SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste man vara extrem SD anhängare eller extremt flyktingvänlig? Finns det inget mellanting? Jag har inte röstat på SD, jag anser ändå att det just nu börjar bli ohållbart att ta emot alla som kommer in i landet men inte fasen går jag runt och eldar upp asylboenden mm för det, jag tycker även att alla oavsett hudfärg inte ska dömmas för något i någons ögon innan dom faktist blivit dömda för ett brott, jag anser också att man oavsett hudfärg och härkomst också ska uppträda bra och vara trevlig mm

Men nog fan blir jag titt som tätt anklagad för att vara SD anhängare! Jag har inget emot människor! Att folk ska ha svårt att förstå?

Vad anser ni buke-extremister om Anders Ygemans uttalande om att människor som får avslag på sina asylansökningar snabbt måste lämna landet, samt att man ska trappa upp jakten på de som befinner sig i Sverige illegalt?

Är det inte en väldigt rasistisk minister? ;)

Jag känner visserligen inte att frågan var riktad till mig, men jag skulle inte påstå att det är rasistiskt att människor som inte får asyl inte ska vara kvar i landet. Så har vi ju alltid haft det. Att trappa upp jakten på dem kan jag tycka känns lite som slöseri med polisresurser dock, de har ju ganska mycket annat att göra och behöver nog få mer resurser i så fall. Hade han däremot sagt att de ska ut pga att de inte passar i vårt samhälle eller pga att de är mer våldsamma/annan fördom hade jag tyckt att det var rasistiskt.

Måste man vara extrem SD anhängare eller extremt flyktingvänlig? Finns det inget mellanting? Jag har inte röstat på SD, jag anser ändå att det just nu börjar bli ohållbart att ta emot alla som kommer in i landet men inte fasen går jag runt och eldar upp asylboenden mm för det, jag tycker även att alla oavsett hudfärg inte ska dömmas för något i någons ögon innan dom faktist blivit dömda för ett brott, jag anser också att man oavsett hudfärg och härkomst också ska uppträda bra och vara trevlig mm

Men nog fan blir jag titt som tätt anklagad för att vara SD anhängare! Jag har inget emot människor! Att folk ska ha svårt att förstå?

Vi är helt eniga. Men på buke anses man som rasist om man är emot den invandringspolitik som bedrivs idag.

Vi är helt eniga. Men på buke anses man som rasist om man är emot den invandringspolitik som bedrivs idag.

Där har vi ju den igen. The allmighty offerkoftan. Man anses rasist för att man uttrycker sig rasistiskt. För att man gör skillnad på folk och folk. För att man hittar på och hetsar, endast för att förminska och svartmåla en minoritet.

Och för att man medvetet röstar in rasister i Sveriges riksdag.

Gäller inte bara buke utan även i verkliga livet! Jag anses som invandrarfientlig när jag påpekar att man måste kunna ge dom som kommer hit på flykt vettiga boendeförhållande, ev utbildning, sjukvård och tandvård. Vi har inte vettig sjukvård, utbildninge eller tandvård till alla som bor i Sverige som det är just nu.

Där har vi ju den igen. The allmighty offerkoftan. Man anses rasist för att man uttrycker sig rasistiskt. För att man gör skillnad på folk och folk. För att man hittar på och hetsar, endast för att förminska och svartmåla en minoritet.

Och för att man medvetet röstar in rasister i Sveriges riksdag.
Så alla som inte delar din, julgrisens, sjobergas, cillas och golits uppfattning är rasister och röstar automatiskt på SD?
Jo, det var precis så du skrev...

Gäller inte bara buke utan även i verkliga livet! Jag anses som invandrarfientlig när jag påpekar att man måste kunna ge dom som kommer hit på flykt vettiga boendeförhållande, ev utbildning, sjukvård och tandvård. Vi har inte vettig sjukvård, utbildninge eller tandvård till alla som bor i Sverige som det är just nu.

Nej, vi måste kunna ge dem skydd. Det är vad asylmottagandet handlar om.

Vi har väl en sådär 10.000 gånger bättre och mer fungerande utbildning, tandvård och sjukvård än ett krigshärjat Syrien. Hur stor skillnad måste det vara för att vi ska kunna hjälpa?

Nej, vi måste kunna ge dem skydd. Det är vad asylmottagandet handlar om.

Vi har väl en sådär 10.000 gånger bättre och mer fungerande utbildning, tandvård och sjukvård än ett krigshärjat Syrien. Hur stor skillnad måste det vara för att vi ska kunna hjälpa?

Att jämföra med ett krigshärjat land mot Sverige blir rätt missvisande anser jag.

Apropå den skeva debatten vi haft uppe förr, där extremisterna som stödjer SD ofta utmärker sig... Vi ser ju samma sjuka argumentation här på Buke ganska ofta, där man ser att hatet bara flödar över tangenterna. Nog satan är det tragiskt med de där högerextrema krafterna som vill ha mer rasism och hat, och inte drar sig för att uttrycka sig på dessa vidriga sätt.

"

Det har inkommit ett par hundra läsarbrev den senaste veckan som kan sammanfattas i dessa två frågor:
Du påstår att invandringen inte är så stor som SD sa i tv, och att invandringen är lönsam. Kan du redovisa hur du räknar? Ska man verkligen diskutera flyktingar utifrån lönsamhet, det är väl precis det rasisterna vill?
(Inger, Lars, Vlad, Antonia och många till)

Du är en sjuk idiot utan hjärna, imbecill och äcklig och jag tycker sådana som du inte borde få existera. Invandrare hotar landet och vad säger du när din dotter våldtas av dessa sjuka IS-anhängare. Kommunistjävel!
(Brev från 536 stycken SD-sympatisörer under helgen)

"

Ja det är det men jag tycker inte att det är ok att bussa flyktningarna upp till tex Riksgränsen. Det är typ världens ände.

Det är flera mil till närmsta affär, vårdcentral, sjukhus, skola mm

Nej inte alls. Det ligger en förhållandevis stor affär i Riksgränsen. Lever mycket på gränshandel. Det är bara knappa 5 mil till sjukhuset i Narvik och nedförsbacke. Skolan i Abisko är en visserligen liten, men en av Sveriges bästa.

Nej inte alls. Det ligger en förhållandevis stor affär i Riksgränsen. Lever mycket på gränshandel. Det är bara knappa 5 mil till sjukhuset i Narvik och nedförsbacke. Skolan i Abisko är en visserligen liten, men en av Sveriges bästa.

Narvik ligger inte i Sverige :angel: Stor affär i Riksgränsen? Sist jag var där var det en liten och mycket dyr affär jämfört med övriga i Sverige. Jag hoppas just nu bara att dom som är placerade där trivs och är nöjda med tillvaron.

Affären är överraskande stor.

http://www.ica.se/butiker/nara/kiruna/ica-nara-riksgransen-15098/start/

Det finns ett samarbete angående sjukvård mellan Sverige-Norge-Finland. Från Riksgränsen har du närmare till sjukhus än i de flesta svenska skidorter.

Hur som helst lär inte flyktingarna vara kvar där när säsongen börjar.

Dom stackrana ska alltså få flytta igen för att göra plats åt turisterna :(

Jag tycker inte att det är rätt!

Funderade på denna tråden igår och började fundera på hur flyktingarna som är placerade i flyktingförläggningen som ligger någr 100 meter från Västerås flygplats mår? Det måste ha varit rätt jobbigt för dom i början när dom hörde planen som går till från flygplatsen. Men det är bara vad jag tror!

Jag har ett stort hjärta och jag tycker synd om dom som måste fly från sin familj, sitt hemland, sitt hem och allt dom har i bagaget när dom kommer hit. Jag är inte flyktingfientlig för 5 öre som ni kanske märker, har fortfarande kontakt med några som var placerade i min hemby när jag var tonåring och följer deras vardag på Facebook. Men tankarna på hur dom som kommer till sverige nu har det jämfört med för 25 år sedan finns och jag hyser ingen empati till dom som är nasister även om jag tycker att vi tar in för många i dagens läge.

Men det är inte flyktingarnas fel! Inte på någon punkt och jag tycker inte illa om dom!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 412
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katt i påse
  • Avlivning älskade katt