Semester 2016

TygerTyger

Trådstartare
När ska ni vara lediga och vad ska ni göra? Själv har jag ingen aning så all inspiration är välkommen!

När ska ni vara lediga och vad ska ni göra? Själv har jag ingen aning så all inspiration är välkommen!

Bergen, Norge nästa vecka, Belgien och norra Frankrike i månadsskiftet mars/april, Skottland i april, cykla genom Spanien norr till söder i maj/juni, norra Finland i juli, Estland, Lettland, Litauen i aug/sept, bergsklättring i Nepal i okt/nov och sedan någon rolig vinterresa, men den har jag inte bestämt när den blir av än, kan lika gärna bli i januari.

Jag är ledig 8 veckor, blir förhoppningsvis en tur till Portugal någon gång under de veckorna.

Resterande tid går till djuren, massa ridning och hundträning med andra ord.

Ledig?? :rofl: Senaste semestern var 2008 :D men såklart Göteborg i påsk och Falsterbo i sommar :) kanske kanske om allt går helt rätt kan komma iväg till Barcelona oxå ett par dagar men det beror helt på jobbet..,

Förhoppningsvis resa till Irland men det förutsätter att resan blir av (gruppresa) och att jag får semester den veckan. Har semester 14/7-14/8, icke förhandlingsbart. Resan är 14-20/8. :mad: Förra året hade vi 10v och då hade det täckt resan. (Vi har antingen första eller andra perioden).

Och om jag känner att pengarna finns blir det träningsläger med ponnyn :D

Jag åker till Mexico över påskveckorna.
Sommarsemestern har jag inte bestämt nåt om än, men det finns lite lösa planer iaf så jag får se längre fram.

Jag ska;

7-8-9 juli Peace & love i Blg.
v 28, 29, 30, 31 (förhoppningsvis) tågluff i (troligen) Spanien och Portugal
v 32/33 Eventuellt Budapest och Sziget-festivalen

Blir det så, blir det toppen!

//r

Bergen, Norge nästa vecka, Belgien och norra Frankrike i månadsskiftet mars/april, Skottland i april, cykla genom Spanien norr till söder i maj/juni, norra Finland i juli, Estland, Lettland, Litauen i aug/sept, bergsklättring i Nepal i okt/nov och sedan någon rolig vinterresa, men den har jag inte bestämt när den blir av än, kan lika gärna bli i januari.
Jösses! Hinner du jobba något mellan all semester?

Sambons semester är inte beviljad ännu men det står nog inte på. Jag tar semester i juni och juli i vart fall. Säkert en liten bit in i augusti också, egenföretagare så jag kan styra lite själv.

För oss blir det inte riktigt som vi tänkt, hade planerat en bilresa, Tyskland, Danmark och kanske vidare ner i Europa. Men planerna kom inte så långt då en valp kom emellan, så den här sommaren blir det hemmahäng med hundarna, vilket kommer blir riktigt bra det med :)

Reser till Valencia i juni. Funderar på att åka till Kroatien efter midsommar. Förutom det blir det nog lite mindre resor på kortare håll, t ex The Reef i Danmark, svärföräldrarnas sommarstuga och möjligtvis andra ställen.

Efter att ha varit både i Italien förra sommaren och i Österrike nu i vintras så tänkte jag och mannen hålla oss i Norden. Sonen är bara 15 månader och även om han åker i princip gratis så passar det inte riktigt med den typen av semester ännu.

Nu i påsk åker vi upp till mannesn släkt i Småland, sedan blir det Göteborg i maj (Göteborgsvarvet).
Vi ska åka upp till Småland ett par dagar i sommar (mannens släkt), sedan ska vi väl ca 5 dagar till släktens sommarstuga i Blekinge. Annars kommer vi nog hålla oss hemma med några enkla endagarsturer till Bakken, Skånes Djurpark, Skrylle mm

Vi har inte fått veta våra semesterveckor än på jobbet. Men planen är i alla fall en tur med sambo och hundar (och ev min bror) i Grövelsjön i början av sommaren.
Sen ska vi troligen bygga nytt badrum och sedermera riva det gamla så det lär nog gå några veckor där.
Förhoppningsvis blir det många dagar och nätter på sommarstället med.

I påsk väntar Göteborg Horse Show och veckan därpå ska dottern till Norge för att åka skidor med mina föräldrar. Jag får inte ledigt från min utbildning men eventuellt flyger jag dit fre-sön så jag åtminstone får åka lite.
I sommar ska vi en helg till Liseberg så jag och dotter får åka karuseller i dagarna två :D
Min semester la jag i september och oktober. Då väntar en vecka i Grekland och en långweekend i London.
Sen funderar jag på en resa i vinter vilket eventuellt blir över nyår men annars någon gång i januari kanske.

Vi pratar om lite fjällvandring men vi ska åtminstone försöka ta oss upp till Jämtland och sen en sväng ut mot Norge. Men vi har inget bokat eftersom allt hänger på när maken kan vara ledig... :meh: Göteborg blir det minst en sväng och så lite sommarstuga om vädret tillåter. :D

Sommarsemestern brukar jag inte planera, direkt. Livet hemma i stan och livet på landet flyter ihop, och ledighet och jobb flyter ihop, under ungefär de tre sommarmånaderna. Det blir ganska olika, mest beroende på vädret. Men grunden är att flyta runt och göra ingenting.

I övrigt ska jag på påsksemester till Paris och bara ett par veckor senare ska jag till Istanbul. Kort därefter blir det nog en resa till Polen, men det är en tjänsteresa, så det räknas väl inte som semester.

En eller ett par resor under hösten hoppas jag få till, men det är så långt fram i tiden så det vet jag inget om ännu.

Vad gäller sommaren vet jag ännu inte när jag får semester i år (eller ens exakt när jag vill ha semester, för den delen). Hur eller hur så bara min bror kommer på plats som planerat i Melbourne åker jag gärna ett par veckor och hälsar på honom. (Om det nu inte får bli senare under hösten/vintern istället.)

Annars vill jag helst ha just sommarsemestern ganska oplanerad, faktiskt. Det är klart att det är kul att åka iväg och att hitta på ett och annat - och klart att det finns ett och annat jag väldigt gärna vill hinna göra, som kräver viss planering - men det är ju också SÅ skönt att ha möjlighet att faktiskt bara kunna ta dagarna lite som de kommer. Jag får lite lätt panik på alla som sitter i typ november och planerar semesterveckorna mer minutiöst än de mest hektiska arbetsveckorna. Huh. Jag ser fram emot sköna (nåja, en kan väl få drömma lite) morgonturer i löparspåret, långa frukostar på balkongen och härligt häng med vänner!

Åker till Portugal i april, Kroatien i juni, tanken är Gotland i juli och sen var det prat om ev Turkiet i juli/augusti, men juli/augusti-resorna beror på hur scheman och jobb blir. Så hoppas jag kunna klämma in någon weekendresa eller två under hösten.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
834
Senast: Mia_R
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 128
Senast: escodobe
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 646
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
814
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama