Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte varför Uno ser så massiv ut här (eller de ligger iofs nog jämt med framtassarna och inte huvudet/kroppen), ser ju ut som en maffig bjässe
Min kastrerade pudelmix väger 17,5 kg-18 och han är 50 hög o 50 lång. Hans muskler är precis som hennes förresten =) Som unghund vägde han 15 kg. Nu är han 6½ och han gick upp typ 2 kg när jag började barfa men jag vet inte var de satte sig...Idag passade vi på att vara ute i.. nå, inte solen, men åtminstone dagsljuset!
Nedan en oskarp bild, men jag får lite småångest över att hennes muskler aldrig syns på bild när hon står uppställd från sidan som ovan? Däremot som på bilden nedan så syns det ändå hyfsat väl att hon åtminstone har lite muskler i lår och bog, även om hon knappast är någon bodybuilder.
Vad väger era hundar som är runt 50cm i mkh?
Han ser ju i alla fall ut som ett geni jämfört med hunden bredvid
Min kastrerade pudelmix väger 17,5 kg-18 och han är 50 hög o 50 lång. Hans muskler är precis som hennes förresten =) Som unghund vägde han 15 kg. Nu är han 6½ och han gick upp typ 2 kg när jag började barfa men jag vet inte var de satte sig...
Tack för svar! Tycker du att han är fullt musklad och i full kondis när han väger 17,5-18kg?
Min är lite mer kortbent än din, hon är 47cm hög och också ca 50 lång.
Väger ca 19kg nu. Hon är drygt 1,5 år, men jag upplever att hon är ganska färdig i kroppen
Jag tycker hon är precis lagom nu, tydlig midja både ovanifrån och från sidan, men det är ju lätt att bli hemmablind.
Jag tycker dock att hon verkar stark åtminstone, förra veckan sprang hon ca 5,5 mil på tre dagar utan att vara särskilt trött eller öm i musklerna efteråt.
Oj, så olika det kan vara. Wissla är också 47cm hög, vet inte hur lång hon är, och väger 14kg. MEN, hon är fortfarande skranglig i kroppen, inte alls färdig på bredden. Knappt 1,5år men ser ut som att hon skulle vara 10 månader.
Du får skaffa pingla på honom!@Migo Det är ju helt otroligt att Boss päls ser ut som om han aldrig varit rakad!
Min fina hund bevisade helgen att han fungerar utmärkt som stöthund. Djuren kom väldigt lugnt och fint tack vare att han är väldigt spårnoga och inte går alls fort fram. En otroligt fin mark med MÄNGDER av vilt och ändå löpte han inte amok. Nöjd matte! Tyvärr var han helt tyst igen och verkar bara skälla vildsvin nu för tiden. Tur att han rör sig som en noshörning så man hör honom ändå
Oj, ja, verkligen! Min kompis BC är också 1,5 och väger runt 15kg han med..
Nu börjar jag ju fundera på om hon är tjock, men nä, jag tycker faktiskt inte det Eller?
Oj, så olika det kan vara. Wissla är också 47cm hög, vet inte hur lång hon är, och väger 14kg. MEN, hon är fortfarande skranglig i kroppen, inte alls färdig på bredden. Knappt 1,5år men ser ut som att hon skulle vara 10 månader.
Vad det går att se av bilden så ser hon inte tjock ut. Däremot syns ett par rejäla lårmuskler och dom väger ju
Tack för svar! Tycker du att han är fullt musklad och i full kondis när han väger 17,5-18kg?
Min är lite mer kortbent än din, hon är 47cm hög och också ca 50 lång.
Väger ca 19kg nu. Hon är drygt 1,5 år, men jag upplever att hon är ganska färdig i kroppen
Jag tycker hon är precis lagom nu, tydlig midja både ovanifrån och från sidan, men det är ju lätt att bli hemmablind.
Jag tycker dock att hon verkar stark åtminstone, förra veckan sprang hon ca 5,5 mil på tre dagar utan att vara särskilt trött eller öm i musklerna efteråt.
Ja, jag får nog tänka att det är dom som väger, åtminstone till någon säger något annat
Hennes revben känns tydligt, och som sagt har hon midja både uppifrån och från sidan, så jag får nog vara nöjd så.
Oj, ja, verkligen! Min kompis BC är också 1,5 och väger runt 15kg han med..
Nu börjar jag ju fundera på om hon är tjock, men nä, jag tycker faktiskt inte det Eller?
Ja, även en grov BC är ju mest ben...
Ja, även en grov BC är ju mest ben...
Fridolf 23 kg resp 20 kg
Frodo 19 kg
Frodo 23 kg