Sv: Servicehundar
mina hundar har också helst sovit bredvid högtalarna.
antar att de gillarrytmen.
för den som vil vet amer stod deti hundsport detta eller förra året en utmärkt artikel om hundens hörsel som tar upp just detta.
mina (tjänste)hundar har flugit herkulesplan,och det -bullrar-!
de har även varit på operan,festivaler,fyrverkerier och massa annat.
operan var ju inget problem,de lågo sov.
på rix fm så hade jag faktiskt öronskydd på dem,men de brydde sig inte eftersom d e låg bakom högtalarna(o var i vägen för artisterna istället
)
hundar -kan-filtrera ut mycket,mend te är ju också rasbundet.
min hoppis reagerar tex på fyrverkerier som tjuter(sånt måste man träna också) medan flatten låg o sov o den andra flatten skällde för att ingen tittade på henne.
å andrasidan sov hoppisen som en gris under de värsta vrålen i en koklass på RHC,medan en alaskan vrålad erakt ut,den trodde kanske de bråkade.
ena flatten sov o den andra ville hjälpa till att jaga kor.
däremot så få rjag med hoppisen vara -mkt-försiktig med lukter,han tål inte starka lukter(tex några droppar kanelolja på elemenetet fick honom att få panik) medan de andra inte ryr sig ett skvatt.
jag är jualdrg på krogen,men jag vågar nog påstå att mina tjnstehundar har vistats i de mest extremt krävand emiljöer som går att vara i.
krogen hade de nog tyckt var ganska tråkig o dessutom ligger de vid en vägg eller under ett bord när dte är trångt