Secret Santa 2021

Jag säga att det inte direkt finns någon ledtråd i paketet. Men jag använde "fel" penna till etiketterna, de var lite suddiga.....

Nu när @astronaut klurat ut att det är jag så känner jag mig skyldig att berätta om min fantastiska idé i hjärnan...och som inte tog sig i verkligheten...minst sagt. Eftersom jag bestämde mig snabbt för att fokusera på Kinder-choklad (vem älskar inte det liksom) så kom jag på den briljanta ideén att virka ett hus till den. Jag har alltså aldrig virkat... Min hjärna berättade hur fint det skulle bli med ett Kinderäggs-hus i kinderäggsfärger...well den idéen dog när jag insåg att jag inte kan virka. Då tänkte jag att virka ett hus till stor-ägget och sedan koppla ihop det till lill-ägget. I en färg bara...
Såg liksom nåt ståtligt framför mig... Insåg sen efter många youtube-filmer på virkning att nja...ett hus alltså....Det får bli en korg! Som kopplas till en mindre korg på lill-ägget och så en liten push att tomtebarnet skulle fortsätta virka på lill-äggskorgen!

Ja ni ser, när jag läser det själv märker jag hur absurt det låter i text också :rofl: :rofl:

Tack snälla tomten!! :love:
I paketet fanns jättemysiga hemstickade sockar, perfekt nu när vi har - 14 grader. Kommer användas direkt!
Sen en supersnygg termos med Harry Potter tema. Har faktiskt spanat på den innan men inte köpt.
Fanns även choklad och en ansiktsmask, kommer tillrätta imorgon.

Tack tack igen till min tomte, som jg tyvärr inte har en aning om vem det är! :bag:
Måste snoka lite till!
IMG_20211225_102158.webp

Och efter öppning kan man ju inte vara något annat än glad och nöjd 😍. Min tomte gick all in på mitt Harry Potter-intresse men lyckades samtidigt fånga in flera andra ledtrådar. Helt superfina presenter!!! Julkulor, Harry Potter-godis och en superfin filt till bebis med Harry Potter-tema ❤️. Hon har redan snuttefiltar från samma märke som hon älskar, så denna filt blir nog perfekt!

Jag gissar på att @Lumos_Nox är min tomte utifrån den kluriga ledtråden och lite efterforskning bland årets deltagare 😊. Visa bifogad fil 82550
Ja det är jag som är din tomte!! :bump:
Va roligt att du blev nöjd med presenterna. Kan ha gått lite bananas när jag fick shoppa till en fellow Harry Potter nörd... :angel: :love:

Jag var så säker på att jag fotade innan jag åt upp halva min julklapp, men tydligen inte!

Jag fick i alla fall supergod finchoklad- både praliner och en sådan där riktig fin hantverkschokladkaka som var supersmarrig 😍 fick även en ansiktsmask, och en licki-mat till hunden samt två burkar mat att smeta på. Det var helt perfekt för just lickimat är en sådan sak jag funderat jättelänge på att köpa :D
Tusen tack! 🤩😍

Kan det vara @Takire om är min tomte?

Rätt gissat! Vad kul att du blev nöjd 🥰.
Jag hade ju inte riktigt tänkt klart exakt om din klapp utan skulle på stan och fundera lite lördag den 11:e, men då blev jag sjuk istället 😅. Var därför jag skickade så sent. Råkade dessutom skriva leverans till brevlåda och det var nog lådan för stor för...

Så extra kul att du blev nöjd! Hoppas hunden gillar sin licki-mat! 🧡

Försökte göra en lite snitsig bild men har ju typ ingen konstnärlig ådra.

Hur som, jag öppnade även avkommans present eftersom han inte är här :angel:

Superfina grejer och i samma ögonblick som egna muggar blir obligatoriska på jobbet så flyttar min in i enhörningsrummet 🦄 😎

Tack tack tack 😊😍

Min gissning är att det kom från @cirkus dvs om jag gissar rätt på ledtråden 🙃

Visa bifogad fil 82504
Fast jag hade väl inte nån ledtråd?
Iofs du kanske minns att jag jobbat volontärt med refo?

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
5 635
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 810
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
76 340
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 416
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Pälsvård! För dummies
  • Träffa hundfolk?