SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man vill det kanske till och med du begriper att alternaivet är värre. Men golit är skeptisk, till det där med att begripa.

Jag tillåter mig tvivla på att ett Turkiskt tältläger vid Medelhavet är väsentligt sämre än ett Svenskt tältläger på Revingehed.
Alla som upplevt en Skånsk snövinter håller säkert med.

Fast nu är det ju inte du som ska ut och campa och frågan var att om nu folk kommer hit och föredrar att tält på Revingehed, framför hur de har det nu, kanske även du kan tänka dig att det är rätt djävligt?

Eller också har man blivit lovad guld och gröna skogar av flyktingsmugglarna? Lurade alltså.
Allt till Alla - gratis.
Då lär uppvaknandet bli tämligen brutalt och trots allt är det nu så att ordinarie plats, saknas.

Fast nu är det ju inte du som ska ut och campa och frågan var att om nu folk kommer hit och föredrar att tält på Revingehed, framför hur de har det nu, kanske även du kan tänka dig att det är rätt djävligt?
Tro mig, det kommer att klagas!
Dels kommer det anses inhumant att husera krigsflyktingar på ett militärt skjutfält, människor som flyr krig ska väl inte behöva bo där det skjuts normalt sett? Dels kommer det att klagas på att de bor i tält under vintern då det är kallt.
Just wait and see... ;)

Tro mig, det kommer att klagas!
Dels kommer det anses inhumant att husera krigsflyktingar på ett militärt skjutfält, människor som flyr krig ska väl inte behöva bo där det skjuts normalt sett? Dels kommer det att klagas på att de bor i tält under vintern då det är kallt.
Just wait and see... ;)

De som kom till Riksgränsen i veckan har nog ångrat sig redan. Djungeltrummorna säger att
har det varit upplopp och polisingripanden där och snart försvinner solen i 3 månader ......

En rätt korkad idé, om två, tre eller vad man nu bestämmer för antal år måste hela processen göras om igen. Dyrt och krågligt utan effekt.
Mycket bra om det blir tillfälliga uppehållstillstånd. Har dom inte fått jobb inom den tidsgräns som upprättas så kommer.. Och det kommer SD att stödja:laugh:

Moderaterna vill nu endast ha tillfälliga uppehållstillstånd istället för permanenta. Och snart följer säkert Malliansens lakejer efter. Vad tycker buke om detta egentligen? Och vad tycker @sjoberga egentligen som har försvarat PUT i flera års tid?

Det är lite halvroligt när man blir beskylld för att försvara något som man inte har en bestämd åsikt om. Det jag uttryckt tidigare är att om integrationen fungerar bättre med PUT så är det bra att använda.

Jag kan tycka att för barnfamiljer tex skapar det en bättre trygghet för de som utgör vår framtid.

Jag tycker inte att PUT eller temporära tillstånd är det viktiga alls, det viktiga är att vi erbjuder skydd till dem som kommer hit och behöver.

Det är lite halvroligt när man blir beskylld för att försvara något som man inte har en bestämd åsikt om. Det jag uttryckt tidigare är att om integrationen fungerar bättre med PUT så är det bra att använda.

Jag kan tycka att för barnfamiljer tex skapar det en bättre trygghet för de som utgör vår framtid.

Jag tycker inte att PUT eller temporära tillstånd är det viktiga alls, det viktiga är att vi erbjuder skydd till dem som kommer hit och behöver.
Dom är mycket viktiga. Det visar att man tar SD på allvar och dessutom vill man ju införa tiggerifria zoner plus att kommuner ska få förbjuda tiggeri om dom vill. Dessutom begränsa anhöriginvandring. På så sätt kommer vi att ha rätten att

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 414
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar