Gammeln
Trådstartare
Yougov oktober, SD störrsta partiet fortfarande, nu 3:e månaden på rakenIdag läser jag att SD minskat för andra Sifomätningen i rad! Det är inte mycket men det är skönt att se.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Yougov oktober, SD störrsta partiet fortfarande, nu 3:e månaden på rakenIdag läser jag att SD minskat för andra Sifomätningen i rad! Det är inte mycket men det är skönt att se.
Syrien .? Vad har Syrien med flyktingkrisen att göra? .
Är du säker på att du har full koll?
Du glömde att säga att det är nytt dyngrekord för Lövet i Sifomätningen . Fiasko för S och det beror på migrationspolitiken som dom bedriverIdag läser jag att SD minskat för andra Sifomätningen i rad! Det är inte mycket men det är skönt att se.
Du glömde att säga att det är nytt dyngrekord för Lövet i Sifomätningen . Fiasko för S och det beror på migrationspolitiken som dom bedriver
Både M och KD rör sig i rasande takt i samma riktning som SD, man vill kraftigt minska invandringen till Sverige.
Säkert inte... *ironi*....och du har fortfarande inte koll på skillnaden mellan invandrare och flyktingar.
Nu menar jag utifrån "dom" . Å väljarna tycker det liknar fiasko med tältläger och då blir det också fiasko i Sifo mätningen med -2,4% för S . Så snart är man under 20% där också ."Migrationspolitiken dom bedriver" århundradets överdrift, dom bedriver ju ingen .
Snart kommer M o Kd att börja prata med SDBåde M och KD rör sig i rasande takt i samma riktning som SD, man vill kraftigt minska invandringen till Sverige.
Skillnaden är att KD och M inte blir anklagade för att vara rasister. Man använder samma argument som SD, men media ställer inga kritiska frågor om vart partierna är på väg. Nämligen att vinna tillbaka de borgerliga väljare som har flytt från alliansen till SD.
Ynkligt av media att inte vilja behandla M och KD på samma sätt som man behandlar SD. Men det är ju klart, borglig överklass-rasism är ju lite finare än den vardagsrasism för lågutbildade, arga män som SD står för.
Snart kommer M o Kd att börja prata med SD
På att kriget i Syrien har något med att göra att det kommer flyktingar till Sverige, ja.
Det här med att vi ska forsätta att öppna våra plånböcker den tiden är nu förbi för M. Nu är det annat ljud i skällan som ljuder, helt annat ljud....och du har fortfarande inte koll på skillnaden mellan invandrare och flyktingar.
Du har ju jämt fel i dina sk bedömmningar. Tex sa du att DÖ skulle vara i 8år . Ligger nu i papperskorgenNej. Om DÖ liknande överenskommelse behövs framöver för att kunna bedriva en bra migrationspolitik så kommer den till användning igen.
Yougov oktober, SD störrsta partiet fortfarande, nu 3:e månaden på raken
Du har ju jämt fel i dina sk bedömmningar. Tex sa du att DÖ skulle vara i 8år . Ligger nu i papperskorgen
Nu var det väl så att det var YouGov och Sentio som lyckades pricka valresultatet bäst jmf med tex Sifo, eller hurDen här giganttråden av evigt molande och återupprepning inklusive cirka hundratusen -smileys är en mardröm för vem som helst som önskar hålla en diskussion på en någorlunda vettig nivå (@sjoberga med flera, cred till er), men jag kikar in en snabbis och önskar påpeka följande: YouGov använder sig knappast av metoder som anses vara tillförlitliga. Jag trodde det fanns en viss medvetenhet kring detta idag, efter den kritik som kom fram tidigare i höstas.
Nu var det väl så att det var YouGov och Sentio som lyckades pricka valresultatet bäst jmf med tex Sifo, eller hur
Det här med att vi ska forsätta att öppna våra plånböcker den tiden är nu förbi för M. Nu är det annat ljud i skällan som ljuder, helt annat ljud