SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att de tillskriver olika grupper genetiska skillnader= raser.
Det finns ingenstans förklarat vad nedärvt essens annars är, vilket som sagt är påhittat av sd och inte används av någon annan.

Fortfarande ingen rasistisk propaganda!
Att de tillskriver olika grupper genetiska skillnader= raser.
Det finns ingenstans förklarat vad nedärvt essens annars är, vilket som sagt är påhittat av sd och inte används av någon annan.

per def essens: Personlig identitet syftar inom filosofin på en självmedvetande persons essens, det som gör någon till just den person som den är och som gör att personen är samma person under olika tidpunkter, trots ytliga förändringar. Detta problemområde innefattar frågor som: Vad är jag? När började jag att vara? och Vad kommer att hända med mig när jag dör?

Nu läste du något annat än det jag skrev. Grattis till dina extrema fördomar.

Nej det gjorde jag inte, jag förstod mkt väl vad du syftade till och jag håller inte med och tycker det är nedvärderande att anse det du anser. Min åsikt, du får tycka den är fel men det är lite obehagligt när vissa anser sig lite mer förmer än andra..

Invandrare är ingen ras, utan ett folkgrupp. Kan inte anse att SD är samma som Christian Identity, men dock på god väg kanske..
Kan inte heller säga att SD håller på med Rashygien..

Enligt boken Svensk raskunskap, skriven av H. Lundborg, är definitionen ras följande:

"En ras är en grupp människor som har liknande fysiska och psykiska egenskaper, som går i arv från led till led."

Vilket inte får blandas ihop med en folktyp, dvs. svensk, germansk, romansk som inte är en ras, utan folkgrupper. Definitionen för en folkgruppär enligtföljande:

"En folkgrupp, är en grupp människor som bildar en enhet, genom liknad kultur (gemensam religion, språk, land, historia osv.)."

Om jag inte misstar mig så är SD's huvudfråga immigration, med specifik inriktning på Muslimer. Muslimer är ingen ras, utan en religion.

Jag anse att vänstern är farlig, betydligt farligare än högern idag. Och nej jag antar inte att alla är våldsamma liksom jag inte anser att alla SD är rasister.

Däremot så är det vänstern som idag går ut och demonstrerar inte allt för lugnt direkt! Man tar dessutom det i försvar vilket är för mig väldig märkligt.

Jag tycker inte det är ok att kalla poliser för grisar eller att kasta GATstenar på deras polishunden. Jag anser inte att störa tal genom att kasta ägg, visa finger eller blåsa i visselpipa är något jag vill stöda eller att det skall finnas i Sverige idag. För mig är det precis lika illa som rasister..

Då har du en annan åsikt än Säpo.
Vänstern har fortfarande inte dödat nån i Sverige under modern tid. Det har de högerextrema gjort, flera ggr om.

Fortfarande ingen rasistisk propaganda!

per def essens: Personlig identitet syftar inom filosofin på en självmedvetande persons essens, det som gör någon till just den person som den är och som gör att personen är samma person under olika tidpunkter, trots ytliga förändringar. Detta problemområde innefattar frågor som: Vad är jag? När började jag att vara? och Vad kommer att hända med mig när jag dör?

Och om den "personliga identiteten" ärvs genetiskt inom grupper av människor, vad handlar det då om, om inte rasism? Vad det står, i klartext, är att människogrupper (förr "raser") är biologiskt funtade olika = rasism.

Sen kan du ju för all del leta fram någon annan definition på essens också, poängen med hur det är skrivet är just att man ska kunna påstå att neeeeeeeejdå, finns inget rasistiskt här inte. Det ändrar dock inte att den absolut enda anledningen att dela upp folk på detta vis är rasism.

Och lägre utbildning betyder per automatik lägre intelligens och utanförskap?
Nej. Det finns intelligenta människor som av olika anledningar inte utbildat sig vidare. Däremot så är det i praktiken omöjligt att ta sig igenom en högre utbildning utan att utvecklas i hjärnkontoret; det är det som är grunden i en högskoleutbildning. Att lära sig att söka och ta till sig fakta, att vara källkritisk, att tänka logiskt och lösa problem, att tänka utanför lådan och skapa nya vägar etc. Människor med en högre utbildning blir svårare att lura, de ifrågasätter och kontrollerar fakta. Där fungerar det inte med enkla lösningar och svepande generaliseringar.

Skillnaden är ju att vad jag vet så är det inga sdare som är ute och stör andras utan det är endast vänstern och det tycker (du?) den stora massa verkar vara ok eftersom man ger sig på polisen i media och på fb och här, ja i princip överallt!

Jag tycker att man gullar med vänstern på mig för ett väldigt märkligt sätt!

Que? järnrör någon? Hotbrev i tusentals? mordhot på alla antirasister? Ekroth som kallar tjejer för hora på Stureplan ideligen.
Nazister som stormar vallokaler?

Skillnaden är ju att vad jag vet så är det inga sdare som är ute och stör andras utan det är endast vänstern och det tycker (du?) den stora massa verkar vara ok eftersom man ger sig på polisen i media och på fb och här, ja i princip överallt!

Jag tycker att man gullar med vänstern på mig för ett väldigt märkligt sätt!
Nej för SD-anhängare sitter hemma och skriver hatbrev och rasistisk dynga på nätet istället och därigenom hetsa mot oliktänkare.

Alltså, det är ju flertalet inom
SD som har uppmärksammats när de hindrar andra från att tycka eller tänka annorlunda. Alltså är det knappast ett vänsterpåfund.

Och det är ju ibte heller så att SD inte inte beter sig dumt mot poliser t.ex.

Dessutom undrar jag vad du tycker om SDs vilja att begränsa medierna? Är det rimligt att hota reportrar till tystnad? Censurera? Inte släppa in media på sina valvakor? Det är ju också ett sätt att hindra yttrandefriheten och något som du borde vara minst lika oroad för om du nu tycker att det är så skrämmande på vänstersidan. Eller är det okej bara för att det är SD?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka