Semestertips

Nu vill jag också semestra med @Enya i Sörmland :rofl: verkar ju finnas massa kul.
Eller hur! Brukar finnas mycket på hemmaplan som man ju inte ens tänker på själv, och jag är ju inte ens härifrån så jag vet "inget". Man kan ju googla men tycker att det dels är svårt att få klarhet i och dels att personliga tips känns bättre för då vet man ju vad andra har för upplevelse också. :)

Eller hur! :p Jag blev lite sugen på att föreslå en buketräff på glasstället (men vet att det för egen del krävs sjukt bra tajming för att jag över huvud taget ska ta mig hemifrån, än mer träffa nya människor).
Och jag funderade på att föreslå buketräff på Sörmlands museum :D

Nävekvarn tänkte jag ju också föreslå. Tar en dryg halvtimme från busstationen i Nyköping med 561. Liten gullig bruksort alldeles vid vattnet. Läste just en inlägg i en fb-grupp som hade bra tips och sade såhär: ”Jag tycker att ni ska ta och komma ner till Nävekvarn utanför Nyköping. Där tar ni en dags vandring på Nävekvarns-rundan i skog och längs hav på Sörmlandsleden. Alternativt så vandrar ni runt Nävsjön som ligger nära Nävekvarn. Runt Nävsjön finns flera fina vindskydd om ni vill sova där. Fint fiske om ni gillar sånt. Hela Tunaberg är jättevackert. Och då är ni dessutom nära Nyköping med allt vad det har att erbjuda.
In Nävekvarn finns livsmedelsbutik och om det är helg även mysig hamnkrog, osäker på om den är öppen må-to än - det är den dock senare på sommaren.
Några km fr Nävekvarn ligger ”bullerbyn” Koppartorp med Simonberget. Vandra upp för det/över och runt på baksidan. Ta med matsäck och njut av solnedgång med magisk utsikt. Kika på vår fantastiska mkt gamla träkyrka och gruvby/hembygdsgård. Sommartid kan man fika i cafet. ”

Nävekvarn tänkte jag ju också föreslå. Tar en dryg halvtimme från busstationen i Nyköping med 561. Liten gullig bruksort alldeles vid vattnet. Läste just en inlägg i en fb-grupp som hade bra tips och sade såhär: ”Jag tycker att ni ska ta och komma ner till Nävekvarn utanför Nyköping. Där tar ni en dags vandring på Nävekvarns-rundan i skog och längs hav på Sörmlandsleden. Alternativt så vandrar ni runt Nävsjön som ligger nära Nävekvarn. Runt Nävsjön finns flera fina vindskydd om ni vill sova där. Fint fiske om ni gillar sånt. Hela Tunaberg är jättevackert. Och då är ni dessutom nära Nyköping med allt vad det har att erbjuda.
In Nävekvarn finns livsmedelsbutik och om det är helg även mysig hamnkrog, osäker på om den är öppen må-to än - det är den dock senare på sommaren.
Några km fr Nävekvarn ligger ”bullerbyn” Koppartorp med Simonberget. Vandra upp för det/över och runt på baksidan. Ta med matsäck och njut av solnedgång med magisk utsikt. Kika på vår fantastiska mkt gamla träkyrka och gruvby/hembygdsgård. Sommartid kan man fika i cafet. ”
Nävekvarn är fint! Tror det var där jag ätit glass kanske. Mysigt i alla fall!

🍦
Du kan göra en glass-recensions-semester. :dÅka runt i Sörmland och käka glass och rapportera här.:D
Det hade varit gott :D
Tror min mage skulle ha åsikter om det och vikten också i och för sig, men en bra tanke, som jag absolut ska ta med mig! Faktiskt ändå en god idé! I dubbel bemärkelse hahahahaha!

Minns den gången jag och maken var uttråkade en sommardag och då åkte vi från Höör i mitten av Skåne till Båstad, längs med kusten, till Falsterbo och så tillbaka till Höör, inom mamma en stund först. Där träffade vi på mina syskon också och när de frågade var vi gjort i Båstad trodde de inte på oss... Min bror tror än i dag inte på att vi åkte till Båstad bara för att äta glass, "Man måste ju ha ett ÄRENDE dit!". Det hade vi ju? Glass? :D Vi var unga och uttråkade en sommardag, barnlediga vid tillfället också. :D

Tror min mage skulle ha åsikter om det och vikten också i och för sig, men en bra tanke, som jag absolut ska ta med mig! Faktiskt ändå en god idé! I dubbel bemärkelse hahahahaha!

Minns den gången jag och maken var uttråkade en sommardag och då åkte vi från Höör i mitten av Skåne till Båstad, längs med kusten, till Falsterbo och så tillbaka till Höör, inom mamma en stund först. Där träffade vi på mina syskon också och när de frågade var vi gjort i Båstad trodde de inte på oss... Min bror tror än i dag inte på att vi åkte till Båstad bara för att äta glass, "Man måste ju ha ett ÄRENDE dit!". Det hade vi ju? Glass? :D Vi var unga och uttråkade en sommardag, barnlediga vid tillfället också. :D
Tror du precis fick mig att starta en ny tråd 😄

Glass är sommarens bästa ärende! Möjligtvis slagen av bad. Bilenad (promenad i bil) kommer dessutom inte långt efter. Låter som en trevlig dag!

Tillägg: köp en liten kylväska med klamp så kan du äta glassen uppdelad på tre-fyra mål?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 148
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Nu kommer ny tråd i annat ämne. Jag är sjukskriven för vad som står på intyget stress och ångest, bor tilsammans med sambo och 2 barn 11...
Svar
6
· Visningar
1 140
Senast: Vallmo
·
Övr. Barn Min son, 10 år, har tappat ganska mycket i vikt, han har tappat 5 kg på några månader (sen i somras), varav 1½ kg bara senaste tre...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 893
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är hemma igen. Det var igår jag landade innanför hemmets dörr. Jag har haft fantastiska dagar, även om det varit något för varmt...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈