Senast tagna bilden del VI

Sv: Senast tagna bilden del VI

Grattis Sarek! :D Han är ju så snygg! Blir lite sugen på att skaffa kelpie igen när jag ser era kelpiebilder här inne ju...

Sarek tackar och bockar för gratulationerna!

Klart du ska ha kelpie Hedinn, jag gillade den första så mycket att jag var tvungen att köpa en till ;). Livet blir så mycket roligare med ett par glada kelpies kring sig!

Jag hade ju tyvärr "lite" otur med min första så det är ju därför jag är lite skeptisk... Men han var ju SÅ underbar att jobba med och på den fronten nöjer jag mig inte med nåt sämre och då blir ju rasutbudet ganska begränsat. ;)

Mina små häromdagen när de sov i soffan...
005_52cf88c72a6b220a3d5e997a.jpg

Ladda tog årets premiärbad häromdagen. Lite tidigt att bada i havet kan tyckas, men vad är väl lite kallt vatten för en stenhård wachtel? :D (som hatade att bada i somras.. Helt logiskt.)

Skaumlrmavbild2014-01-10kl225346_zpse0fa46f1.png

Alltså den där! :love:

Vet :love: Fem månader efter han flyttade hit blir jag fortfarande alldeles lycklig av vad söt han är! Och särskilt när han skrynklar ihop ansiktet lite och flärper med sina stora öron för att visa sig snäll. Eller när han springer iväg lite busigt samtidigt som han kikar över axeln på mig, och kommer tillbaks med en sko i munnen, viftandes på hela rumpan , brummandes som en liten björnunge och med dom flärpigaste öronen man kan tänka sig. :love:

Vilka fina snöbilder!:) Här är det grått o blött överallt ännu:( lite hårt i backen kan det åtminstone vara så det blir lite trevligare tycker jag.

Squarepants : han är så söt!! :love:

Vi är igång och spårar för fullt, idag blev det 1400 meter med lite kluriga volter och massor av korsande spår samt underlagsbyten och småvinklar. En dikespassage och en dikesfint. Boss han jobbar på med flaggan i topp:D

Glömde tyvärr slå på GPS-programmet för än efter nästan 200 meter, så allt finns tyvärr inte på kartan.

https://docs.google.com/file/d/0ByNni_zA7yHKUjlzNHRtbEtQbUk/edit

Nöjd spårhund:up:
1545084_10152023939588666_780427586_n.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 900
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
356
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
893
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 533
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar