Varför skulle det vara olika?
Ta saker som tillhör andra är det ju i båda fallen.
Och är det seriöst?
Jag skulle inte gilla om en hyresvärd spekulerar om min vandel. Du måste och skall inte veta allt om dina hyresgäster.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför skulle det vara olika?
Ta saker som tillhör andra är det ju i båda fallen.
Och är det seriöst?
Nej jag ägnar mig faktiskt bara åt att analysera sönder begreppet "seriös" det var ju därför som jag startade tråden.Är du ute efter att stigmatisera folk som begått misstag?
På den tiden så gjorde jag det.Folk håller tyst då de vet att de många gånger leder till att man inte får något kontrakt. Du skrev ju själv att du inte skulle hyrt ut. Du frågade ju inte ens enligt dig själv så det var inte ens att undanhålla.
Ja jag startade ju tråden för att analysera begreppet seriös.Du sönderanalyserar begreppet seriös och verkar anse att man ska vara en genomärlig helylleperson som aldrig gjort något misstag för att vara seriös.
Ja jag har fått en hel del riktigt bra svar som definitivt gjort det mera tydligt för mig vad folk menar med att vara "seriös".Jag tycker du redan har fått bra svar i tråden,
Vissa saker vill jag ju veta för min egen säkerhets skull.Jag skulle inte gilla om en hyresvärd spekulerar om min vandel. Du måste och skall inte veta allt om dina hyresgäster.
I byn där jag äger fastighet så vet hela byn när någon har snattat på ICA.Det är tveksam om någon ens skulle reagera på grannen snattat på ICA och än mindre sannolikt att de skulle känna till det.
Att ställa till jävelskap kan vara att använda alla de regler som finns för att få rätt och går inte det så använder man samma regler för att försinka o försvåra. Naturligtvis helt enligt lagen så som en seriös aktör gör.Fast med det senaste tycker jag du sällar dig tydligt till kategorin oseriösa. Seriösa låter då helt enkelt avtalsbrott hanteras på det sätt som är överenskommet.
Att ställa till jävelskap för någon är inte seriöst. Det är både barnsligt, trist och en mycket dålig egenskap.
På vilket sätt är den aktören oseriös?sälja den fordran till en bråkdel av priset till andre betydligt mindre seriösa aktörer..
Du ska ta hänsyn till vad som är bäst för dig, alla seriösa hästspekulanter/hyresgäster är inte de bästa för varje individuell situation. Det gör inte personen mindre seriös.Vissa saker vill jag ju veta för min egen säkerhets skull.
Och ärlighet är något som jag värderar högt.
Jag måste skydda min ekonomi, min egendom och min affärsverksamhet.
Att ha hyresgäster som har begått brott eller har dåligt rykte gör det svårt att hyra ut andra bostäder och stallplatser.
Och det är dåligt för mig.
Varför skall jag bortse från det?
De tar bra betalt för påminnelserna, räntan på dessa pengar är extremt hör och slutligen viskas det om diverse hembesök.På vilket sätt är den aktören oseriös?
Vad gör att den blir det?
Det har jag inte påstått heller.Du ska ta hänsyn till vad som är bäst för dig, alla seriösa hästspekulanter/hyresgäster är inte de bästa för varje individuell situation. Det gör inte personen mindre seriös.
Det där håller myndigheterna också på med, nyss var kronofogden här och hämtade handklingan och Hiltin.och slutligen viskas det om diverse hembesök.
KF är ju rätt snälla jämfört med en del andra som gör hembesök.Det där håller myndigheterna också på med, nyss var kronofogden här och hämtade handklingan och Hiltin.
Oh det gör dem ju oseriösa - eller?Det där håller myndigheterna också på med, nyss var kronofogden här och hämtade handklingan och Hiltin.
Såklart har enskilda individer andra ideal, jag talar om en samhällsanda men du kanske inte fattade det? För vad är dagens samhällsklimat med rovdrift på miljö, utförsäkringar, klappjakt på sjuka och arbetslösa, hårdare tag mot invandringen etc etc in absurdum ett uttryck för? Inte är det att visa solidaritet och omsorg om alla i samhället precis när skattesänkningar för de rika ständigt prioriteras? Eller vad tycker du?Där tycker jag du har helt fel. De flesta jag känner har helt andra ideal.
Att man sköter det man är ålagd, kommer alltid i tid om inte så hör man av sig, städar efter sig, betalar hyran i tid. För vissa är det självklarheter, för andra är det väldigt komplicerat och det finns alltid en massa förklaringar av varierande trovärdighet.Men vad menar man med seriös i en sådan här annons?
Boxar uthyres till seriösa.
Källa http://www.hastnet.se/marknad/annons.php?annonsid=55536&marknad=2
Ja?Men seriöst, tycker du att den är just seriös?
Kan man vara det samtidigt som man undanhåller information?
Eller ens alls om man har betalningsanmärkningar och skulder?