SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gjorde du inte alls.
Och hur du inte anser att dina svar öht är relevanta i tråden (citat: mina inlägg berörde inte SD) i en tråd som handlar om SD, blir för mig ännu mer märkligt, särskilt som du fortsätter skriva i tråden om att du anser att din egen bostadsregion inte behöver ngn mångfald öht. osv.

Det är ingenting ovanligt att trådar blir lite off topic och nej jag fortsätter inte skriva i tråden att jag anser att min "egen bostadsregion inte behöver ngn mångfald öht. osv". Du har missförstått vad vi diskuterar.

Det är ingenting ovanligt att trådar blir lite off topic och nej jag fortsätter inte skriva i tråden att jag anser att min "egen bostadsregion inte behöver ngn mångfald öht. osv". Du har missförstått vad vi diskuterar.

vad är det DU diskuterar isåfall? Väldigt få verkar förstå det? Ditt inlägg som jag kommenterat var dessutom väldigt tidigt i tråden och framfördes väldigt specifikt i sammanhanget som då diskuterades, så jag blir väldigt undrande att du skulle snurrat in dig på ngt du ville diskutera som då iof inte hörde till tråden öht? Särskilt inte som ingen faktiskt har spunnit i väg från tråden särskilt mycket trots de otaliga sidorna utan gång på gång frågar dig vad du menar utifrån att hålla sig till trådens ämne? Så förklara gärna isåfall, vad det är du diskuterar nu, i koppling till trådens ämne för det förstår jag faktiskt inte om du fortsätter hävda att det inte har med SD att göra i denna tråd? Annars bör du faktiskt starta en helt egen tråd som klargör att dina inlägg inte handlar om ngt som öht rör SD.

Vi diskuterar huruvida artiklarna jag länkade stödjer påståendet att det finns forskning som tyder på mångfald kan minska social tillit och öka psykisk ohälsa. Det har jag ju redan förtydligat tidigare.

Skojar du nu?

Tillåt mig citera mig själv:
Det är liksom inte att det står sådär i artikeln någon har ifrågasatt, det är dina påståenden om vad det har för innebörd. Om det är det du hela tiden missuppfattar förstår jag att du hakar upp dig...

:banghead:

Skojar du nu?

Tillåt mig citera mig själv:

:banghead:

Det jag påstått om den artikeln du syftar på är ju just det som står i artikeln; att mångfald tenderar att minska den sociala tilliten. Vad snackar du om? Vilken innebörd menar du att jag menar påståendet i artikeln har?

Utifrån vad du har skrivit tidigare så gissar jag på saker som "att mer etnisk homogenitet skulle vara en lösning". Men det har jag ju inte påstått och jag svarade ju redan på där och då att det inte har någonting med påståendena vi diskuterade att göra.

@Blue HELA diskussionen handlar om att du skrev att ditt område inte behöver mångfald. ENDA anledningen till att vi diskuterar artiklarna är för att du påstod att de stödjer det uttalandet.

@Blue HELA diskussionen handlar om att du skrev att ditt område inte behöver mångfald. ENDA anledningen till att vi diskuterar artiklarna är för att du påstod att de stödjer det uttalandet.

Vår diskussion började när du ville se källor på två specifika påståenden och inte källor på att mitt område inte behöver mer mångfald. Sedan fortsatte vi diskutera om källorna verkligen stödde dessa påståenden. Så nej. Du har fel, igen.

Vår diskussion började när du ville se källor på två specifika påståenden och inte källor på att mitt område inte behöver mer mångfald. Sedan fortsatte vi diskutera om källorna verkligen stödde dessa påståenden. Så nej. Du har fel, igen.

Nope. Vår diskussion började med exakt det att jag efterfrågade källor på att ditt område inte behöver mer mångfald. När dessa källor inte gav stöd till det snöade du in på en specifik del av den ena artikeln och att det faktiskt står så trots att ingen ifrågasatt att det står så i artikeln. Jag har hela tiden diskuterat hur du menar att de artiklarna skulle vara relevanta källor för uttalandet om att ditt område inte behöver mångfald, inget annat.

Mitt inhopp i diskussionen kom efter att någon skrivit detta:
Det är i orter med hög andel röster på SD som engagemang för mångfald verkligen behövs.
och du svarade med att där du bor röstade många på SD och du tycker området präglas av god social sammanhållning, glada människor och trevlig stämning. Du skrev att du sett forskning som tyder på att mångfald leder till ökad psykisk ohälsa och undrade varför ditt område då skulle behöva mångfald.

Därefter frågade någon detta:
Du hävdar att du sett en rapport om att mångkultur inte är bra?

och du svarade:
Det finns forskning som tyder på att mångfald sänker social tillit och ökar psykisk ohälsa osv ja.

Dvs din motivering till att det inte behövs mer engagemang för mångfald på orter med hög andel SD-röster, som din, var att du läst forskning som tyder på att mångkultur inte är bra. Där hoppade jag in och poängterade att det vore lägligt med källor som stödjer att mångkultur inte är bra. Varpå du la in de två artiklarna som inte alls säger att mångkultur är dåligt eller att ditt område inte skulle behöva mångfald och jag poängterade att de inte säger det som du precis skrivit.

Senast ändrad:
Nope. Vår diskussion började med exakt det att jag efterfrågade källor på att ditt område inte behöver mer mångfald.

Jag skrev: "Det finns forskning som tyder på att mångfald sänker social tillit och ökar psykisk ohälsa osv ja."
Du citerade detta (minus de två sista orden) och skrev: "Jag tänker att ungefär här hade varit lämpligt att slänga in ett par källor?"

Mycket tydligare än så blir det inte. Om du inte hade tagit bort "osv" i slutet på meningen du citerade så hade det möjligtvis sett ut som om du inte bara ville ha källor på de två specifika påståendena.

Angående frågan innan "Du hävdar att du sett en rapport om att mångkultur inte är bra?" så var mitt svar skrivet på ett förtydligande sätt. Det var därför jag inte svarade ja på frågan utan gav ett annat korrigerat påstående som jag svarade ja till.

@Blue Men vad trodde du? Att jag hoppade in i tråden utan att ha läst vad du svarade på eller vad du skrivit innan? Mitt "ungefär här" syftade naturligtvis till "ungefär här i den diskussion som pågår" vore det lämpligt med källor. Jag kommenterade alltså på att du inte självmant gett @Pontevecchio (var det väl?) källor i ert meningsutbyte. Dvs källor på ditt påstående om att det finns forskning som stödjer att ditt område inte behöver mångfald eftersom "mångfald sänker social tillit och ökar psykisk ohälsa osv".

För att använda dina egna ord:
Mycket tydligare än så blir det inte.

Men fine, jag är inte omöjlig! Vi kan stryka hela den tidigare diskussionen. Så kan vi börja om utan missförstånd och du kan svara på varför orter där många röstar på SD inte behöver engagemang för mångfald? Och om det är forskning som är motiveringen till det så ange gärna (relevanta) källor. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 026
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 130

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka