Har börjat försöka åka till havet varannan dag nu, och ta en av (den) dagens promenader där. Blir lite blandat vattentrask på olika djup (har fortfarande inte lyckats räkna ut när det är hög- eller lågvatten
) avstickare upp på sandrevlar (där man
inte får rulla sig i fågelskit!
) och ett och annat försök till simning på lite djupare vatten. Monster har aldrig lyckats simma, men idag gick det! Fyra år gammal fick han till sin första simtur! (Med flytväst såklart, annars sjunker han som en sten...
)
Jag var inte beredd när han gav sig ut på sin första sväng och innan jag hade lyckats gräva fram mobilen ur BHn (för djupt att ha den i fickorna
) var han redan tillbaka på grundare vatten, men det krävdes inte mycket för att få honom att försöka igen! Han simmar kanske hellre än bra, och en del kallsupar blev det också, men jag är i alla fall överlycklig över mitt badmonster!!!
Han simmade en sväng till igen sen innan vi gav oss in mot grundare vatten igen, men där fick jag bevis för hur pass läskigt han ändå tyckt det var. Han fick totalt frispel och "attackerade" kopplet, sjögräs, mig, vågor och till slut fick flytvästen (som jag tog av honom och gav till honom) stå till tjänst som mål för avreagering. Han skakade och slängde den, smög på den och anföll den i säkert tio minuter innan värsta vansinnet lagt sig. Typisk Monsterreaktion när han varit väldigt spänd över någonting, så helt klart var det ordentligt otäckt att inte bottna längre!
(Så, förlåt för mycket mera snack än bilder här i bildtråden, men det är rätt fantastiskt att han till slut inte bara vågade försöka utan faktiskt lyckades också, så som vi har kämpat med att få till simningen varje sommar! Sorry, nu ska jag vara tyst!
)