SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var du?
Nä.
Men inga vittnen har sagt att han ropade så. Bara rasistiska sidor.
Ok, du ger dig inte.

Vet inte om du missat i din research eller bara struntade i att skriva att han faktiskt redan hade asyl i Italien där han också jobbade.
Så han hade inte blivit avvisad hela vägen innan han kom till Sverige. Som så många andra så hoppades han säkert på att få det bättre i Sverige. Men fick avslag redan 2013 enligt Dublinförordningen pga att han redan hade asyl i Italien. Och har man fått avslag en gång och sedan avvikit som han gjorde, har man enligt Migrationsverkets stadgar inte rätt att söka asyl på nytt. Det tidigare beslutet gäller.

Så morden skedde pga besvikelse från hans sida ja. Men detta hade aldrig skett om:

1. Migrationsverket hade uppmärksammat att han tidigare hade fått avslag nov 2013 pga redan erhållen asyl i Italien. Och att han dessutom hade avvikit från verkställandet dec 2013. Så han skulle inte ens ha fått söka asyl en gång till. Där har migrationsverket missat helt. Han skulle med andra ord inte ens ha hamnat på ett asylboende i Arboga.

2. Migrationsverket vid första avslaget år 2013 hade satt honom i förvar fram tills verkställandet.

3. Migrationsverket vid andra avslaget år 2015 satt honom i förvar fram tills verkställandet.Och här fanns det synnerliga skäl att sätta honom i förvar då han avvikit vid första avslaget nov 2013. Här gjorde migrationsverket en förödande miss. En miss som senare kom att kosta två personer livet. Det har brustit rejält i kommunikationen mellan migrationsverket och asylboendet i Arboga tex.

Ok, du ger dig inte.

Vet inte om du missat i din research eller bara struntade i att skriva att han faktiskt redan hade asyl i Italien där han också jobbade.
Så han hade inte blivit avvisad hela vägen innan han kom till Sverige. Som så många andra så hoppades han säkert på att få det bättre i Sverige. Men fick avslag redan 2013 enligt Dublinförordningen pga att han redan hade asyl i Italien. Och har man fått avslag en gång och sedan avvikit som han gjorde, har man enligt Migrationsverkets stadgar inte rätt att söka asyl på nytt. Det tidigare beslutet gäller.

Så morden skedde pga besvikelse från hans sida ja. Men detta hade aldrig skett om:

1. Migrationsverket hade uppmärksammat att han tidigare hade fått avslag nov 2013 pga redan erhållen asyl i Italien. Och att han dessutom hade avvikit från verkställandet dec 2013. Så han skulle inte ens ha fått söka asyl en gång till. Där har migrationsverket missat helt. Han skulle med andra ord inte ens ha hamnat på ett asylboende i Arboga.

2. Migrationsverket vid första avslaget år 2013 hade satt honom i förvar fram tills verkställandet.

3. Migrationsverket vid andra avslaget år 2015 satt honom i förvar fram tills verkställandet.Och här fanns det synnerliga skäl att sätta honom i förvar då han avvikit vid första avslaget nov 2013. Här gjorde migrationsverket en förödande miss. En miss som senare kom att kosta två personer livet. Det har brustit rejält i kommunikationen mellan migrationsverket och asylboendet i Arboga tex.

Du påstod att han ropade "Allah akbar".
Jag säger att du har fel.
Nåt annat har jag inte gått in på.

Så vad har detta med vad han inte ropade att göra?

Du påstod att han ropade "Allah aktar".
Jag säger att du har fel.

Vad har detta med den saken att göra?

Nää vi bortser från de fakta vi inte gillar, ok?
Det är säkert som Amen i kyrkan att egentligen var det SDs fel, han har dessutom blivit missförstådd.
Honom är det synd om. Överens?

Försöker du slira in på något jag inte har tagit upp alls när du inte har belägg för vad mördaren i Västerås inte ropade?

Rättegången pågår och om du vill föregripa den så varsågod. Det står dig fritt.
Men vi kan vara överens om att allt är Sverigedemokraternas fel alltihop. Hade inte SD funnits så hade hela landet samlats varje lördag
på närmsta torg, hållit varann i handen och sjungit Kumbaya. Ja, med undantag för de numera kamera och väktarbevakade synagogorna
förstås för dom är ju inte SDs fel såsomvarande Sveriges enda Israelvänliga parti.

Nej för att du av möjligen av rasistiska islamofobiska skäl försöker få en kristen eritiran att utropa ett "hurra" och få detta "hurra" att tolkas som ett muslimskt stridsrop. Det verkar helt enkelt som att du försöker bortse från de fakta som finns, för att demonisera flyktingar i allmänhet, muslimer i synnerhet.

Avvakta om inte Expressen duger åt dig :D. It ain't over until the fat lady sings.

Orkade du inte kommentera fakta att människan redan hade asyl?

Rättegången pågår och om du vill föregripa den så varsågod. Det står dig fritt.
Men vi kan vara överens om att allt är Sverigedemokraternas fel alltihop. Hade inte SD funnits så hade hela landet samlats varje lördag
på närmsta torg, hållit varann i handen och sjungit Kumbaya. Ja, med undantag för de numera kamera och väktarbevakade synagogorna
förstås för dom är ju inte SDs fel såsomvarande Sveriges enda Israelvänliga parti.

Varför svamlar du om en massa annat?

Du påstod att mördaren ropade "Allah akbar".
Jag sa att det inte stämmer.
Nåt annat har jag inte argumenterat om, förutom förstås att mordoffrens anhöriga vädjat om att de inte ska användas som rasistiska slagträn. Något du också ignorerar.

Har du belägg för att mördaren ropade något muslimskt, eller inte?

Avvakta om inte Expressen duger åt dig :D. It ain't over until the fat lady sings.

Du missar som alltid poängen, vilken religon en person som eventuellt säger "hurra" har har ingen betydelse.

Du försöker koppla ett eventuellt "hurra" till något som man i rasistiska kretsar har bestämt betyder "mörda" Det visar dels på en betydande okunskap och dels på att man skulle kunna ha andra syften, som att exempelvis ha rasistiska eller islamofobiska syften.

Jag fattar inte vad asylfrågan har med saken att göra när diskussionen handlar om vad han ropade eller inte? Ingen här har väl påstått att han borde fått asyl eller att det var rätt att han begick morden? Du argumenterar ju inte mot någon?

Jaså? Var han aktiv i något politiskt parti? Att han var en ensamvarg med influenser från högerkanten är ju klarlagt men
vittnen i IKEA morden har ju hört Allahu Akhbar skrikas också så det tycker jag är precis lika viktigt.

Vit man begår våldsdåd = ensamvarg, förmodligen tokig.
Brun man begår våldsdåd = TERRORIST!! Alla muslimer (trots att han var kristen)!! Det går utför för Sverige, vi kan inte ha dom här! De bara mördar och våldtar!

And so on.

Källkritik och kollande av fakta är ju lite tråkigt och sånt som riktiga medier håller på med. Alternaitvmedia känner väl mest på sig vad som är sant eller inte.

Därav SD-politikernas (och anhängarnas) extrema brist på källkritik. Det är väl bara några veckor sedan en SD-politiker konfronterades på grund av de lögner hen spred på sin Facebook-sida. Hen ansåg att hen inte gjort fel då hen "gick på känsla".

Vojne vojne.

Ok, du ger dig inte.

Han har tillfälligt uppehållstillstånd i Italien, han har även sökt asyl i England efter att han fick det tillfälliga i Italien. Tänk om han hade fått stanna i England! Då hade inte någon behövt dö i Sverige heller :angel:

Finns en mycket överhängande risk för att Abraham Ukbagabir får PUT efter avtjänat fängelsestraff eftersom Eritrea troligen inte kommer vilja ta emot honom. Och även om de vill ta emot honom kommer Sverige inte utvisa honom eftersom han riskerar tortyr.

Abraham Ukbagabir visste precis hur han skulle få PUT i Sverige, uppenbarligen gjorde han bedömningen att det är värt ett par år på kåken för att få det.
Om ett par år kommer ni få se att jag har rätt. Även om ni idag kommer göra allt vad ni kan för att förneka det.

Om sådär 10 år får vi se hur det blev med denna fråga.

Senast ändrad:
Finns en mycket överhängande risk för att Abraham Ukbagabir får PUT efter avtjänat fängelsestraff eftersom Eritrea troligen inte kommer vilja ta emot honom. Och även om de vill ta emot honom kommer Sverige inte utvisa honom eftersom han riskerar tortyr.

Abraham Ukbagabir visste precis hur han skulle få PUT i Sverige, uppenbarligen gjorde han bedömningen att det är värt ett par år på kåken för att få det.

Om ett par år kommer ni få se att jag har rätt. Även om ni idag kommer göra allt vad ni kan för att förneka det.

Väl mött om 10 år :)

Jag håller med dig ang detta. Men jag fixar inte människor som skriver felaktigheter om själva morden, som exempel vis att han skulle skrikit ut Allahu akbar utanför IKEA när han i själva verket låg blodig inne på IKEA.

Fast det råkar vara Italien som han skall utvisas till, enligt dagens regelverk.

Fälls han för mord är minimistraffet 10 års fängelse.

Det är inte säkert, han har tillfälligt uppehållstillstånd i Italien. Vad det innebär vet jag inte riktigt då jag inte är insatt i deras lagar.

Vad anser ni buke-extremister om Anders Ygemans uttalande om att människor som får avslag på sina asylansökningar snabbt måste lämna landet, samt att man ska trappa upp jakten på de som befinner sig i Sverige illegalt?

Är det inte en väldigt rasistisk minister? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 412
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar