SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan förklara.
Skillnaden ligger i nationaliteten. När svensken mördar är han rasist, det är ett terrorbrott med rasistiska förtecken etc. När en utlänning mördar svenskar var svenskarna bara på fel plats vid fel tidpunkt. Alltså var det svenskarnas fel att de blev attackerade, gärningsmannen är det verkliga offret.

Exakt det är skillnaden.

Finns det någon som har sagt att gärningsmannen var det verkliga offret i ikeafallet? För mig låter det som något en rasistisk sida hittat på.

Vari ligger skillnaden? En asylsökande mördar svenskar för att de såg svenska ut.
En svensk mördar invandrare för att de såg ut som invandare.
Same shit different day.

Killen som mördade i Trollhättan är en priviligierad unge som som fått hela livet serverat på silverfat och likaförbannat väljer han att hata andra människor för deras ursprung. Snubben på IKEA är inte en priviligierad unge, det är en vars hela liv just blivit helt sänkt och han ska skickas tillbaka till helvetet han flytt ifrån. Jag kan se skillnaden.

Jag kan förklara.
Skillnaden ligger i nationaliteten. När svensken mördar är han rasist, det är ett terrorbrott med rasistiska förtecken etc. När en utlänning mördar svenskar var svenskarna bara på fel plats vid fel tidpunkt. Alltså var det svenskarnas fel att de blev attackerade, gärningsmannen är det verkliga offret.

Exakt det är skillnaden.

Nej, det är inte svenskarnas fel, det är alltid gärningsmannens fel, men motiven är olika Däremot så är den gärningsmannen också ett offer. Det är inte den svenska snubben som mördade.

Killen som mördade i Trollhättan är en priviligierad unge som som fått hela livet serverat på silverfat och likaförbannat väljer han att hata andra människor för deras ursprung. Snubben på IKEA är inte en priviligierad unge, det är en vars hela liv just blivit helt sänkt och han ska skickas tillbaka till helvetet han flytt ifrån. Jag kan se skillnaden.

Hur vet du det? Känner du båda personligen?
Annars skulle jag vara väldigt försiktig med att uttala fördömanden eller recensioner av andra människors liv.

Varför inte fråga föräldrarna? Tydligen är dom oroliga, rent generellt.

Nej de är specifikt oroade. golit vet inte hur det ser ut på platsen, så därför undrar han generellt.Vad skulle problemet vara att det bor flyktingar i samma byggnad?

kan det vara så att du försöker antyda att flyktingar i allmänhet är farliga?

Nej, det är inte svenskarnas fel, det är alltid gärningsmannens fel, men motiven är olika Däremot så är den gärningsmannen också ett offer. Det är inte den svenska snubben som mördade.

Igen? Hur fan vet du det? Han kanske varit mobbat i hela sitt liv och här sitter du och dömer honom utifrån dina moraliska höga hästar.
Usch

Nej de är specifik oroade. golit vet inte hur det ser ut på platsen, så därför undrar han generellt.Vad skulle problemet vara att det bor flyktingar i samma byggnad?

kan det vara så att du försöker antyda att flyktingar i allmänhet är farliga?

Tydligen tyckte kommunledningen att det var så kontroversiellt att man hemligstämplade hela saken.
Själv har jag ingen åsikt i frågan. Bara konstaterar att agerandet inte stämmer överens med ordet demokrati.

Ehh, en partsinlaga som länk? Dög inte svt länken?
Aftonbladets krönikörer gör allt för att skydda sin arbetsgivare S+LO, naturligtvis annars kommer inte lönen den 25e.
Kanske du vill ha länkar från avpixlat, exponerat eller andra AFA media?

Det är en krönikörs åsikt, inte en sanning. Tycker att hans resonemang är klokt, har aldrig påstått att det är en källa på rätt eller fel.

Det är en krönikörs åsikt, inte en sanning. Tycker att hans resonemang är klokt, har aldrig påstått att det är en källa på rätt eller fel.

Javisst han (och du) är i er fulla rätt att hysa vilken åsikt som helst. Jag tycker själv att han spelar i samma liga som Lindeberg, Arnstad och Greider, vänsterhatarnas liga. Föredrar själv balanserade och sansade människor som argumenterar utifrån verkligheten, Sanandaji, Arpi, Gudmundson t.e.x men det är mitt val.

Eftersom du kan göra detta uttalande så antar jag att du kände båda gärningsmännen? Eller sitter du bara hemma i stugan och moraliserar och gissar?

Jag kan förklara.

Exakt det är skillnaden.

Men allvarligt talat. Återigen, var ligger nivån i den här tråden egentligen?
Offerkoftorna kan ni lämna i entrén innan ni går in, tack på förhand.

Nu ska migrantlägret i Malmö rensas upp. Personerna i lägret har fram till söndag eftermiddag på sig att lämna frivilligt, annars får de hjälp med den biten.

Och Aftonbladet har redan börjat skriva snyftartiklar. :cry:

Du har ingen åsikt om det kan bo flyktingar i samma byggad som det finns ett dagis. Det vill säga att du har inte något emot det?
Men det är väl så, att inte vem som helst får vistas på ett Dagisområde, oavsett om man är flykting, pensionär, skolelev, whatever? Vem som helst får inte promenera in på Dagisområden utan anledning. Samma sak gäller skolor t.ex.

Nu vet inte jag om flyktingarna och Dagisbarnen skulle hållas åtskilda med staket eller liknande, i det här fallet.

Men det är väl så, att inte vem som helst får vistas på ett Dagisområde, oavsett om man är flykting, pensionär, skolelev, whatever? Vem som helst får inte promenera in på Dagisområden utan anledning. Samma sak gäller skolor t.ex.

Nu vet inte jag om flyktingarna och Dagisbarnen skulle hållas åtskilda med staket eller liknande, i det här fallet.

Dagis brukar ha staket runt sig. Även dagis som ligger i bottevåningen på en fastighet som även innehåller annan verksamhet. Det är väldigt vanligt bland dagis som ligger centralt i storstäder.

Så frågan har aldrig varit att dagisbarnen ska dela sandlådan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 412
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25