SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oldie frågade var Löfven var efter attacken på IKEA. Han besökte inte platsen och avfärdade det hela som ett verk från en galning mer eller mindre. Men besökte han inte platsen och detta var innan familjen kom med denna önskan i media. Alltså hade Löfven helt fria händer att fatta ett eget beslut att besöka brottsplatsen, vilket han inte gjorde.

Oldie drog upp detta NU.
EFTER familjens vädjan.

Eftersom det är offentligt kan de ju ta reda på det själva utan att SD lägger ut det? Förstår inte riktigt poängen om det inte handlar om en indirekt uppmaning till brott. särskilt med tanke på de bränder som varit. I det läget känns det liksom lite märkligt att plötsligt börja värna så om offentlighetsprincipen. Lägger de ut andra byggplaner också? Hos mig ska de bygga ett studentboende med plats för flera hundra, står det med på deras lista?

Nja det är inte riktigt så det fungerar faktiskt, i en perfekt värld vore det såklart det, men tyvärr har "makten" i migrationsfrågan valt
att "mörka" skeendet för medborgarna. Det är absolut inte demokrati tycker i alla fall jag.

Här är ett purfärskt exempel.
GNOSJÖ I det lilla samhället Nissafors i Gnosjö kommun är föräldrar oroliga efter att kommunen planerar att låta sextio migranter bo i samma byggnad som ortens dagis. – Till stor del kommer föräldrar att hålla sina barn hemma, berättar en bekymrad förälder för Nyheter Idag.
Den oroliga föräldern förklarar att denne inte vill träda fram i eget namn då frågan är mycket känslig. Samtidigt hänvisar föräldern till en Facebookgrupp där frågan dryftas. I den gruppen har ett öppet brev till kommunen publicerats från Nissafors samhällsförening.

“Delar av kommunledningen har utan att ta upp det i kommunstyrelsen skickat in till länsstyrelsen ett dokument som talar om att 60 + 60 personer kan inhysas på citat: obegränsad tid i Nissafors och Marieholms skola. Ett dokument som kommunen hemligstämplat helt och som länsstyrelsen gav ut med vissa förbehåll”, står att läsa i brevet.
Vidare uttrycks det oro över att kommunen inte förefaller ha tagit hänsyn till vilka konsekvenserna kan bli av att låta flyktingar dela lokal med ett dagis.
“Vad som inte nämns i detta dokument är att båda lokalerna inhyser förskolor med barn i åldrarna 1 till 6 år. Kommunen har helt ignorerat sina skyldigheter att, som arbetsgivare och huvudman för dessa förskolor, göra en analys vad detta skulle kunna få för konsekvenser för skolans barn, personal och för de asylsökande som kommer hit”, fortsätter oron i brevet.

Hade jag haft barn mellan 1-6 år på de dagisen skulle jag bli mäkta irriterad minst sagt.
http://nyheteridag.se/60-asylsokand...oraldrar-tanker-halla-barnen-hemma-i-protest/

@Oldie
Vad jag förstår har ju asylboenden brunnit ner efter man haft informationsmöten om dem för
Invånarna, kanske är det därför man väljer att hålla tyst? Håller med om att det inte är en så bra strategi dock.

Uppenbart för de flesta andra: använd inte de tragiska morden i Västerås som ett argument mot flyktingar.
Läs här, om du har svårt att förstå: Anhöriga vädjar

Du menar att syftet med det uttalandet skulle vara att sätta munkavle på ett perifert diskussionsforum som frekventeras av ett par hundra
medlemmar? Om nu Trollhätteföräldrarna efter mycket eftertanke skulle komma på samma idé så skulle löpsedlarna omedelbart tas bort och artiklarna, demonstrationerna och kärleksbombningarna då upphöra omgående?
Tillåt mig tvivla.

Du menar att syftet med det uttalandet skulle vara att sätta munkavle på ett perifert diskussionsforum som frekventeras av ett par hundra
medlemmar? Om nu Trollhätteföräldrarna efter mycket eftertanke skulle komma på samma idé så skulle löpsedlarna omedelbart tas bort och artiklarna, demonstrationerna och kärleksbombningarna då upphöra omgående?
Tillåt mig tvivla.

Terrordåden i Trollhättan var uttalat rasistiska.

Morden i Västerås var det inte. Och anhöriga i Västerås har vädjat om att deras familjemedlemmars död inte ska användas som slagträ i just såna här debatter.

Förstår du inte nu, om du har läst brevet de skrev, så kan jag inte hjälpa mer.

Morden i Västerås var det inte. Och anhöriga i Västerås har vädjat om att deras familjemedlemmars död inte ska användas som slagträ i just såna här debatter.

Suck!
"Terrordåden"? Vilka fler händelser har hänt i Trollhättan i veckan? Jag har bara hört talas om en händelse.
Sedan är det inget terrorbrott, precis lika lite terrorbrott som på IKEA! Läs och lär! http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6286200

12063596_10154347750259552_1268400362545915075_n.jpg

Flyktingar i Lima tycker att de inte bor tillräckligt centralt och vägrar därför att kliva av bussen. Det är tacksamhet det till det nya landet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/paflykt/article21647680.ab

Tror du att det är så enkelt? Något har förstås brustit i dialogen. Sist något liknande hände hade man vilselett personerna om vart de skulle åka. Att vägra gå av är precis det sätt jag skulle bete mig på om jag upplevde att jag blivit lurad.

Jag vet för lite för att avgöra om den här protesten är motiverad eller ej, men jag tycker inte att man som flykting måste finna sig i vad som helst.

Dessutom är det här verkligen ett skitlöjligt problem, och som ett inlägg i invandringsdebatten är det bara trams. De går nog av bussen förr eller senare.

Tydligen har du missat rapporteringen runt IKEA-morden.
Gärningsmannen har själv sagt, vilket tidningar (även PK-press) citerat att anledningen till hans attack på just dom var:
"De såg svenska ut." Förklara för mig skillnaden är du snäll för jag begriper inte hur du resonerar.
Samma hatbrott, olika offer och allt på grund av ras.

Här är ett purfärskt exempel.
GNOSJÖ I det lilla samhället Nissafors i Gnosjö kommun är föräldrar oroliga efter att kommunen planerar att låta sextio migranter bo i samma byggnad som ortens dagis./

Och vad skulle problemet med det vara, rent generellt? Många dagis ligger i samma byggnader som annan verksamhet.

Vari ligger skillnaden? En asylsökande mördar svenskar för att de såg svenska ut.
En svensk mördar invandrare för att de såg ut som invandare.
Same shit different day.
Jag kan förklara.
Skillnaden ligger i nationaliteten. När svensken mördar är han rasist, det är ett terrorbrott med rasistiska förtecken etc. När en utlänning mördar svenskar var svenskarna bara på fel plats vid fel tidpunkt. Alltså var det svenskarnas fel att de blev attackerade, gärningsmannen är det verkliga offret.

Exakt det är skillnaden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 412
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV