Sv: Ser ni verkligen travet som djurplågeri?
Fast nu har jag inte hört det av en get, utan av en hovslagare som jobbat med ett flertal tränare och sett ett prgm om hur travhästar tränas och tas om hand om på svt. Och där var det ett reportage om hur man verkar och skor hästar för banan.
Och av detta drog jag samma slutsats som du; att travet skiter rätt mkt i att hästarna inte har det så bra, bara de springer in pengar.
Och Hovslagaren gjorde väl detsamma, förmodar jag. Men kunnig och anlitad var han, vare sig du vill att det ska vara så eller inte.
Du får ta och coola ner lite. Oförskämd får du vara någon annanstans.
en hovslagare arbetar förhoppningsvis för sund hov, och den kan ju knappast vara sund om den är alldeles sned och ska bära upp en häst? Och är det då hovslagaren som verkar den sned, ja då är det hovslagaren som är oseriös. Precis som ägaren/tränaren som ber den göra det, men i slutändan är det ju hovslagaren som gör det.
ingen som helst otrevlig ton, men blir så j*vla förbannad på folk som inte kan ett skit om trav som ska uttala sig om saker de minsann hört från en kompis kompis mormors mans get.
Fast nu har jag inte hört det av en get, utan av en hovslagare som jobbat med ett flertal tränare och sett ett prgm om hur travhästar tränas och tas om hand om på svt. Och där var det ett reportage om hur man verkar och skor hästar för banan.
Och av detta drog jag samma slutsats som du; att travet skiter rätt mkt i att hästarna inte har det så bra, bara de springer in pengar.
Och Hovslagaren gjorde väl detsamma, förmodar jag. Men kunnig och anlitad var han, vare sig du vill att det ska vara så eller inte.
Du får ta och coola ner lite. Oförskämd får du vara någon annanstans.