SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blir vi - men det är ju skillnad på att inte kunna redogöra för ett planerat underskott, än ett oplanerat underskott!
Men så kan ju inte övriga mynndigheter göra. Då heter det besparing. Myndighet som myndighet alla ska behandlas lika enligt lagen.

Media har klagat på att Lövet bara snackar o snackar o gör inte tillräckligt. Nä tacka 17 för det. Han är ju livrädd för att SD ska öka ännu mer och han själv ska dra S ännu längre ner i dyngan till oanade bottenrekord...

och glömmer att rapportera motsägande uppgifter ut

Vad det här inlägget avser att illustrera är att bakom Sveriges till synes usla integrationsfacit döljer sig nog ett ganska gott resultat avseende att få invandrare i arbete trots att våra lägstalöner är extremt höga.

Sverige är ett land som har relativt mycket aktiva åtgärder på plats för att underlätta invandrares inträde på arbetsmarknaden. Exempelvis får invandrare gratis språkundervisning och särskilt stöd i att söka arbete

En tänkbar slutsats från den här jämförelsen är att den stora mängd aktiva arbetsmarknadsåtgärder för invandrare som Sverige ägnar sig åt faktiskt har betydande positiva effekter.

Jag ser inte motsägelsen. Att Sverige är bra på integrationspolitik påpekar jag regelbundet genom att belysa att vi gång på gång rankas som nr 1 av MIPEXs integrationsindex. Jag påpekar även (precis som Ruist skriver i den biten du klippte bort) att det betyder att det finns mindre utrymme för förbättring när vi redan har såpass bra. Det dåliga integrationsresultatet som vi faktiskt har beror inte på dålig integrationspolitik utan på att vi har en för stor invandring. Även att integrationspolitiken har "betydande positiva effekter" står inte i motsats till att integrationsresultatet är dåligt. Det betyder bara att det hade varit betydligt sämre utan integrationspolitiken.

Det är ju precis det som SD vill sätta stopp på. Nu får det vara nog

Finns det något parti i riksdagen som inte vill ha bra skolor, vård, infrastruktur etc etc? Skillnaden är ju att SD bara har ett enda kort att spela - minska invandringen, så är flertalet problem lösta. Men det är ju att grovt underskatta komplexiteten i samhället. Vilka andra idéer har SD - exempelvis för att få igång ekonomin och stimulera jobb, betydligt viktigare faktorer för landets välmående än flyktingmottagandet?

Generellt så är det inte SD som dribblar med siffror utan det är media, tankesmedjor och övriga politiska partier som gör det. Såhär skriver t.ex Joachim Ruist, nationalekonom som forskar på invandringen (som f.ö är invandringsliberal - d.v.s helt motsatt SD rent politiskt): "Det händer säkert ibland att Sverigedemokraterna felrapporterar en siffra som relaterar till invandring. Och visst överdriver de ibland, som jag också själv påpekat i tidigare inlägg på den här bloggen. Men rent generellt har de överlägset bättre koll på siffror än de journalister som granskar dem."

Nja, de verkar ha hyfsat dålig koll på sina egna förslag när det gäller siffror:

https://www.interasistmen.se/gransk...t-ljuga-rakar-visa-att-journalisten-har-ratt/

Fast hur kan SD öka när tråden heter SD näst störst och i ditt senaste inlägg är de tredje störst. Det borde väl vara en minskning?
DÅ VAR DET NYTT REKORD FÖR SD I DAGENS INIZIO MED 21,5% :laugh:.
Nytt dyngrekord för Lövet och S :laugh:. Nytt dyngrekord även för MP :laugh:. Det börjar osa hett nu med 3år till valet:angel:

Dags för SD att hitta inte bara väljare utan medlemmar som vill vara aktiva inom kommunpolitik. De lyckades inte fyla sina stolar förra valet...jag tvivlar på att det går bättre nästa.

DÅ VAR DET NYTT REKORD FÖR SD I DAGENS INIZIO MED 21,5% :laugh:.
Nytt dyngrekord för Lövet och S :laugh:. Nytt dyngrekord även för MP :laugh:. Det börjar osa hett nu med 3år till valet:angel:

Vad tror du en valseger för SD gör för ekonomin? Vad gör SD när flykting- och biståndspengarna tagit slut och inte finns att omfördela? Vad gör vi med de flyktingar som redan befinner sig här?

Fast hur kan SD öka när tråden heter SD näst störst och i ditt senaste inlägg är de tredje störst. Det borde väl vara en minskning?
Oj oj oj. :eek:
NYTT SUPER REKORD FÖR SD I DAGENS SENTIO 26,5%:laugh::laugh::laugh:. SD NU SVERIGES STÖRRSTA PARTI NU i TVÅ OBEROENDE BAROMETRAR. :laugh:

Nya dyngrekord för Lövet o S. M nu under 20%. SD nu 2,4% före S o det mitt under värsta flyktingkrisen. Det säger väl hur väljarna vill ha det

SD har nu startat den stora KROSSEN:laugh:. KROOOOOSSEN.....flera partier på väg att kastas ut

. Jag tror absolut inte att SD kan dubbla sina siffror. Jag tror de nått taket.
.
:laugh: Men senaste barometern från Sentio sa ju 26,5% och då har man väl mer än dubblat. Yougov hade över 25% för SD och still going strong. Än en gång har du som vanligt missbedömt väljarna. Ska vi säga att SD kliver över 30% ribban lagom till nyår och att svansen har 25%, långt över din nivå :laugh:

Jag fattar inte vad som pagar. Det ar som att hela europa ar inne i nagon sorts masspsykos sedan nagon sag en unge pa facebook som dog for att hans pappa ville ha gratis tander i sverige.
http://www.di.se/artiklar/2015/9/11/sverige-overvager-eib-lan-for-flyktingar/

Vafaen tanker folk med!?

Ja, fyfan, vad tänker du med egentligen? Det är så jävla ruttet så att jag blir rejält upprörd. Kampanjer på sociala medier för att smutskasta en familj som flytt för sina liv och sin framtid och drabbats av en enorm tragedi, genom felaktiga utsagor, grova anklagelser utan grund och manipulerade bilder. Det är så jävla ruttet så man undrar "vafan tänker folk med?", är de helt jävla genomruttna inifrån och ut eller är de bara helpuckade "offer" för den hatiska främlingsfientlighet som varit hyfsat dominerande i Europa de senaste åren.

SD är dock ganska smarta och håller käften just nu, eftersom de vet att arrogans just nu skulle kunna vika ned opinionsframgångarna.

Skyll då åtminstone på Europas makthavare som ännu inte klarat att skapa säkra flyktvägar till Europa. Inte på de flyende människorna som flyr för sina liv.

:mad:

För övrigt var veckans Medierna i P1 högintressant lyssning angående just detta. Eftersom det inte är läge att dra fram sin riktiga agenda från främlingsfientligt håll (risk för opinionsras) så gör man allt för att så tvivel om det hela genom denna kraftiga reaktion på nätet, med felaktigheter, manipulerade bilder, feltolkade bilder och grova spekulationer.

Rekommenderas varmt för den som är intresserad av hur media behandlat flyktingfrågan de senaste veckorna:
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2795

:laugh: Men senaste barometern från Sentio sa ju 26,5% och då har man väl mer än dubblat. Yougov hade över 25% för SD och still going strong. Än en gång har du som vanligt missbedömt väljarna. Ska vi säga att SD kliver över 30% ribban lagom till nyår och att svansen har 25%, långt över din nivå :laugh:

Varför svarar du aldrig på några som helst frågor om hur du tänker att det ska bli med SD vid makten? Att vara komma med de senaste opinionsmätningarna bidrar ju inte så mycket till diskussion.

Jag fattar inte vad som pagar. Det ar som att hela europa ar inne i nagon sorts masspsykos sedan nagon sag en unge pa facebook som dog for att hans pappa ville ha gratis tander i sverige.

Vafaen tanker folk med!?

Detta var kanske det mest okänsliga jag läst i den här tråden. Och det betyder inte lite.
Jag är glad att det äntligen blivit ett annat debattklimat och att den tysta majoriteten inte längre är tyst.

Vafaen tanker folk med!?
Sverige verkar visst inte vara så rikt längre. Man måste börja låna pengar till asylen för att ha råd :laugh:
Jo ja tackar ja, säger man inom SD. Då kommer SD att öka ännu mer

Ja, fyfan, vad tänker du med egentligen? Det är så jävla ruttet så att jag blir rejält upprörd. Kampanjer på sociala medier för att smutskasta en familj som flytt för sina liv och sin framtid och drabbats av en enorm tragedi, genom felaktiga utsagor, grova anklagelser utan grund och manipulerade bilder. Det är så jävla ruttet så man undrar "vafan tänker folk med?", är de helt jävla genomruttna inifrån och ut eller är de bara helpuckade "offer" för den hatiska främlingsfientlighet som varit hyfsat dominerande i Europa de senaste åren.

SD är dock ganska smarta och håller käften just nu, eftersom de vet att arrogans just nu skulle kunna vika ned opinionsframgångarna.

Skyll då åtminstone på Europas makthavare som ännu inte klarat att skapa säkra flyktvägar till Europa. Inte på de flyende människorna som flyr för sina liv.

:mad:
Men hur ska du ha det. Du har ju hela tiden pratat om den där sekulära tramset och att Europa står enat i flyktingfrågan och att hela Europa vill hjälpa till. Å nu inser du att det är precis tvärt om. Europa är mer mer splittrat än någonsin. Det finns ju hur många länder som helst som inte vill ta emot flyktingarna för dom anservatt dom inte kan ge dom ett värdigt liv i deras länder och dessutom har dom inte vare sig kapital eller bostäder för det går ju åt till dom själva

Varför ska SD öppna truten nu. Dom gör helt rätt att ligga lågt nu eftersom SD var enda partiet som inte blev inbjuden till överläggningar ang flyktingarna. Så då får ju Lövet ta sitt ansvar och fixa detta medans SD sitter och :laugh: åt det hele. Det är bara snack inom 7 klövern men det blir inget gjort överhuvudtaget. Inga beslut, inga förslag att lägga fram i Riksdagen. Det blir ingenting som vanligt. Å så tror Lövet att han ska vara spindeln i nätet å tro att han ska bli höjd till skyarna genom att tvinga andra länder att ta emot :laugh:. Flyktingarna kommer och dom får trängas på Migrationsverket och där kommer man inte att snabba på sitt arbete med uppehållstillstånden har man sagt. Så nu kommer asylerna att få se hur fantastiskt Sverige är.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 414
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar