Shetlandsponnyföreningen

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Balans
  • Startdatum Startdatum
B

Balans

måste fråga.. är det bara jag som inte kommer in på SSS hemsida?? har ju inte fungerat på hur länge som helst.. ska in o börja kika nu i tid på godkända shettishingstar i avel tänkte jag till min lilla plutt här hemma.. vill ha när det står i länsordning så man först kan hitta godbitarna på närmare håll innan man ger sig iväg för långt =)

Sv: Shetlandsponnyföreningen

Eftersom sidan inte går att komma in på tänker jag rekommendera ett självklart val åt dig :p hanna shetlands hingst :angel: Han är verkligen ursnygg :love:

jasså? :) hur ser han ut då??
jag är på jakt efter en fuxhingst nämligen , med jätteljus man och svans.. stoet ser så ut, men inte riktigt helt vit man.. gillar den där jättefina ljusa manen :love:

:smirk: annars får du ta min fd hingst som nu står strax norr om Örebro. Han har vit man och svans och 3 vita strumpor och bläs :D och är världens bästa barnponny...

Men det går att komma in på deras webstambok http://www.shetlandsponnystam.com/main.asp :idea: så får du leta vidare.

Se där, så där tjusigt brukar han inte ställa upp sig när jag blåser förbi....

åhh!! hannas hingst :love: så snygg!!
har ju redan en svartskäck hemma, ett annat shettissto.. o vill ju ha en fux me ljus man som fölis me :)

har varit inne genom shetlandsponnystam o kikat o även på , jaa..vad heter den nu.. en sida över massa shetlandshingstar i sverige som finns, eller har funnits i avel.. men den står inte i länsordning utan i namnordning och dåligt med info på många.. o telefonnr..

åhh!! :) så shettisföreningens hemsida är på G, vilken tur! saknat sidan massor! har hanna nån aning om när den kanske tas i bruk?

vad är det för hingst?? är han fortfarande i avel?
antar att han är godkänd lr?
berätta mer!!! :)

Vad är det för stam på dina shetland? *nyfiken*

Jag vet inte när den läggs ut men snart förhoppningsvis!

Är du medlem i SSS? I medlemstidningen brukar det finnas s k länslista över hingstarna. Ett annat tips är: Ponnysajten

Senast ändrad:

min hingst har ljus man och svans fast vi bor för långt borta *S*

tyvärr inte blivit medlem i SSS än.. vill komma in på sidan så man kan fixa det!

det var ponnysajten jag tänkte på!! men den står ju inte i länslista o alla är ju inte i avel där..

min felicia är efter kerswell shogun och undan kolviks fiona. så hon är 86-87 cm o precis shettis.. denna är alltså fuxen.. inte skäcken..

Jag kan tipsa om en fin liten hingst som står en bit utanför Borås, i Västergötland, inte allt för lång alltså... Han är fux med lite ljusar man och svans..
Får man skriva ut namn här????
Jag chansar, och inte så be moderatorn att ta bort det..
Han heter Kompis Steve och står på stuteri Rosengård.. Hittar inte riktigt deras hemsida nu, men man kan hitta den i stuterilistan på sss hemsida... Den som inte funkar just nu... :(

Ska se om jag hittar länken, du kan väl PMa om du är intersserad...

Häls. Embla, som ska använda honom till våren..

Ja han är godkänd :smirk:

Tyvärr avskyr han att ställa upp sig för fotografering liksom hålla på med utställningar vilket gör att jag inte har lyckats få ett enda bra foto på honom... Det där gångerna när han visar vem han är infaller aldrig när jag har kameran med :crazy:

Skickar mer info på mail

Jo, den går säkert att hitta på fler ställen, men jag har den på favoriter, så jag har nästan glömt hur man hittar den på annat vis.......

Det går ju att söka på Rosengård oxå, så får mna bläddra förbi alla hemsidor om Malmös slum, och sedan heter denna Ramsida Rosengård tror jag....

Här är adressen i sin helhet....
http://hem.passagen.se/roseng/

Hade en bedårande söt liten shettishingst på besök en vecka. Love Spring heter han. Vilken man han hade :love: Nästan så jag kunde tänka mig att byta ras för en kort minut ;) Blev erbjuden att ha honom på station men vad tjänar det till när det finns så många snygga hingstar runt omkring mig!
Hanna, min mailserver är stängd just nu men Love har åkt vidare, tack för hjälpen!

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 436
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 883
Senast: mars
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
772
Senast: Soapbubble
·
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
17 826

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka