SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Vi har gjort ett första stapplande försök till att införskaffa förvaring till sovrummet med snedtak, och det gick såklart lite smått åt fanders. :p Jag gick in på Ikea och blev så glad över att jag hittade något med vettig förvaring i låg höjd att jag inte tänkte på att byrån var för låg. Den fick tjänstgöra som ett sängbord istället:

0139561_PE299397_S3.JPG

Den tillhör Ikeas Stuva-serie, fast jag köpte med två mindre och en större låda.

Sedan hade de fått in en massa fina påslakan och jag köpte det här påslakansetet:

lyckoax-paslakan--orngott__0177704_PE330667_S4.JPG

Jag hittade minst ett till som jag ska köpa och flera andra som jag tyckte om. Farligt farligt. :p Till det köpte jag ett gäng Gäspa örngott i lila, turkos och grå plus ett lakan ur samma serie men det var såklart för litet. Så går det när man stressar när man är på Ikea! För små byråer och för små underlakan!

Kl

Här kommer jag med en fråga; nån som har tips på en BRA budgetdammsugare? Gärna modell liten eftersom jag bor i typ en skolåda. :D

Vi har köpt kök och tvättstuga. ^^

sthlmtripp002_51b624179606ee4dac70dca2.jpg

Allt kom idag. Hela vardagsrummet är proppfullt.
Köket kommer förhoppningsvis bli galet snyggt! Högblankt vitt utan handtag, svart bänkskiva med gråspräckel i, svart diskho, bred spishäll, gömd spisfläkt, svartsilverfärgat kakel och kromade detaljer.

Jag har en Nilfisk Coupé, liten och smidig men himla stark och bra! Inte så stora påsar i, såklart, men det ser jag inte som ett problem, trots hästbös och två fällkatter (och jag!) hemma.

Ser att det kommit en ny variant också, Neo, men detta är den jag har!

Kan tänka mig det, det har väl vart lite hajp på sådana ett tag nu. Min är dock en billig variant från rusta :)

Tack för tips! Ska kolla upp. Det blir antagligen till att önska mig en dammsugare i födelsedagspresent (kul va? :D) men det är ju bra att veta vad man vill ha!

Jag tycker om att önska sånt i present, slipper jag köpa det tråkiga å kan gå å köpa allt det roliga å fina helt själv :D

Och jag brukar önska mig sängkläder. ;) Helt perfekt att önska sig sådana saker tycker jag.

Jag ser massor med saker överallt nu som jag vill ha till mitt framtida boende. Det är mest småsaker, dvs inga stora möbler. Då måste det väl vara åtminstone lite okej att börja i förtid...? :angel: Köpte tre tavlor för ett tag sen på impuls...

Den tabben gjorde jag med en gång i tiden..impulsköpte massor och knappt hälften fick plats framme :D

Herregud, jag har samlat saker sedan jag var typ 16... Sen att ungefär 1/3 av allt passar i den stilen jag vill ha nu är ju en annan sak :D

Jag har en sånhär:

http://www.xn--hushllsmaskiner-klb.nu/dammsugare/dammsugare/electrolux-ze320a-ergospace/1357274507

Bor i en tvåa och dammsuger någon gång i veckan, och den lämnar ingenting att önska. Lätt att få med sig runt i lägenheten, välter aldrig, når långt, jag behöver inte byta eluttag om jag sätter kontakten mitt i lägenheten. Den är ganska tyst och överlag väldigt bra på sitt jobb;). Enda nackdelen är väl att jag tycker den är ful som fan, men va fasen, den står undanstoppad i en garderob mellan användningarna så jag lider inte av det direkt. Jag fick den också i present btw, förmodligen för att mamma vet att jag annars inte hade köpt någon ;).

Jag har också den, jag älskar min damsugare. Hatade den förra som hade 1,5 meters sladd. Enda jag kan klaga på är att det extra munstycket ramlar ur ibland fast det kan man lägga undan i städskåpet om man vill så mitt eget fel lite gran.

Har också en sån, fast inte i lika rolig färg. Är också jättenöjd, älskar långa sladden och röret! Dock har jag lyckats pajja munstycket, den är väl lite klen, fast det är ju smart att det är 3-i-1 :p

*kl*

Av det vi köpt till köket på sistone börjar det mesta komma på plats:

pic_51d667e9e087c32734efcc1a.jpg

pic_51d667ec9606ee38c5625e1c.jpg

pic_51d667efddf2b35e2f3b2479.jpg

Golv Marmoleum, (under)skåpstommar och fronter Ikea, handtag Nacka byggnadsvård, bänkskiva Woody, diskmaskin Siemens, ugn och häll La Germania, besticklåda och bänkbelysning Ikea. Väntar på hjälp med att såga ut för ho och häll i bänkskivan, sen är det installationsfärdigt. Åh vad skönt det ska bli att snart ha ett användbart kök igen!

Senast ändrad:

+MS och nypon

Flera röster på den alltså! Lägger till i önskelistan. 1000 kr är ju inte så farligt om de är flera som delar. :)

Gud vad snyggt! Är det såna där "gamla" skjutdörrar till skåpen? Nytillverkade?

Tack! Överskåpen är orginal från 1951. Skjutluckorna är förmodligen lite nyare, att döma av skicket, men i gammal stil.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • FÅRtråden
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka