Senast tagna bilden del VI

img_0115.jpg

img_0149.jpg

img_0155.jpg

img_0166.jpg

Jag var & campade i helgen med min väninna! Vi lämnade dock de krulliga hemma och med oss hade vi 4 vinthundar!
Kan varmt rekommendera NÄÄS camping i Varberg! Hundvänlig och lugn & tyst! Hundstrand, hunddusch mm =)

Fick beröm för Williams tänder hos vetrinären nyligen. När han kom ca 1 år gammal hade han redan tandsten, infektion och en mördand likandedräkt. Tog bort tandstenen när han var 2 år ( ville inte söva i det skick hn var då ) och nu 2 år senare är de fortfarande fina!

Melvin snart 6½ har altid haft fia tänder

Har börjat försöka åka till havet varannan dag nu, och ta en av (den) dagens promenader där. Blir lite blandat vattentrask på olika djup (har fortfarande inte lyckats räkna ut när det är hög- eller lågvatten :o) avstickare upp på sandrevlar (där man inte får rulla sig i fågelskit! :rage:) och ett och annat försök till simning på lite djupare vatten. Monster har aldrig lyckats simma, men idag gick det! Fyra år gammal fick han till sin första simtur! (Med flytväst såklart, annars sjunker han som en sten... :p)

Jag var inte beredd när han gav sig ut på sin första sväng och innan jag hade lyckats gräva fram mobilen ur BHn (för djupt att ha den i fickorna :laugh:) var han redan tillbaka på grundare vatten, men det krävdes inte mycket för att få honom att försöka igen! Han simmar kanske hellre än bra, och en del kallsupar blev det också, men jag är i alla fall överlycklig över mitt badmonster!!! :banana:

Han simmade en sväng till igen sen innan vi gav oss in mot grundare vatten igen, men där fick jag bevis för hur pass läskigt han ändå tyckt det var. Han fick totalt frispel och "attackerade" kopplet, sjögräs, mig, vågor och till slut fick flytvästen (som jag tog av honom och gav till honom) stå till tjänst som mål för avreagering. Han skakade och slängde den, smög på den och anföll den i säkert tio minuter innan värsta vansinnet lagt sig. Typisk Monsterreaktion när han varit väldigt spänd över någonting, så helt klart var det ordentligt otäckt att inte bottna längre!

(Så, förlåt för mycket mera snack än bilder här i bildtråden, men det är rätt fantastiskt att han till slut inte bara vågade försöka utan faktiskt lyckades också, så som vi har kämpat med att få till simningen varje sommar! Sorry, nu ska jag vara tyst! :o)

Min prins har aldrig varit ett fan utav att bada men så fort han kommer till havet så blir han helt galen och kan simma i timmar. Han går aldrig upp. :love:

img_7232_53ce5c2b9606ee364895f851.jpg

img_7256_53ce5c3be087c35d2745d442.jpg

img_7260_53ce5c4addf2b349ff088a1d.jpg

img_7280_53ce5c5b9606ee2957c5871e.jpg

img_7286_53ce5c6d2a6b22bea1510392.jpg

img_7327_53cd23532a6b2283fc9d671e.jpg

Jag har tvärtom min hunds päls på utväxt. Saknar lite mjukt ullig päls at klappa! Snart är ju värmeböljan över ändå! Men med rakade tassar, öron, nos, hals, underliv och 3 mm knappt på rumpan så är han inte så varm ändå =)

Hundarna gjorde inte många knop ute idag mitt på dagen!

och igår gick vi 12 km på eftermiddagen. Några tyckte ett lerbad var en bra idé...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 796
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
336
Senast: chimichanga
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 372
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 385
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Klara sig utan bil
  • Pluggtråden
  • Secret Santa 2024