Se mig, krama mig

Sv: Se mig, krama mig

Menar du att det är fel att leka vilda lekar med barn eller bara att det blir misslyckat på dagis?

(Jag kan se hur det verkligen kanske inte håller i längden.)

Dvs att det hör hemma i hemmet och med tonårssläktingar?

Räkna ut hur många vaken timmar dessa barn har på förskolan kontra hur många vaken timmar dom har med föräldrarna....
Ibland har man svaret där!
Föräldrar ska dessutom på dessa vakentimmar hinna handla, städa, osv... Ja då är det nog lätt att se att många föräldrar inte har "tid" med sina barn.

* Jenny *

Handla och städa osv är väl umgängestid?

Håller med, det Är stressigt att hämta på dagis. Måste vara snabb så man inte stör, artig mot personalen, koncentrera sig på barnet, komma ihåg att hämta alla kläder som kan vara blöta, kolla blöjor, torkskåp, krokar, ormar, nappar, lådor, reservkläder, gamla smörgåsar och leka samtigt. Man frågar personalen ngt för att vara artig (och samtidigt stör manför de leker med annat barn) och ignorerar sedan svaret för att barnet frågar någonting osv.

Föräldrar är ju också människor, inte ngt slags artiga maskiner med medfödd simultankapacitet och perfekt beteende.:rofl: (Haken är den att man är inte ett dugg annan typ av människa för att man är runt 30 och har ett barn. Det är precis samma sort som alla andra med egen personlighet, rädslor, blyghet och allt. Man skulle inte kunna tro det när tidningarna pratar om Mammor och Barnfamiljer.)

Menar du att det är fel att leka vilda lekar med barn eller bara att det blir misslyckat på dagis?

(Jag kan se hur det verkligen kanske inte håller i längden.)

Dvs att det hör hemma i hemmet och med tonårssläktingar?

Bara man tar det i rätt ordning.

Först måste man kunna sätta stopp. Sen kan du röja om det känns roligt.

Men börjar de röja tar barnen över helt och de får inte stopp på barnen. Gränslöst skulle jag vilja säga.

Ah, jag röjer med barn ibland.

Tex lät jag sex blandade ungar (som jag kände från väl till inte alls) jaga mig på en dansbana i midsomras. När jag blev trött sa jag, nu är det slut och lyssnade inte på böner ;) men det är nog ett enklare sammanhang än ett dagis. Jag aktar mig för att röja/uhm leka med barn om jag känner att jag kan bli fast utöver vad jag skulle önska (tex början av en middag och jag ska stanna hela kvällen).

Där är alltid en viss risk att varva upp vissa barn för mycket och inte kan kontrollera situationen tillräckligt. Det slutar allt för ofta att ett barn slår sig eller att där tom kan bli bråk mellan barn ur det hela.
Gränsen mellan upphetsat glad och upphetsat arg är tunn hos barn i den ålder.
Jag vet vad den gränsen går och har jag övat upp min broms hos barnen kan jag snabbt gå in och bryta innan olyckan är framme. Med erfarenhet så märker man när det är dags att sätta in bromsen.
Då är man redo att busa loss med barnen ordentligt.

Jag har faktiskt aldrig varit med om/sett bus med barn och vuxna/tonåringar där barn till slut börjat slå sig och gråta (Gråta brukar mer hända i sällskapsspel när barnet är trött) inte mer än barn kan råka slå sig annars. Vuxna jag sett brukar sätta stopp i tid när de inte orkar springa längre, säga nej nu är det nog och sätta sig och dricka kaffe. :D (Och så ser man ju när barnet börjar snubbla, fångar in det och läser en bok.)

Samtidigt gäller det ju då inte en hel dagisgrupp.

Men jag ska tänka på det :p Själv tycker jag barn förtjänar att få bli lite uppspelta någon gång ibland. Det var så kul när man själv var liten och så blir man av med en hel del energi.

Senast ändrad:

Det har jag men det beror på vad buset går ut på också givetvis samt vem som utför buset. Fröken pojkar tenderar tillåta hårda kontaktlekar.

Liknande trådar

Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 218
Senast: TinyWiny
·
Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
8 570
Senast: Sonic76
·
Övr. Barn Det är svårt att sätta ord på men jag börjat inse att jag är ledsen för den familj jag aldrig kommer att få. Jag lever med en man sedan...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
26 889
Senast: Andromedae
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter