SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför svarar du aldrig på några som helst frågor om hur du tänker att det ska bli med SD vid makten? Att vara komma med de senaste opinionsmätningarna bidrar ju inte så mycket till diskussion.
Men jag har ju sagt vad SD vill. Minska asylerna kraftigt och istället avända dessa pengar till att hjälpa fler på plats. Dessutom ta bort pengar från Migrationsverket och satsa på världens sämsta skolor (sveriges skolor), vård behöver mer pengar och vi behöver bostäder till oss själva. Det är inte rimligt att ungdomar ska behöva stå i bostadskö i 25år.

Sen så är ju väljarbarometrarna oerhört viktiga. SD är ju nu Sveriges störrsta parti i två oberoende barometrar. Klart att detta sätter sina spår hos regeringen som snart inte törs göra något överhuvudtaget ang asylerna med risk för att dras ner i dyngan ännu mer. SD är ju snart större än självaste regeringen. Det visar ju att väljarna har större förtroende för SD än för regeringen. När SD får mer än 30% eller typ 35% då har ju S inte ens 20% och då avgår nog Lövet och lämnar in regeringens avskedsansökan för då har man ju inte väljarnas förtroende. Så det kommer att bli ett riktigt SD år, år 2016 :laugh:

Men hur ska du ha det. Du har ju hela tiden pratat om den där sekulära tramset och att Europa står enat i flyktingfrågan och att hela Europa vill hjälpa till. Å nu inser du att det är precis tvärt om. Europa är mer mer splittrat än någonsin. Det finns ju hur många länder som helst som inte vill ta emot flyktingarna för dom anservatt dom inte kan ge dom ett värdigt liv i deras länder och dessutom har dom inte vare sig kapital eller bostäder för det går ju åt till dom själva

Varför ska SD öppna truten nu. Dom gör helt rätt att ligga lågt nu eftersom SD var enda partiet som inte blev inbjuden till överläggningar ang flyktingarna. Så då får ju Lövet ta sitt ansvar och fixa detta medans SD sitter och :laugh: åt det hele. Det är bara snack inom 7 klövern men det blir inget gjort överhuvudtaget. Inga beslut, inga förslag att lägga fram i Riksdagen. Det blir ingenting som vanligt. Å så tror Lövet att han ska vara spindeln i nätet å tro att han ska bli höjd till skyarna genom att tvinga andra länder att ta emot :laugh:. Flyktingarna kommer och dom får trängas på Migrationsverket och där kommer man inte att snabba på sitt arbete med uppehållstillstånden har man sagt. Så nu kommer asylerna att få se hur fantastiskt Sverige är.

E du go elle?

Jag har aldrig någonsin påstått att Europa är enat i flyktingfrågan. Istället har jag framfört hur viktigt det är att Sverige är en förebild för hur krisen ska hanteras. En stolt förebild. Något att vara extremt stolt över som nationalist.

E du go elle?

Jag har aldrig någonsin påstått att Europa är enat i flyktingfrågan. Istället har jag framfört hur viktigt det är att Sverige är en förebild för hur krisen ska hanteras. En stolt förebild. Något att vara extremt stolt över som nationalist.
Så här skriver du
Jag ser små frön till hopp om riktiga förändringar till ett mer generöst flyktingmottagande och en vilja att lösa krisen i Syrien. Över hela Europa. Fler och fler länder ansluter sig till det tyska och svenska sättet att bidra. En riktning åt rätt håll.
Det är ju istället fler o fler länder som INTE VILL ta emot flyktingar och bidra. Fler länder vill bygga murar o stängsel för att hindra flyktingarna att komma vidare

Men flyktingarna försvinner inte för det.

För övrigt undrar jag fortfarande när SD tänker berätta HUR de ska genomföra sin politik. Vad de vill göra har vi hört till leda, men HUR de ska stänga gränserna, HUR de tänker hjälpa till i "närområdena" - det är det väldigt tyst om. Att så många svenskar tror blint på deras valfläsk är skrämmande.

Har SD sagt något alls om den pågående flyktingkrisen?

Alltså utom det vanliga hatet och hoten som SD-politikerna brukar skriva på sina facebooksidor jag menar lite mer officiella uttalanden.

Så här skriver du
Det är ju istället fler o fler länder som INTE VILL ta emot flyktingar och bidra. Fler länder vill bygga murar o stängsel för att hindra flyktingarna att komma vidare

Nej, nu tycker jag att du har helt fel. Det är fler och fler som vill följa Sverige och Tyskland.

Då var SDU ute ur leken. Eller? SDU hotar stämma SD och säger att de kan komma att bli ett eget parti i nästa val om inte SDs ledning byts ut.

Har det ens hänt tidigare att ett riksdagsparti struntar i sina egna stadgar och demokratiska processer och utesluter hela ungdomsförbundet för att de valt fel ordförande?

Att så många svenskar tror blint på deras valfläsk är skrämmande.
Du menar precis som sossarna brukar göra i alla tider. I valrörelser och vid regeringsbildning, säger dom att dom inte ska höja skatterna. Att då många svenskar tror blint på deras valfläsk är skrämmande. Varför lär sig folk inte att sossar ljuger för att få regera. Gång på gång lurar dom väljarna

Men flyktingarna försvinner inte för det.

För övrigt undrar jag fortfarande när SD tänker berätta HUR de ska genomföra sin politik. Vad de vill göra har vi hört till leda, men HUR de ska stänga gränserna, HUR de tänker hjälpa till i "närområdena" - det är det väldigt tyst om. Att så många svenskar tror blint på deras valfläsk är skrämmande.
Skicka ett mejl till SD och fråga.

Har SD sagt något alls om den pågående flyktingkrisen?

Alltså utom det vanliga hatet och hoten som SD-politikerna brukar skriva på sina facebooksidor jag menar lite mer officiella uttalanden.
Men såg du inte på Aktuellt då när Lööf o Åkesson debatterade

Nej, nu tycker jag att du har helt fel. Det är fler och fler som vill följa Sverige och Tyskland.
Nu ska du inte göra sken av att det är så välinställt mot flyktingar inom EU. Bulgarien vill bygga mur o stängsel. Makedonien likaså. Polen vill inte ta emot. Ungern är dom som är mest motsträviga av alla länder. Finland tar nästan inte alls emot. Tjeckien vill inte ta emot bara vara genomströmmingsland likaså Österike. Frankrike där är det ju stängsel mot tunneln till England så där släpps dom ju inte igenom.

Jag såg det. Men nu åker han på en polisanmälan för där står det att det är Gammeln som har skrivit det och det har jag inte. Förfalskning är vad det är :mad:

Jag är mycket tveksam till att en trådrubrik på ett internetforum skulle bedömas som en urkund eller liknande, vars autenticitet ska skyddas av de rättsvårdande myndigheterna. Men anmäl på, så lär det väl visa sig.

Jag sympatiserar inte med denna tråd på något sätt men jag tycker nog att det är ganska så patetiskt av en moderator att gå in och ändra trådrubriken på detta sätt. Ska inte moddar vara neutrala?

De har insett det orimliga i att säga nej till människor som flyr kriget

Alla riksdagspartier säger nej till människor som flyr kriget. De har bara kommit på ett fiffigt trick för att få det att verka som att de inte gör det. Nämligen genom att göra det jättesvårt och livsfarligt att ta sig hit för att söka skydd. Det verkar ju inte lika fint och gott att säga att vi helt enkelt inte klarar av att ta emot världens alla flyktingar som vill komma hit. Så för att behålla ansiktet så låter vi människor dö på Medelhavet.

Miljöpartiet m.fl vill se fler lagliga vägar in i Europa, vilket i praktiken betyder att vi kommer ta emot något fler kvotflyktingar men att hela grundproblemet kvarstår. Det enda alternativet är att införa enbart lagliga vägar in i Europa och låta människor söka asyl på plats, tillsammans med ett erkännande att vi inte kommer att kunna säga ja till alla. Vår självbild av humanism måste sluta kosta människoliv. Det är inte riktigt humanism utan en rutten sådan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 414
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar