Inte extremt alls men kanske SDs sätt att visa att de inte är nazister!I fall någon, som jag, undrade lite smått vem snubben med kippan var på SD:S valvaka: "Vill skjuta muslimer" - firade med SD på valvakan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte extremt alls men kanske SDs sätt att visa att de inte är nazister!I fall någon, som jag, undrade lite smått vem snubben med kippan var på SD:S valvaka: "Vill skjuta muslimer" - firade med SD på valvakan
Oh ja. Det tar alla chanser att demonstrera att de inte är antisemiter (på ytan). Tanken är väl att de visar sig "toleranta" och positionerar sig mot islam och vänsterkanten.Inte extremt alls men kanske SDs sätt att visa att de inte är nazister!
Oh ja. Det tar alla chanser att demonstrera att de inte är antisemiter (på ytan). Tanken är väl att de visar sig "toleranta" och positionerar sig mot islam och vänsterkanten.
Undrar om Herr Hejazi känner till att de för inte särskilt länge sedan hette Bevara Sverige Svenskt och öppet trodde på ZOG?
Det har ju historiskt sett inte hindrat folk från att vara antisemitiska.Ted och Kent Ekeroth är väl dessutom av judisk börd?
Nej tack till att ödsla mer tid på dig.
Det har ju historiskt sett inte hindrat folk från att vara antisemitiska.
Jag är övertygad om att det bara är realpolitik. Skulle SD ha makten så skulle vi nog få se en turordningslista. För judar har ju en annorlunda medfödd essens...
Blue skrev:Anpassningen handlar inte så mycket om ytliga traditioner, hur man inreder sitt hem eller vilken mat man lagar utan på ett djupare plan om värderingar, hur man uppför sig, konfliktlösning och sociala koder m.m. Det är alltid svårt att ge definitioner när det handlar om kultur och identiteter, men jag hoppas det framgår ungefär vad jag menar.Jag skrev:Jag är rädd för att det överhuvudtaget inte framgår vad du menar. Hur man uppför sig? Sociala koder? Konfliktlösning? Värderingar? Holländare och libaneser ska få lära sig spotta snus överallt, inte tro "att man är nåt", slå varann på käften på fyllan, protestera om de får en komplimang och vänta tills grannen har försvunnit i trapphuset innan de går ut?
Jag tror verkligen inte att jag har samma värderingar eller sociala koder som Blue!@Blue Förlåt, ja, jag har lite svårt att ta dig på allvar efter tidigare diskussionsförsök och jag förstår att du inte uppskattar mitt förhållningssätt. MEN, vad gäller det här är jag genuint nyfiken på att höra hur du menar:
(Jag lovar att försöka att inte svara något spydigt )
@peter_lundin Det spelar ingen roll vad du kallar dig, bara du anpassar dig till majoritetskulturen! OBS, om du är SD:are är du högre stående och behöver inte anpassa dig!
(Jag som bott utomlands i massa år är ju dessutom officiellt och statistiskt sett "invandrare" och måste fan ta och skärpa till mig med mina osvenska värderingar, mitt osvenska uppförande och mina osvenska konfliktlösningsstrategier!)
Oh ja. Det tar alla chanser att demonstrera att de inte är antisemiter (på ytan). Tanken är väl att de visar sig "toleranta" och positionerar sig mot islam och vänsterkanten.
Undrar om Herr Hejazi känner till att de för inte särskilt länge sedan hette Bevara Sverige Svenskt och öppet trodde på ZOG?
SD flyttar fram sina positioner och får posten som 2:e vice talman. Jo ja tackar ja sa JimmieJudarna skulle klara sig bra. I alla fall tills muslimerna är utrotade...
SD flyttar fram sina positioner och får posten som 2:e vice talman. Jo ja tackar ja sa Jimmie
Annars har nazisterna historiskt sett haft bra förbindelser med Muslimer , Man hade ju rena muslimska SS förband + Muftin i Jerusalem for till Berlin för att diskutera utrotning av judar...Judarna skulle klara sig bra. I alla fall tills muslimerna är utrotade...