite busigare inne! Skall tydligen vara stoppad med fantastisk mynta från USA ;):D
Den var ganska rolig sa Simon = sjukt kul enligt normala katter! :p så den får en :up:

Väntar på en "Da Bird" samt lite olika refills, det blir mitt sista försök!

Tycker han inte att den är kul är det väl bara att acceptera att han är en hårdbarkad jägare :devil: som anser att lek mer än 3 minuter är slöseri med energi, bättre att sova inför nattens riktiga jakt istället! :rofl::love:

Är sjukt sugen på nytt träd till katterna! De har två nu, men det ena är helt sönderklöst i de två nedersta pelarna och de två översta är på god väg att ge med sig..
Det andra trädet har bara en klöspelare men används flitigt av kattungen som klätterställning. Båda träden är bara ca 110 cm höga.

Drömmen (från min och sambons sida :D) är ett stort och högt träd med många pelare, flera plattformer och gärna "tunnlar" att klättra runt i. Helst lite bollar i snören här och där med, men det kan man ju enkelt sätta upp själv.
Problemen är bara att vi har en ganska tung och osmidig katt (ca 5 kg, inte jättestor men klart överviktig..) som brukar hoppa rakt in i ena trädet så det välter. Minstingen är trebent och kan inte hoppa speciellt högt, men är bra på att klättra (men det får ju inte vara för högt mellan plattformerna). Mellankissen behöver man inte fundera på, hon är som en panter korsad med spindel :D
Dessutom skulle vi vilja ha trädet i någon snygg färg, inte beige eller leopardmönster eller så.

Några tips? :D

Är sjukt sugen på nytt träd till katterna! De har två nu, men det ena är helt sönderklöst i de två nedersta pelarna och de två översta är på god väg att ge med sig..
Det andra trädet har bara en klöspelare men används flitigt av kattungen som klätterställning. Båda träden är bara ca 110 cm höga.

Drömmen (från min och sambons sida :D) är ett stort och högt träd med många pelare, flera plattformer och gärna "tunnlar" att klättra runt i. Helst lite bollar i snören här och där med, men det kan man ju enkelt sätta upp själv.
Problemen är bara att vi har en ganska tung och osmidig katt (ca 5 kg, inte jättestor men klart överviktig..) som brukar hoppa rakt in i ena trädet så det välter. Minstingen är trebent och kan inte hoppa speciellt högt, men är bra på att klättra (men det får ju inte vara för högt mellan plattformerna). Mellankissen behöver man inte fundera på, hon är som en panter korsad med spindel :D
Dessutom skulle vi vilja ha trädet i någon snygg färg, inte beige eller leopardmönster eller så.

Det är bara att googla runt på nätet så hittar du långa olika varianter, jag hade ett till taket innan som min älskade!

Detta träd har jag beställt idag
:banana:
http://www.grizzlyzoo.se/klostrad-LittleBigger/little-bigger-pavo-klostrad-gra/

@HannaB Det såg riktigt nice ut! Väntar på utvärdering.

Vårt största problem är väl egentligen att det ofta är rätt högt mellan plattformerna. Svårt att se på bild på nätet hur pass högt det är i verkligheten. Har inte jättegott om butiker här, tyvärr.

@HannaB Det såg riktigt nice ut! Väntar på utvärdering.

Vårt största problem är väl egentligen att det ofta är rätt högt mellan plattformerna. Svårt att se på bild på nätet hur pass högt det är i verkligheten. Har inte jättegott om butiker här, tyvärr.
Kanske om ni ställer den mot en vägg så kan ni borra in någon hylla där det behövs om ni märker det behovet :idea: Ifall ni inte hittar någon som passar perfekt :)

Vi kom fram till att vi nog ska försöka bygga om ett av träden vi har. Hur svårt kan det vara? Lite masonitskivor, pelare (det köper vi nog färdiga) och luddigt tyg att klä skivorna med. Går det så går det, annars har vi misslyckats :p Tur att herr sambo kan det här med cad och sånt, så får man en snygg 3D ritning först!

Får skaffa drömträdet när vi köpt hus eller flyttat till större lägenhet ;)

Vi kom fram till att vi nog ska försöka bygga om ett av träden vi har. Hur svårt kan det vara? Lite masonitskivor, pelare (det köper vi nog färdiga) och luddigt tyg att klä skivorna med. Går det så går det, annars har vi misslyckats :p Tur att herr sambo kan det här med cad och sånt, så får man en snygg 3D ritning först!

Får skaffa drömträdet när vi köpt hus eller flyttat till större lägenhet ;)
Gör luddet borttagbart! Så himla skönt att kunna tvätta det i maskin och dammsuga trädet ordentligt.

Tog av luddet från ett vanligt permanentklätt träd för några år sen. Trots att jag dammsugit det intensivt innan fanns det ett tjockt lager smuts och damm där under. Aldrig mer fast ludd! :p

Köpte en sån här tills Simon, han behövde verkligen en större nu när vi skulle åka längre och han åkte bra mycket lugnare än innan! :):love:

Blev chockad över det grymma priset, 495kr för en av de större modellerna, 18kg! ;)

(Han har dock droppat över 1kg i sommar, vägde in på knappt 7kg idag mot vårens vägning på 8½kg!
Men han är ju så himla lång & bred :love:, vet bara "Vilkeeeet stoooooort huuuuvud!!" :p:p)

13930_10152703306928180_6812980906861754177_n.jpg

Köpte en sån här tills Simon, han behövde verkligen en större nu när vi skulle åka längre och han åkte bra mycket lugnare än innan! :):love:

Blev chockad över det grymma priset, 495kr för en av de större modellerna, 18kg! ;)

(Han har dock droppat över 1kg i sommar, vägde in på knappt 7kg idag mot vårens vägning på 8½kg!
Men han är ju så himla lång & bred :love:, vet bara "Vilkeeeet stoooooort huuuuvud!!" :p:p)

13930_10152703306928180_6812980906861754177_n.jpg
Den såg riktigt bra ut! Stadig och lättburen också? Var kommer den ifrån? :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 108
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 704
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama