Sv: Shettistråden!
Åh vilken trevlig tråd!
Själv har jag, sedan ca 1,5 år tillbaks, ett ganska stort shettissto. Picadilly heter hon, är 12 år och registrerad som fux (dock är jag inte så säker på det).
Hon är e: Ekholmens Nicke, u: Johanslunds Pinglan och ue: Standsure Morning Glory.
Hon är riktigt underbar! Precis vad jag ville ha, hon har extremt mycket energi och är nästan alltid pigg och glad. Dock har hon humör, och hon säger ifrån om hon inte förstår eller gillar det man gör med henne. Och så busig hon är, tog mig lång tid att vänja av henne med att rusa iväg och glädjebocka så fort man ledde henne i trav och galopp!
Just nu går hon ute och har varit på ett långt sommarbete! Har haft igång henne i någon vecka, så hon är EXTREMT fet!
Jag både löshoppar (har jag tur så vågar en modig liten typ hoppa upp och rida), tömkör, agility-tränar, longerar (både löst och med longerlina), trick tränar och har henne som handhäst när jag rider. Hon rids minst en gång i veckan. Snart så ska jag även börjar köra lite seriösare!
Hon älskar verkligen allt! Så fort hon ser mig så galopperar hon till grinden, och om jag inte hämtar henne så skriker hon på mig
Så hon följer inte direkt folks fördomar om shettisar, lata och slö! Fast å andra sidan så är hon ju tjock för två!
På bilden; Pi i sitt fina huvudlag!
Höll på att glömma att vi ska åka på utställning i september! Någon annan som ska dit?
Oj, så mycket jag skrev. Förlåt!