Senast tagna bilden del VI

wpid-20140727_100325.jpg

Den här bilden gör mig obeskrivligt glad.
Stoja ligger strax bredvid lydnadsplan, tittar lite lugnt på de andra hundarna. Runt omkring cirklar hundar och människor och lite längre bort är det utställning. Ingen stress! :)

(Varning för bildbomb! Finns det nån maxgräns för hur många bilder man får lägga in...? :o)

Vi har varit till havet igen! Som vanligt är jag en usel fotograf, de flesta bilder är på typ himlen eller vattnet och i de fall hunden faktiskt kommit med så ser det ut ungefär såhär:
TFPPb7i.jpg

Men han fastnade ändå på några bilder, trots allt! Mest när han lekte med sin frisbee. Tex så har han kommit på ett utmärkt sätt att dränka sig själv även på grunt vatten - man ställer sig på frisbeen när man ska plocka upp den!
0tcwa19.jpg

Han har också fått springa av sig ordentligt fast latmatten fått stå still och kasta!
j9vOdLq.jpg

csei2IB.jpg

Jobbigt med stor frisbee i motvind bara - blir så svårt att se vart man är på väg!
rppaTJt.jpg

Dessutom försöker vinden sno hans rymmarfrisbee hela tiden!
hygBqSx.jpg

8VK8Au6.jpg

bg2ywfs.jpg

Han är verkligen mattes lilla charmtroll också, vill hela tiden vara med och kolla vad jag gör
8ZG63M6.jpg

jQwWWWL.jpg

Och blir jag för tråkig så kan han alltid prova att lekanfalla!
aA2ZgVp.jpg

Och eftersom jag tydligen är så intresserad av den där tråkiga kameran kanske han kan vara hjälpsam och tvätta den lite åt mig?
rxegMtr.jpg

Och till sist, man blir så jäkla blöt i vattnet! Bäst att ruska sig torr:
2z0QiQH.jpg

Ont5TnF.jpg

HRZJu32.jpg

EoVI9TV.jpg

72S2jub.jpg

Pf6Kux3.jpg

xbKnfBk.jpg

Mattes älskling! :love::love::love:

(Varning för bildbomb! Finns det nån maxgräns för hur många bilder man får lägga in...? :o)

Vi har varit till havet igen! Som vanligt är jag en usel fotograf, de flesta bilder är på typ himlen eller vattnet och i de fall hunden faktiskt kommit med så ser det ut ungefär såhär:
TFPPb7i.jpg

Men han fastnade ändå på några bilder, trots allt! Mest när han lekte med sin frisbee. Tex så har han kommit på ett utmärkt sätt att dränka sig själv även på grunt vatten - man ställer sig på frisbeen när man ska plocka upp den!
0tcwa19.jpg

Han har också fått springa av sig ordentligt fast latmatten fått stå still och kasta!
j9vOdLq.jpg

csei2IB.jpg

Jobbigt med stor frisbee i motvind bara - blir så svårt att se vart man är på väg!
rppaTJt.jpg

Dessutom försöker vinden sno hans rymmarfrisbee hela tiden!
hygBqSx.jpg

8VK8Au6.jpg

bg2ywfs.jpg

Han är verkligen mattes lilla charmtroll också, vill hela tiden vara med och kolla vad jag gör
8ZG63M6.jpg

jQwWWWL.jpg

Och blir jag för tråkig så kan han alltid prova att lekanfalla!
aA2ZgVp.jpg

Och eftersom jag tydligen är så intresserad av den där tråkiga kameran kanske han kan vara hjälpsam och tvätta den lite åt mig?
rxegMtr.jpg

Och till sist, man blir så jäkla blöt i vattnet! Bäst att ruska sig torr:
2z0QiQH.jpg

Ont5TnF.jpg

HRZJu32.jpg

EoVI9TV.jpg

72S2jub.jpg

Pf6Kux3.jpg

xbKnfBk.jpg

Mattes älskling! :love::love::love:
Hahaha!!:D Jag tycker bilderna är underbara!!:love:

Oj!!:eek: VAD är det där?!? Någon form av jaktprov?

Ja, det kan man säga :)
Man testar hundarnas anlag för att skälla och ställa björn. Det är en uppstoppad björn, fylld med filtar som legat en vinter i ett björnide så att den ska lukta så likt, och så mycket, som möjligt. En person står och styr den (radiostyrd) medan en domare bedömer hundens arbete både när björnen "attackerar" hunden, "flyr" och när den står helt stilla. Testerna ger en fingervisning om hur hunden reagerar på riktig björn, så pass att t ex Optimal ger 12000 kr i ökat livvärde om de har ett godkänt prov och diplom :)

Ja, det kan man säga :)
Man testar hundarnas anlag för att skälla och ställa björn. Det är en uppstoppad björn, fylld med filtar som legat en vinter i ett björnide så att den ska lukta så likt, och så mycket, som möjligt. En person står och styr den (radiostyrd) medan en domare bedömer hundens arbete både när björnen "attackerar" hunden, "flyr" och när den står helt stilla. Testerna ger en fingervisning om hur hunden reagerar på riktig björn, så pass att t ex Optimal ger 12000 kr i ökat livvärde om de har ett godkänt prov och diplom :)
Okej, aldrig sett förut :) Här nere har vi ju inte björn så har aldrig funderat på björnjakt och hundar. Alltid lär man sig något nytt! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 795
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
336
Senast: chimichanga
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 372
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 342
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar