Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dagens hundshopping: 10kg VoH, 1,2kg Bravo vilt, 6kg vom.
Så, nu klarar sig hundarna drygt 2 veckor. (och jag undrar varför jag inte har mindre hundar och är glad åt att jag bara har två...)
Om ni har tips på bra läderkoppel så får ni självklart skriva ocksåHar ni något tips på bra koppel?
Ska köpa nytt och funderar på att köpa något annat än läderkoppel.
Jag har ett par i biothane som jag är nöjd medHar ni något tips på bra koppel?
Jag var väldigt nöjd med Alacs läderkoppel innan jag slutade använda läderkoppel. För mig funkar det inte med läderkoppel när de blev tre Så nu har jag Alacs billiga valkbandskoppel, funkar finfintHar ni något tips på bra koppel?
Kenjan och Jocke är bra, jag har ett av varje som används varje dag och det känns som att de kommer hålla hela min livstid.Om ni har tips på bra läderkoppel så får ni självklart skriva också
Mina två har varsin sort. Watson har en Hurtta där selen sätts först och träs ut genom en öppning. Sherlock har en Pomppa utan öppning så han får ha sele utanpå. Han har en extra sele som är lite större och som bara används med täcket.Lite tidigt kanske, men jag har börjat fundera på vintertäcke! Blir första vintern med hund för mig och jag har en allmän fundering: Jag har sett flera modeller utan hål för att fästa kopplet i sele. Hur gör man då om man brukar använda sele? Verkar väldigt osmidigt/obra att sätta selen ovanpå tycker jag? Får man undvika såna modeller isf?
Lite tidigt kanske, men jag har börjat fundera på vintertäcke! Blir första vintern med hund för mig och jag har en allmän fundering: Jag har sett flera modeller utan hål för att fästa kopplet i sele. Hur gör man då om man brukar använda sele? Verkar väldigt osmidigt/obra att sätta selen ovanpå tycker jag? Får man undvika såna modeller isf?
Jag undviker täcken med hål för sele, för precis som @lambero skriver så kommer det in kall luft där (och ofta är det sämre fodrat runt själva hålet också). Mina hundar har sele för det mesta, framförallt på långpromenader. Jag sätter selarna ovanpå täckena. Ibland tar jag något större selar för att de ska få plats ovanpå allt. Jag kör ofta lager på lager till dem, så det kan bli fleecetäcke + regntäcke, eller fleecetäcke + varmt täcke, ibland dubbla fleecetäcken och regntäcke, och så sele ovanpå och även reflexväst... Det fungerar fint, tar lite tid att klä på sig på vintrarna bara med tanke på att både jag och två hundar ska ha massor av saker på oss.Lite tidigt kanske, men jag har börjat fundera på vintertäcke! Blir första vintern med hund för mig och jag har en allmän fundering: Jag har sett flera modeller utan hål för att fästa kopplet i sele. Hur gör man då om man brukar använda sele? Verkar väldigt osmidigt/obra att sätta selen ovanpå tycker jag? Får man undvika såna modeller isf?
Mina två har varsin sort. Watson har en Hurtta där selen sätts först och träs ut genom en öppning. Sherlock har en Pomppa utan öppning så han får ha sele utanpå. Han har en extra sele som är lite större och som bara används med täcket.
Tycker båda funkar jättebra och jag skulle inte begränsa urvalet till det ena eller andra. Det finns så mycket andra saker som ska klaffa med ett täcke.
Jag sätter alltid selen utanpå. Används hålet på ryggen släpper man in kalluft där. Det känns onödigt tycker jag.
Jag undviker täcken med hål för sele, för precis som @lambero skriver så kommer det in kall luft där (och ofta är det sämre fodrat runt själva hålet också). Mina hundar har sele för det mesta, framförallt på långpromenader. Jag sätter selarna ovanpå täckena. Ibland tar jag något större selar för att de ska få plats ovanpå allt. Jag kör ofta lager på lager till dem, så det kan bli fleecetäcke + regntäcke, eller fleecetäcke + varmt täcke, ibland dubbla fleecetäcken och regntäcke, och så sele ovanpå och även reflexväst... Det fungerar fint, tar lite tid att klä på sig på vintrarna bara med tanke på att både jag och två hundar ska ha massor av saker på oss.
Här är min unga med sele ovanpå ett väldigt varmt och fluffigt täcke:
Reflexväst och sele ovanpå overall: