Senast tagna bilden VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte varför Uno ser så massiv ut här (eller de ligger iofs nog jämt med framtassarna och inte huvudet/kroppen), ser ju ut som en maffig bjässe :p
1924332_10152560970546156_5057321480485783384_n.jpg

10366199_10152560974551156_8267885888069195968_n.jpg

Idag passade vi på att vara ute i.. nå, inte solen, men åtminstone dagsljuset!

3-decemberr-2014-.jpg

Nedan en oskarp bild, men jag får lite småångest över att hennes muskler aldrig syns på bild när hon står uppställd från sidan som ovan? Däremot som på bilden nedan så syns det ändå hyfsat väl att hon åtminstone har lite muskler i lår och bog, även om hon knappast är någon bodybuilder.
3-dec-2014-e1417648239185.jpg

Vad väger era hundar som är runt 50cm i mkh?
Min kastrerade pudelmix väger 17,5 kg-18 och han är 50 hög o 50 lång. Hans muskler är precis som hennes förresten =) Som unghund vägde han 15 kg. Nu är han 6½ och han gick upp typ 2 kg när jag började barfa men jag vet inte var de satte sig...

Min kastrerade pudelmix väger 17,5 kg-18 och han är 50 hög o 50 lång. Hans muskler är precis som hennes förresten =) Som unghund vägde han 15 kg. Nu är han 6½ och han gick upp typ 2 kg när jag började barfa men jag vet inte var de satte sig...

Tack för svar! :) Tycker du att han är fullt musklad och i full kondis när han väger 17,5-18kg?
Min är lite mer kortbent än din, hon är 47cm hög och också ca 50 lång.
Väger ca 19kg nu. Hon är drygt 1,5 år, men jag upplever att hon är ganska färdig i kroppen :)
Jag tycker hon är precis lagom nu, tydlig midja både ovanifrån och från sidan, men det är ju lätt att bli hemmablind.

Jag tycker dock att hon verkar stark åtminstone, förra veckan sprang hon ca 5,5 mil på tre dagar utan att vara särskilt trött eller öm i musklerna efteråt.

Tack för svar! :) Tycker du att han är fullt musklad och i full kondis när han väger 17,5-18kg?
Väger ca 19kg nu. Hon är drygt 1,5 år, men jag upplever att hon är ganska färdig i kroppen :)
Jag tycker hon är precis lagom nu, tydlig midja både ovanifrån och från sidan, men det är ju lätt att bli hemmablind.

Jag tycker dock att hon verkar stark åtminstone, förra veckan sprang hon ca 5,5 mil på tre dagar utan att vara särskilt trött eller öm i musklerna efteråt.

Oj, så olika det kan vara. Wissla är också 47cm hög, vet inte hur lång hon är, och väger 14kg. MEN, hon är fortfarande skranglig i kroppen, inte alls färdig på bredden. Knappt 1,5år men ser ut som att hon skulle vara 10 månader.

Oj, så olika det kan vara. Wissla är också 47cm hög, vet inte hur lång hon är, och väger 14kg. MEN, hon är fortfarande skranglig i kroppen, inte alls färdig på bredden. Knappt 1,5år men ser ut som att hon skulle vara 10 månader.

Oj, ja, verkligen! Min kompis BC är också 1,5 och väger runt 15kg han med..

Nu börjar jag ju fundera på om hon är tjock, men nä, jag tycker faktiskt inte det :p Eller?

bild-e1417730931540.jpg

@Migo Det är ju helt otroligt att Boss päls ser ut som om han aldrig varit rakad!

Min fina hund bevisade helgen att han fungerar utmärkt som stöthund. Djuren kom väldigt lugnt och fint tack vare att han är väldigt spårnoga och inte går alls fort fram. En otroligt fin mark med MÄNGDER av vilt och ändå löpte han inte amok. Nöjd matte! Tyvärr var han helt tyst igen och verkar bara skälla vildsvin nu för tiden. Tur att han rör sig som en noshörning så man hör honom ändå :)
1506803_10152807003881413_2868106335467389029_n.jpg

10424336_10152807004031413_4448171643982333980_n.jpg
Du får skaffa pingla på honom!

Nu börjar jag ju fundera på om hon är tjock, men nä, jag tycker faktiskt inte det :p Eller?

bild-e1417730931540.jpg

Vad det går att se av bilden så ser hon inte tjock ut. Däremot syns ett par rejäla lårmuskler och dom väger ju ;)

Jag tycker att kelpies mognar ganska sent i kroppen. Sarek var inte färdig innan han var 3 år. Han är f ö också 47 cm hög och väger 16,5-17 kg. Eller borde väga. Har inte vågat väga honom på ett par månader :o

Vad det går att se av bilden så ser hon inte tjock ut. Däremot syns ett par rejäla lårmuskler och dom väger ju ;)

Ja, jag får nog tänka att det är dom som väger, åtminstone till någon säger något annat ;)
Hennes revben känns tydligt, och som sagt har hon midja både uppifrån och från sidan, så jag får nog vara nöjd så. :)

Ja alltså för att vara kastrat som äter lågproteinskost och inte tränar ngt särskilt betungande mer att springa ikapp i världens spurter i flera utmattande race med vinthundskompisarna och klättra i berg så tycker jag det. Hans vikt varierar typ 0,5 kg upp o ner beroende på hull just då men musklerna är alltid typ detsamma då vi rör oss på samma sätt året runt. Han var betydligt muskelfattigare då som unghund också när han vägde 15 kg. Men när jag ställde min till synes vältränade och slimmade hund på vågen hos vetrinären förra sommaren och han vägde 18,1 och vinthunden vägde 17,2 som är 58 hög och 62 lång med massa muskler men inget fett....ja då höll jag på att svimma! Men revbenen känns lätt under huden, likaså ryggraden trots bra med ryggmuskler och lårmusklerna syns inte bra men känns spec på insidan låren och den stora muskeln under baken vid sidan av ljumsken är rejält kraftigt. När vi tränade LC en gång höll han jämn fart med min vinthund de första 50 metrarna av 200 så jag antar han utvecklat snabba men inte så uthålliga muskelfibrer men trots det så har han betydligt mjukare muskler än vinthunden och har aldrig skadat sig muskulärt heller. I grunden har han ju helt andra muskelfibrer än vinthundar såklart och smidig är så man bäst kan beskriva pudeln. Maken till bergsklättrare o balans har jag inte sett.

Ja, jag får nog tänka att det är dom som väger, åtminstone till någon säger något annat ;)
Hennes revben känns tydligt, och som sagt har hon midja både uppifrån och från sidan, så jag får nog vara nöjd så. :)

Mina ligger mellan 55-60 cm, och väger 21-24 kg när de är i full kondition. Tiken är väl ca 50 och väger 16 när hon är som finast.

Här är en dagsfärsk bild på honom förresten. Musklerna syns ju inte under pälsen men kroppen är 1,5 mms längd och benen där upptill rakade jag i förrgår ner till 9 mm så även om det är en längdskillnad så putter ju även musklerna ut formerna så att säga. Midjan är det inget fel på. Lite kul med just denna bilden för han ville gå ifrån torkningen efter joggingturen i regnet och när jag säger STANNA så fryser denna hunden i sin rörelse, en grej som är praktiskt vid fotografering =)

@paradiset
Det är lustigt hur olika det kan vara! Men det känns ju som att själva uppbyggnaden är en stor del i vikten, mer än kanske höjden egentligen :)

@Migo
Det är verkligen olika!
Vår hane är 55cm hög och väger drygt 27kg när han är som finast.. :p

Vi ska till Stefan Rosén på ReDog för en check i januari, det ska bli spännande att höra vad han har att säga.
Hon har hårdnat en hel del i sina muskler under jaktsäsongen, men jag vet inte om dom blivit så mycket större. Det känns dock som att hon har en del ryggmuskler, för hon är bred på ryggen över filéerna (bakom revbenen, ländryggen?) sedan har hon som en "kant" ner till knäleden. Känner man med fingrarna känns muskelkanten tydligt.
En nytagen bild ovanifrån idag:
IMG_9086.jpg

Sorry, end of trådkapning :p

bild-e1417730931540.jpg

Nej, det tycker jag inte!

Billy vägde sig hos veterinären och ligger tydligen på all time high, nästan 7,5 kilo. Och då tycker jag ändå att han skulle kunna lägga på sig lite... Men han är en sån jäkla biff nu, ÄLSKAR hans muskler. Hans ryggrad ligger gött inbäddad mellan två finfina muskelfiléer, och hans lår är ju bara för mumsiga :love: :D

Han är 33 cm hög, så han är ju stor – men ändå. En "normal" dvärgpinscher är typ 30 cm hög och väger runt 5 kilo.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 569
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 977
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
94 95 96
Svar
1 902
· Visningar
132 197
Senast: Trott
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 882
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar