Kvinnan blev f.ö. mordhotad för sin "grumliga" artikel.Ja men är du intresserad av kvinnans problemställning i det här fallet? Eller är målet i första hand att kritisera eftersom hon framför kritik mot islam?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kvinnan blev f.ö. mordhotad för sin "grumliga" artikel.Ja men är du intresserad av kvinnans problemställning i det här fallet? Eller är målet i första hand att kritisera eftersom hon framför kritik mot islam?
Fast det där med klädsel och hårväxt är dessutom sant. Det är inget bevis men ett indicium. Har du någonsin sett en renrakad (manlig) självmordsbombare i jeans?
Kvinnan blev f.ö. mordhotad för sin "grumliga" artikel.
Ja men är du intresserad av kvinnans problemställning i det här fallet? Eller är målet i första hand att kritisera eftersom hon framför kritik mot islam?
Fast det är ju majoritetens tysta medgivande som uppmuntrar ett sådant beteende. I stället för att argumentera och riskera att bli utfrusen så håller folk tyst (och röstar på SD i stället )Vilket är för jäkligt. Däremot var det inte ett gatlopp på GP.se. Där fick hon olika slags bemötanden av både det grumliga och det intressanta.
Fast det är ju majoritetens tysta medgivande som uppmuntrar ett sådant beteende. I stället för att argumentera och riskera att bli utfrusen så håller folk tyst (och röstar på SD i stället )
Jag har aldrig sett en självmordsbombare. Det är just sådana idiotiska "observationer" som skapar fördomar och myter. Jag har bara sett massmördare i ful blond frisyr som talar norska. Är det ett indicium på att norska och fula blonda frisyrer visar att man har en massmördare i närheten?
Fast det där med klädsel och hårväxt är dessutom sant. Det är inget bevis men ett indicium. Har du någonsin sett en renrakad (manlig) självmordsbombare i jeans?
Tittar du inte på nyheterna? I Breiviks fall fanns det andra indicier.
Nej, du hävdade det motsatta: att "mångfald" har negativa effekter på samhället. Om du hade läst artiklarna som du försökte använda för att styrka ditt påstående så hade du sett att det inte stämmer (inte enligt just den forskningen i alla fall). Författarna till båda artiklarna poängterar noggrant att segregation inte är positivt på lång sikt.Nej mina inlägg berörde inte SD. Jag ställde mig bara frågandes till om det finns områden vars stora problem är brist på mångkultur.
Jag har en fd kollega, en högutbildad algerisk kvinna. Hon skulle aldrig komma på tanken att sätta på sig en sjal, då hon ser det som uttryck för religiös extremism. Förresten känner jag en turkisk kvinna som tycker likadant, hon tycker att Erdogan fjäskar för islamisterna genom att plötsligt har både hans fru och döttrar börjat använda slöja.Ok, så när det gäller västerlänningar ska man undvika att använda utseendeattribut och klädval som indicier? Jag tycker hela diskussionen är fånig och så länge vi är på den nivån, kommer vi ingenstans.
Ok, så när det gäller västerlänningar ska man undvika att använda utseendeattribut och klädval som indicier? Jag tycker hela diskussionen är fånig och så länge vi är på den nivån, kommer vi ingenstans.
Risken för att bli insnöade och inskränkta. Den "psykiska ohälsan" som uppstår när de läskiga främlingarna intar byn är övergående.Där jag bor fick SD ett bra valresultat... området präglas av god social sammanhållning, glada människor och trevlig stämning. Jag har sett forskning som tyder på att mångfald leder till ökad psykisk ohälsa... Så vad tyder på att mitt område verkligen behöver ökad mångfald
hade extrema idéer, var intresserad av vapen etc.
Nej, du hävdade det motsatta: att "mångfald" har negativa effekter på samhället. Om du hade läst artiklarna som du försökte använda för att styrka ditt påstående så hade du sett att det inte stämmer (inte enligt just den forskningen i alla fall). Författarna till båda artiklarna poängterar noggrant att segregation inte är positivt på lång sikt.
Jag undrar varför du valde att länka till de artiklarna?
Förresten känner jag en turkisk kvinna som tycker likadant, hon tycker att Erdogan fjäskar för islamisterna genom att plötsligt har både hans fru och döttrar börjat använda slöja.
Motsatsen till mångfaldssamhället är segregationssamhället så det blir väldigt svårt att diskutera det ena (mångfald) utan att diskutera det andra (segregation).Ja det stämmer att mångfald har negativa effekter på samhället (vilket inte utesluter att det även kan ha positiva effekter) och detta styrker artiklarna absolut. Jag har redan skrivit att jag läst artiklarna så är det någon härskarteknik för att skapa dig tolkningsföreträde du försöker med eller? Jag tycker självklart inte att segregation är något positivt heller, men det har ju ingenting med någonting jag diskuterat att göra.
Det handlar inte om härskarteknik utan om att du gör helt skeva tolkningar av artiklarna.Ja det stämmer att mångfald har negativa effekter på samhället (vilket inte utesluter att det även kan ha positiva effekter) och detta styrker artiklarna absolut. Jag har redan skrivit att jag läst artiklarna så är det någon härskarteknik för att skapa dig tolkningsföreträde du försöker med eller? Jag tycker självklart inte att segregation är något positivt heller, men det har ju ingenting med någonting jag diskuterat att göra.
Nej xxxxxNu börjar vi prata indicier. Ser du skillnaden i att beskriva någons hårval och klädval jfrt med dessa?
Ja det stämmer att mångfald har negativa effekter på samhället (vilket inte utesluter att det även kan ha positiva effekter) och detta styrker artiklarna absolut. Detta menar både jag och @Hoppelhasse Jag har redan skrivit att jag läst artiklarna så är det någon härskarteknik för att skapa dig tolkningsföreträde du försöker med eller? Jag tycker självklart inte att segregation är något positivt heller, men det har ju ingenting med någonting jag diskuterat att göra.
Jag valde att länka artiklarna eftersom Hoppelhasse efterfrågade källor som tyder på att mångfald kan minska social tillit och öka psykisk ohälsa, vilket artiklarna gör.