Senast tagna bilden del VI

@Lavender Han är lite mer än 4mån nu och inte så stor faktiskt, väger 12,5kg samt är 45cm hög. Så hoppas på att han växer sakta nu och inte blir så stor ;) Hur stor, gammal är din vackra långbening då? :D

@Lavender Han är lite mer än 4mån nu och inte så stor faktiskt, väger 12,5kg samt är 45cm hög. Så hoppas på att han växer sakta nu och inte blir så stor ;) Hur stor, gammal är din vackra långbening då? :D

Haha, vänta bara, de står still i perioder, sedan skjuter de iväg igen. Men helst skulle man nästan vilja frysa ner dem när de är sådär söta så de förblir så. :D
Det är en Canaan va? Träffade en sådan på en utställning för ett tag sedan, verkar vara en lite lagom rolig och trevlig hund.

Långbeningen fyller 6 månader nu i augusti. Väger 16-17kg och har alldeles för långa ben just nu. ;)

Långbeningen fyller 6 månader nu i augusti. Väger 16-17kg och har alldeles för långa ben just nu. ;)

Du har ingen helkroppsbild på honom? Hade varit jättekul att se! Kul också att en 6 månaders hane väger nästan lika mycket som min snart 3åriga tik... Åh, hon är så fånigt liten :D

Senaste på mina: Kompisens pufftik löpte och Melvin älskar den här tiken oavsett löp eller ej så han hade det jobbigt men har blivit så mycket bättre på att strunta i henne ( han ÄR kastrerad men det förstår inte han )

Sen slappnade han av:

Vinthunden har inga problem med avslappning, ngnsin =)

och lille Bichonen jag passat i 4 veckor åker hem idag. Blivit svampfri, friserad OCH gått ner 1,5 kg på köpet. Man ser en midja-wow!

Sa_akte_vi_ivag_till_ett_sandtag_dar_jag_inte_varit_pa_tva_ar_Forra_gangen_var_jag_dar_med_Zala.jpg

Pinne.jpg

Aysu_var_inte_helt_nojd_med_att_det_blev_djupt_sa_snabbt.jpg

17238_1407073375.jpg

Vi har varit på shibapromenad igen.
Lite blött blev det och det imponerade inte det minsta på smårävarna, men trevligt var det!

Oh, hai!

Fast frågar man Chika föredrar hon helt klart att ha det såhär:

Förlåt för bildbomben!

@Sel Vad glada Shibor (eller hur säger man i plural egentligen?) :)
Hade jag fått ha någon slags hundrasmuseum hade jag glatt haft en Shiba eller två. Nu säger både sambon, bostaden, och tiden bestämt nej. :D

@Red_Chili Är hon så slimmad och nätt lilla Aysu?
Jag håller ju Igor i lite "babyhull" fortfarande. Han är absolut inte tjock, men han kunde säkert varit mer slimmad. Men det är skönt att ha lite reservhull på dem när de är små om det skulle hända någonting liksom.

Har ju tänkt ta en fin uppställningsbild som uppfödaren kan lägga upp på hemsidan i sådär ett par veckor nu, men det blir inte av. Det är inte lätt när man inte har någon duktig fotograf i sin direkta närhet, och när man själv inte kan både ställa och fota hundskrället.

Men min mamma som brukar vara hundvakt har tagit någon bild i dålig kvalité och fel vinklar ;)
10479232_10152986327409338_3835351353594331488_n.jpg

@paradiset : Visst är de! Nu är jag naturligtvis partisk och många jyckar i just den här gruppen hade en del trivselkilon.... men de är alla sååå väldigt Shiba.
Är nog inte alls för alla. Å andra sidan har du vinthund. ;) Steget är inte så väldigt långt.

@Lavender : Haha! ShibOR blir nog helt rätt pluralform på svenska, och en drös blev det! Tror vi var fjorton på plats. (PS. Alla shibor älskar vinthundar.)

@Lavender, jag tror att du är för van vid dina kortbeningar, för "för långa ben" skulle jag aldrig påstå att han har ;) De ser absolut normallånga ut! De ska ju inte vara lång-låga de där salukitokarna :D

Aysu är visserligen 63cm hög, meen hon väger bara 18kg :p Trodde när jag fick henne att hon skulle väga 19, men så blev det 18 istället och jag har nog aldrig träffat en så nätt tik innan. Det är ju inte direkt så att hon är ett smalt staket heller, tvärt om har hon börjat få bred rygg och rejäla muskler och muskler väger ju mer än fett.
Här är dagens "Stå still nu hundskrälle så att jag kan fota helkroppsbild" på henne :p
914457_262750150585768_1292718251_n.jpg

@Lavender Haha ja men han var minst i kullen och pappa var 52cm hög och vägde 19kg så jag hoppas innerligt på att han dras åt pappas drag. Mamman var 56cm hög, vägde 22kg tror jag. Men i villket fall så blir han ju som han blir ;)

Är väldigt duktig just nu när rutiner är på plats igen. Jätte härlig hund med en jäkla massa egen personlighet. Men jag tycker ju sånt är kul så :) vi är lika envisa båda två *fast jag lite mer;)*

@paradiset : Visst är de! Nu är jag naturligtvis partisk och många jyckar i just den här gruppen hade en del trivselkilon.... men de är alla sååå väldigt Shiba.
Är nog inte alls för alla. Å andra sidan har du vinthund. ;) Steget är inte så väldigt långt.

@Lavender : Haha! ShibOR blir nog helt rätt pluralform på svenska, och en drös blev det! Tror vi var fjorton på plats. (PS. Alla shibor älskar vinthundar.)

Haha ja men vi har en shiba här där jag bor. Inte trevlig alls och min vinthund bara hatar honom och han tillbaka! Min vinthund är nog dessutom rätt icke rastypisk på en del saker. Håller sig nära och är väldigt, väldigt följsam och mjuk därför vi misstänker collie i honom rätt starkt.

Haha ja men vi har en shiba här där jag bor. Inte trevlig alls och min vinthund bara hatar honom och han tillbaka! Min vinthund är nog dessutom rätt icke rastypisk på en del saker. Håller sig nära och är väldigt, väldigt följsam och mjuk därför vi misstänker collie i honom rätt starkt.

Vilken skum shiba! Jag trodde att det var obligatoriskt för spetsrackarna att gilla alla typer av vinthundar, men det måste förstås alltid finnas ett undantag som bekräftar regeln. ;)

Och din tjusige grabb är väl från Irland? Mycket troligt med BC i så fall. Häröver är det norm med en gnutta collie i de flesta lurchers.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 792
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
334
Senast: chimichanga
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 368
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 338
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar