SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Knapplån
Köpte nya gardiner till köket och vardagsrummet idag (ville inte ha julgardinerna uppe i köket längre :p). Fick även hem ett par affischer, så det köptes ramar till dem också så att jag kunde sätta upp dem.
Nu är vardagsrummet såhär:
20130527_213427.jpg

20130527_213417.jpg

20130527_213735.jpg

Och köket såhär :D
20130527_213231.jpg

kl

Någon som har tips på snygg hushållspappershållare som man kan sätta upp på väggen?

Har aldrig sett en snygg hushållspappershållare är jag rädd. Här är en smidig som kan gömmas i ett skåp:
a07821_.jpg

Vi har en platsbyggd, som vi dock ska ta bort när vi renoverar köket. Bilden är lånad men vårt kök ser precis likadant ut:
212549.jpg

*lånar egen knapp*

Vi har börjat handla inför vår kommande köksrenovering!

Gashäll
58383.jpg

Ugn
58363.jpg

Diskmaskin :bump: :bump: :bump:
37527.jpg

Blandare
3808667A.jpg

Och dessutom en pall till balkongen
402x298_1006517.jpg

Köksgolv har vi köpt också, men bild på det är väl inte så spännande. Ljusgrå och mörkgrå linoleumplattor blev det, kommer bli skitsnyggt :)

Det är ju tyvärr det som är grejen, de är så jäkla fula:( men vi har så få skåp nu så vi kan inte gömma rullen på ett bra sätt och inte heller ha den ståendes i nån sån annan hållare.. Så nåt bra att sätta upp på väggen som typ döljer hållaren hade varit bra!

*knapplån*

Vart hittar man snygga utemöbler? Inte plast utan helst trä eller något som kanske klarar att stå ute under en presenning hela vintern. Fyra eller sex stolar, mörkt (typ svart) eller vitt.
Vi har ingen större förvaring i huset än mer än garaget och där ska vi ha en bil hela vintern så det kanske inte får plats med massa saker där ute, därav att det kanske behöver stå utomhus... Alternativt går att vika ihop till små kuber eller nått. :D

Tips på märke: Grythyttan. Tips på butiker: Länna Möbler och Rum21.

Går stadsgasen så långt ut eller kommer ni att använda tub? :) Jag är ruskigt avis eftersom jag saknar vår gasspis något enormt!

Ja nästan hela Blackeberg har stadsgas. Du får helt enkelt flytta till andra sidan skogen ;)
Hushållspappershållaren finns i webbutiken Bluebox

kl

Till långhelgen nu hoppas jag att kunna börja flytta in i mitt nya hem!!
Det har fixats lite (mycket) med ytskikten i lägenheten och elektriker har dessutom jordat alla uttag och jag har fått ett uttag på balkongen också!

Lite före-efterbilder såhär, inte helt klart på bilderna men men ;)

klädkammaren:

Nytt golv! Lister kommer komma upp i morgon i hela lägenheten!

Sovrummet, det blir samma golv här som i klädkammaren

Resten av lägenheten har målats vit både väggar och tak. I vardagsrummet ska en tvärgående-randig fondvägg upp nu i veckan men annars blir resten vitt!

Golvet var fint, påminner om det vi ska lägga in i hela huset. Vet du vad det är för märke på det?

Okej! Det är ett Pergo golv vi beställt. Skulle kommit idag men inte sett röken av några 78 m2! ^^

Pergo är väl laminatgolv eller? Vad kostar det per kvm om man får fråga..?

Mitt golv är parkett i ask och kostade 269kr/m2 vilket ändå är rätt billigt när man börjar kolla på parkettgolv. Väldigt tråkigt att betala för golv. men jaja, fint blir det :meh:;)

Vi hade Pergo i köket i lägenheten och vi var mycket nöjda med det så vi valde att fortsätta på det märket. :)
239 kr/m2 tror jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka