Åh, heja @Red_Chili , grattis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hahaha!! Jag tycker bilderna är underbara!!(Varning för bildbomb! Finns det nån maxgräns för hur många bilder man får lägga in...? )
Vi har varit till havet igen! Som vanligt är jag en usel fotograf, de flesta bilder är på typ himlen eller vattnet och i de fall hunden faktiskt kommit med så ser det ut ungefär såhär:
Men han fastnade ändå på några bilder, trots allt! Mest när han lekte med sin frisbee. Tex så har han kommit på ett utmärkt sätt att dränka sig själv även på grunt vatten - man ställer sig på frisbeen när man ska plocka upp den!
Han har också fått springa av sig ordentligt fast latmatten fått stå still och kasta!
Jobbigt med stor frisbee i motvind bara - blir så svårt att se vart man är på väg!
Dessutom försöker vinden sno hans rymmarfrisbee hela tiden!
Han är verkligen mattes lilla charmtroll också, vill hela tiden vara med och kolla vad jag gör
Och blir jag för tråkig så kan han alltid prova att lekanfalla!
Och eftersom jag tydligen är så intresserad av den där tråkiga kameran kanske han kan vara hjälpsam och tvätta den lite åt mig?
Och till sist, man blir så jäkla blöt i vattnet! Bäst att ruska sig torr:
Mattes älskling!
Oj!! VAD är det där?!? Någon form av jaktprov?Ladda har skällt på björnpermo. Med 42 poäng av 45 möjliga gick hon som bästa hund på hela helgen på jaktmässan i Fäviken Stolt matte!
Oj!! VAD är det där?!? Någon form av jaktprov?
Okej, aldrig sett förut Här nere har vi ju inte björn så har aldrig funderat på björnjakt och hundar. Alltid lär man sig något nytt!Ja, det kan man säga
Man testar hundarnas anlag för att skälla och ställa björn. Det är en uppstoppad björn, fylld med filtar som legat en vinter i ett björnide så att den ska lukta så likt, och så mycket, som möjligt. En person står och styr den (radiostyrd) medan en domare bedömer hundens arbete både när björnen "attackerar" hunden, "flyr" och när den står helt stilla. Testerna ger en fingervisning om hur hunden reagerar på riktig björn, så pass att t ex Optimal ger 12000 kr i ökat livvärde om de har ett godkänt prov och diplom