SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag anse att vänstern är farlig, betydligt farligare än högern idag. Och nej jag antar inte att alla är våldsamma liksom jag inte anser att alla SD är rasister.

Däremot så är det vänstern som idag går ut och demonstrerar inte allt för lugnt direkt! Man tar dessutom det i försvar vilket är för mig väldig märkligt.

Jag tycker inte det är ok att kalla poliser för grisar eller att kasta GATstenar på deras polishunden. Jag anser inte att störa tal genom att kasta ägg, visa finger eller blåsa i visselpipa är något jag vill stöda eller att det skall finnas i Sverige idag. För mig är det precis lika illa som rasister..

Fast det är extremvänster, typ AFA. Det är en jäkla skillnad på extremvänster och vänster.

Skillnaden är väl rätt uppenbar.

Har aldrig påstått att likheter utesluter skillnader.
Hur tänkte du? Hade det bara funnits likheter och inga skillnader hade det ju varit samma sak, vilket jag definitivt inte påstod.

Det gör ju inte saken bättre.

Huvudet på spiken, det gör ju inte saken bättre.

Resterande del av din lilla "undervisning" är helt poänglös i sammanhanget, utöver att jag antar att den får dig att känna dig duktig, bildad och lite överlägsen.

Det är det du väljer att tolka och det kan tolkas på många sätt även åt andra hållet! Står fortfarande inget rasistiskt
Då så kan vi ta ett annat exempel.
Soran Ismail har vuxit upp i samma By som mina barn har har vuxit upp i.
Han tillhör mitt och mina barns Sverige och hembyggd.
Toppar inom SD har jagat honom med järnrör för att han är "blatte".
Om inte det är både elakt, farligt och rasistiskt i din värld så vet jag inte vad som är det.

Har aldrig påstått att likheter utesluter skillnader.
Hur tänkte du? Hade det bara funnits likheter och inga skillnader hade det ju varit samma sak, vilket jag definitivt inte påstod.

Huvudet på spiken, det gör ju inte saken bättre.

Resterande del av din lilla "undervisning" är helt poänglös i sammanhanget, utöver att jag antar att den får dig att känna dig duktig, bildad och lite överlägsen.
Rasism är en sak kan aldrig jämföras med en antipati baserad på åsikter.
Visst är det senare illa, men den som har de "obekväma" åsikterna har ju ett val, det har inte den som utsätts för rasism, därför är rasismen värre.

Du behöver nödvändigtvis inte vara rasist för att rösta på SD, men du har med din röst stöttat ett genomrasistiskt parti. Det är i mina - och många andras - ögon väldigt märkligt, helt enkelt.

Jag menar, hur många F!-väljare hittar man som säger "Nä, alltså, jag är ju inte nån sån där feminist, men jag tyckte de hade en grej jag höll med om så..."?! Röstar man på den typen av partier så lägger man en röst för vad de står för. Eller hur?

Jag röstade på Centern men inte för att jag gillar alliansen.
Utan för att vänstern vill sälja ut vår välfärd.

Då så kan vi ta ett annat exempel.
Soran Ismail har vuxit upp i samma By som mina barn har har vuxit upp i.
Han tillhör mitt och mina barns Sverige och hembyggd.
Toppar inom SD har jagat honom med järnrör för att han är "blatte".
Om inte det är både elakt, farligt och rasistiskt i din värld så vet jag inte vad som är det.
Hm, när "Toppar inom SD har jagat honom med järnrör" skedde detta? Har du en pålitlig källa till det?
De filmsnuttar jag sett där "rören" fanns med, där fanns bara SD;are med på bild...

Är det återigen något från dig som ska betraktas som "Orwelsk" sanning??

Men snälla, google iaf innan du skriver sånt.

Erik Almqvist ekonomisk-politisk talesman för partiet och riksdagsman.
Kent Ekroth - riksdagsman
Christian Westling -styrelsesuppleant för SD Stockholms stad och sitter i SD:s utrikespolitiska råd

• Gilla
Reactions: fio
Men då "folkgrupperna" i det här sammanhanget ("mänsklig essens") handlar om gemensamt, biologiskt arv? Då kan det knappast vara den definition på folkgrupp (vs ras) du gav tidigare i tråden, eftersom det inte handlar om liknande kultur utan just genetiskt arv. Sen kan de säga folkgrupp hur mycket de vill, det är ju inte det de faktiskt pratar om ändå?

Utöver att de kanske kan sägas anse att kultur är en yttring av just den där arvbara essensen, på så vis kan de ju baka ihop kultur(/folkgrupp) och just ras. Då går det ju inte ens att assimilera(:wtf:) alltför annorlunda kulturer - de (och vi!) föds ju så annorlunda i grunden att deras (och vår!) kultur är genetiskt betingad, gubevars... Väldigt behändigt! :up:

Hur är det inte rasistiskt, menar du? (Inte retoriskt, jag undrar verkligen.)
Det är ingen specifik rasgrupp, så därför klassas det inte som rasism. Min personliga åsikt är att de pratar i orasistisk form, men mellan raderna räknas som "rasism". Man kan ju vända och vrida detta med Biologisk arv, vi alla har någon typ utav biologisk arv även om man inte tillhör samma "ras". Tycker detta med ras är utdött. Idag finns det inga raser enligt mig.. Så förstår mig inte på att de skriver på det viset. Välkommen till 30-talets frenologi! :down:
Kanske vi borde sätta J. Åkesson tillsammans med vår kära S. Lagerlöf. De kan dela plats på 20-lappen. Då de strävar (ja, eller strävade) efter samma mål :cry:

Men snälla, google iaf innan du skriver sånt.

Erik Almqvist ekonomisk-politisk talesman för partiet och riksdagsman.
Kent Ekroth - riksdagsman
Christian Westling -styrelsesuppleant för SD Stockholms stad och sitter i SD:s utrikespolitiska råd
om det är mig du menar , så visst tusan vet jag vilka som var med på bild i filmerna rörande "järnrörsskandalen" Problemet är väl att det där inte förekom någon som helst konfrontation efter det att rören plockats upp. Soran Ismail befann sig inte i närheten ens.
De tre musketörerna var ju på väg bort från händelsen.
Därför frågar jag er båda, har ni en källa på att en jakt på Soran Ismail skedde med dessa järnrör eller är det en "Orwelsk " sanning igen?

Det är hopplöst att få fram sanningen och budskapet.
Vilket är själva samhällsproblemet.

Därför är den enda verkligt effektiva vägen ur detta att köpa sig fri.
Generösa bidrag till gnällspikarna, de ser bara sin egen plånbok, och så är man av med det problemet.

Rasism är en sak kan aldrig jämföras med en antipati baserad på åsikter.
Visst är det senare illa, men den som har de "obekväma" åsikterna har ju ett val, det har inte den som utsätts för rasism, därför är rasismen värre.

Illa är nog så illa. Du behöver inte rättfärdiga det som är illa genom att hänvisa till att det kunde ha varit värre.

Fakta är dock att du har röstat på ett rasistiskt parti.
Och i alla fall jag undrar då hur i hela världen du kunde göra det?
Och?! Vad är meningen med demokrati om var och en inte får rösta på vad man än vill? Jag tyckte att det var jätte stark gjort utav @corzette att skriva så! Måste du sparka på de som redan ligger?!
Visst det är kanske eller kanske inte ett rasistisk parti. Spelar ingen roll vilket parti man röstar på! Men sådana som du är ju ännu värre än SD!! Man måste tycka som du, gör man inte det så är man rasist! Fy skäms! :rage:

Peter, enligt FN :""Rasism är varje skillnad, undantag, inskränkning eller företräde på grund av ras, hudfärg, härstamning eller nationellt eller etniskt ursprung, som har till syfte eller verkan att omintetgöra eller inskränka erkännandet, åtnjutandet eller utövandet, på lika villkor, av mänskliga rättigheter och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden av det offentliga livet."."

Men inte religion så?
alltså passar inte islamofobi in under begreppet rasism...
eller har jag problem med läsförståelsen? ;)

Peter, enligt FN :""Rasism är varje skillnad, undantag, inskränkning eller företräde på grund av ras, hudfärg, härstamning eller nationellt eller etniskt ursprung, som har till syfte eller verkan att omintetgöra eller inskränka erkännandet, åtnjutandet eller utövandet, på lika villkor, av mänskliga rättigheter och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden av det offentliga livet."."

Men inte religion så?
alltså passar inte islamofobi in under begreppet rasism...
eller har jag problem med läsförståelsen? ;)
Nej religionsfriheten finns på annat ställe.
Men nog gör SD skillnad enligt ovan!

Illa är nog så illa. Du behöver inte rättfärdiga det som är illa genom att hänvisa till att det kunde ha varit värre.
jag rättfärdigar inget av dem. men för att man ska kunna diskutera och framförallt argumentera emot dem så måste man veta vad man talar om. att skylla en islamofob för att vara rasist är inte korrekt, till det så urvattnar det ett av de värsta företeelser vi har här i världen, den att klassa ner en människa pga. sitt ursprung.

Man måste tycka som du, gör man inte det så är man rasist! Fy skäms! :rage:
Man måste låta bli att vara rasist för annars så är man ju rasist.

Jag har rätt att uttrycka mitt ogillande över saker och ting.
Dessutom så har jag den goda smaken att presentera de fakta som jag baserar mina påståenden på.
Till slut så ger mig yttrandefriheten rätt att uttrycka mina åsikter om Sveriges politiska partier.

Det finns inget att skämmas över för min del.
Inte alls.

Nej religionsfriheten finns på annat ställe.
Men nog gör SD skillnad enligt ovan!
Ja religionsfrihet finns också upptagen men inte under beskrivningen vad FN och jag anser vara rasism. Och eftersom du hänvisar till FN;s beskrivning för att stödja det du säger så håller du tydligen med mig när det kommer till kritan ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka