SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Åh, jag hade Pergo i köket på min första lägenhet, älskade det golvet! Överlevde 3 stora hundar utan bekymmer:D

Vi har ju två stora katter och förhoppningsvis fler på ingång om något år så det behöver vara hållbart. :) Det är väl världens mest hållbara laminatgolv eller vad de nu marknadsför det som.

Vi har shoppat en till magnolia! :D

magnoliatva001_51ace8cae087c37a8ae92f71.jpg

En bunt tapeter till hallen och matplatsen

tapeter_51b485deddf2b30e8f293ac9.jpg

Även hittat tapeter till några av rummen i huset. Biorummet ska få den mörka tapeten som ska matchas med svart heltäckningsmatta, svart tak och svarta lister och vardagsrummet får den ljusgrå tapeten som är helt utan mönster. :)

tapetprover_51b485ddddf2b30ed971ef51.jpg

Riktigt snygga tapeter! :d Jag som snart skall flytta håller på att planera som en galen, tapeter, bestick, koppar, ja allt allt vill jag ha nytt och bara i min stil! (Tidigare fick ju för detta sambon bestämma LITE ;))

Måste också tipsa om en helt fantastisk butik som heter Papeterie i Göteborg (finns även online), jisses, där har jag köpt MASSOR! :love:

Okej! :) Vi har letat bland många mörka tapeter och det här var den vi fastnat för mest. Mörka tapeter är så konstiga annars tycker jag...

Hm har jag inte tänkt på. Tror inte vi hade direkt mörka alternativ från hyresvärden dock. Jag gick däremot i ganska ljusa toner för då känner jag att jag har lättare för att använda mörka detaljer.

*kl*

var på ett homeparty igår med heminredning (Living & room) Tyvärr apdyra grejer som mest gick i shabby chic och mormor stilen. Men jag hittade en fin uppläggningsskål och ett uppläggningsfat som blev beställt.

Living_summer_24.jpg

Den är från märket Nyans. Har hittat den både hos Bauhaus och K-rauta. :)

KL

Nu är det sommar så nu flyttar vi ut och kommer att bo mestadels i våra båtar :)
Förra året köptes en snipa som ett litet projekt, det kommer nog ta ett par år innan den är helt klar så som vi vill ha den men vi börjar så smått iaf :)
Idag har jag köpt tyg och sytt nya gardiner till den iaf och ska välja ut tyg för att tillverka nya dynor.

Förebild på gamla hemska båtgardinerna, hur kunde någon välja såna? :wtf:

1011348_10152899011205223_322161948_n.jpg

Mina nya gardiner och ett par kuddar jag sytt av tyget som blev över :)

992950_10152899012675223_1728450244_n.jpg

Senast ändrad:

Igår åkte jag till EM möbler för att köpa muggar och en spegel till sovrummet.. Men köpte denna:

1017591_10201483917045488_1638940597_n.jpg

En ställbar Jensen Diplomat.

Jag vet inte vad som hände, jag har fortfarande hemska minnesluckor ifrån besöket:nailbiting:
Skulle inte alls köpa en ny säng nu, men med erbjudandet som var gick inte att motstå, vi köpte en kontintalsäng för ett år sedan men har inte varit nöjda och har ångrat att vi inte köpte en ställbar.
Några muggar blev det inte. Inte någon spegel heller.

Idag har vi köpt fem rullar av den här tapeten :love:

tapetenrumett_51bf4961ddf2b3050eeb1b33.jpg

Två nya tavlor också, den högst upp och den lilla längst ner.

smam_51bf50e5ddf2b305ae6c0122.jpg

Bara för att vi storshoppar till huset så fortsätter jag att bomba med bilder här, lite i taget. :D

tapetervardagsrumettan_51c1dcfde087c34c22836605.jpg

Lite tapeter. Ett gäng gråa till vardagsrummet och Decor Maison tapeten jag visade i inlägget över. :)

Beställde kakel till köket i förrgår och hämtade ett fönster också, mindre intressant. :D

*kl*

Har shoppat ett sminkbord, en stol, två lampor, spegel och acrylförvaringsgrejer :)

Fint!
Älskar ditt sminkbord!

Har inga bilder nu, men vi har mest köpt saker till ungarna sista tiden.
En sandlåda, rutschkana, lite sandlådeleksaker och böcker med Pettson och Findus :)
Blev två golvfläktar till övervåningen och en dammsugare idag också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka