SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte extremt alls:( men kanske SDs sätt att visa att de inte är nazister!
Oh ja. Det tar alla chanser att demonstrera att de inte är antisemiter (på ytan). Tanken är väl att de visar sig "toleranta" och positionerar sig mot islam och vänsterkanten.

Undrar om Herr Hejazi känner till att de för inte särskilt länge sedan hette Bevara Sverige Svenskt och öppet trodde på ZOG? :banghead:

Oh ja. Det tar alla chanser att demonstrera att de inte är antisemiter (på ytan). Tanken är väl att de visar sig "toleranta" och positionerar sig mot islam och vänsterkanten.

Undrar om Herr Hejazi känner till att de för inte särskilt länge sedan hette Bevara Sverige Svenskt och öppet trodde på ZOG? :banghead:

Judarna är inte längre de onda. Nu har muslimerna tagit över den rollen. Så tolkar jag SD i alla fall.

Ted och Kent Ekeroth är väl dessutom av judisk börd?

Det gamla SD kanske morrar men partiledningen men Jimmie i spetsen verkar tämligen judevänliga.

@Hoppelhase

Ditt sätt att stryka hela den tidigare diskussionen och börja om är alltså att direkt i den första meningen hoppa rätt tillbaka in i den? Nej tack till att ödsla mer tid på dig.

@Blue; är det inte lite konstigt att ett område som drabbats av SDs åsiktsströmningar med främlingsfientlighet, homofobi, abortmotstånd skulle må bra av att inte ta in influenser utifrån, bara för att det finns andra kulturer långt borta som också har de strömningarna ännu starkare. Det är verkligen inte ett konsekvent resonemang. Jag hänger inte alls med, och tycker att dina exempel visar på motsatsen av det du vill hävda.

Det har ju historiskt sett inte hindrat folk från att vara antisemitiska. :rofl:

Jag är övertygad om att det bara är realpolitik. Skulle SD ha makten så skulle vi nog få se en turordningslista. För judar har ju en annorlunda medfödd essens... :meh:

Jag tror det är för svårt att ha två fiender samtidigt.

Muslimerna är uppenbart problemet i SDs värld.

@Blue Förlåt, ja, jag har lite svårt att ta dig på allvar efter tidigare diskussionsförsök och jag förstår att du inte uppskattar mitt förhållningssätt. MEN, vad gäller det här är jag genuint nyfiken på att höra hur du menar:

Blue skrev:
Anpassningen handlar inte så mycket om ytliga traditioner, hur man inreder sitt hem eller vilken mat man lagar utan på ett djupare plan om värderingar, hur man uppför sig, konfliktlösning och sociala koder m.m. Det är alltid svårt att ge definitioner när det handlar om kultur och identiteter, men jag hoppas det framgår ungefär vad jag menar.
Jag skrev:
Jag är rädd för att det överhuvudtaget inte framgår vad du menar. Hur man uppför sig? Sociala koder? Konfliktlösning? Värderingar? Holländare och libaneser ska få lära sig spotta snus överallt, inte tro "att man är nåt", slå varann på käften på fyllan, protestera om de får en komplimang och vänta tills grannen har försvunnit i trapphuset innan de går ut?

(Jag lovar att försöka att inte svara något spydigt ;))

@Blue Förlåt, ja, jag har lite svårt att ta dig på allvar efter tidigare diskussionsförsök och jag förstår att du inte uppskattar mitt förhållningssätt. MEN, vad gäller det här är jag genuint nyfiken på att höra hur du menar:

(Jag lovar att försöka att inte svara något spydigt ;))
Jag tror verkligen inte att jag har samma värderingar eller sociala koder som Blue!
Innebär det att jag inte är riktigt svensk?
Min morfar var iofs tysk, kan det påverka?

@peter_lundin Det spelar ingen roll vad du kallar dig, bara du anpassar dig till majoritetskulturen! OBS, om du är SD:are är du högre stående och behöver inte anpassa dig!

(Jag som bott utomlands i massa år är ju dessutom officiellt och statistiskt sett "invandrare" och måste fan ta och skärpa till mig med mina osvenska värderingar, mitt osvenska uppförande och mina osvenska konfliktlösningsstrategier!)

@peter_lundin Det spelar ingen roll vad du kallar dig, bara du anpassar dig till majoritetskulturen! OBS, om du är SD:are är du högre stående och behöver inte anpassa dig!

(Jag som bott utomlands i massa år är ju dessutom officiellt och statistiskt sett "invandrare" och måste fan ta och skärpa till mig med mina osvenska värderingar, mitt osvenska uppförande och mina osvenska konfliktlösningsstrategier!)

Du glömde ditt osvenska (i förhållande till SD) förhållande till fakta och myter om invandring och utrikes födda människor. Den delen bara måste du skärpa till om du ska assimileras korrekt i dessa härliga gemenskaper.

@sjoberga Fan också, du har rätt! Ska verkligen försöka! Kom dessutom på att jag sökte ett jobb i Sjöbo i våras, vilken tur att jag inte fick det. Jag skulle visserligen ha jobbat med att behandla psykisk ohälsa, men med tanke på min osvenskhet skulle jag ju försämrat den psykiska hälsan i hela bygden genom min blotta närvaro!

men seriöst @Blue ? så nu har du gjort en total sorts Pudel fast inte ens en Pudel i sig av ngn sort, för en sån handlar ju om ngt helt annat, det du påstår nu är att det du skrivit handlade om att du ville påtala att mångfald är bra och att SD är skit? Herregud.

Judarna skulle klara sig bra. I alla fall tills muslimerna är utrotade...

SD flyttar fram sina positioner och får posten som 2:e vice talman. Jo ja tackar ja sa Jimmie

Grattis!
Det är säkert bara en tidfråga innan Jimmie flyttat fram positionerna så långt att han låter bygga sitt första koncentrationsläger i Sölvesborg. Håller trenden i sig är det bara två riksdagsval bort :-).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 026
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 130

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka