SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror du på fullt allvar att alla som har vänsteråsikter är att jämställa med våldsamma extremister? Ja jösses... Jag börjar förstå dina "nyanser" i argumentationen bättre i alla fall.

Dock kan jag ju tycka att du med den "logiken" torde kunna finna större förståelse för de som länkar SD-sympatisörer till Hitlertyskland...

Jag anse att vänstern är farlig, betydligt farligare än högern idag. Och nej jag antar inte att alla är våldsamma liksom jag inte anser att alla SD är rasister.

Däremot så är det vänstern som idag går ut och demonstrerar inte allt för lugnt direkt! Man tar dessutom det i försvar vilket är för mig väldig märkligt.

Jag tycker inte det är ok att kalla poliser för grisar eller att kasta GATstenar på deras polishunden. Jag anser inte att störa tal genom att kasta ägg, visa finger eller blåsa i visselpipa är något jag vill stöda eller att det skall finnas i Sverige idag. För mig är det precis lika illa som rasister..

Tror du på fullt allvar att alla som har vänsteråsikter är att jämställa med våldsamma extremister? Ja jösses... Jag börjar förstå dina "nyanser" i argumentationen bättre i alla fall.

Dock kan jag ju tycka att du med den "logiken" torde kunna finna större förståelse för de som länkar SD-sympatisörer till Hitlertyskland...

Jag anse att vänstern är farlig, betydligt farligare än högern idag. Och nej jag antar inte att alla är våldsamma liksom jag inte anser att alla SD är rasister.

Däremot så är det vänstern som idag går ut och demonstrerar inte allt för lugnt direkt! Man tar dessutom det i försvar vilket är för mig väldig märkligt.

Jag tycker inte det är ok att kalla poliser för grisar eller att kasta GATstenar på deras polishunden. Jag anser inte att störa tal genom att kasta ägg, visa finger eller blåsa i visselpipa är något jag vill stöda eller att det skall finnas i Sverige idag. För mig är det precis lika illa som rasister..

Visst är det så.
Men det gör inte SD mindre rasistiskt.

Bråkstakar är ju bråkstakar oavsett färg på politik och hud eller religion.

Det beror på missnöje över den egna situationen.
Något som hade kunnat undvikas med generösa bidrag till de mest utsatta i samhället.
Vilket hade varit ett billigt pris för att få fortsätta att behålla den ekonomiska stabilitet som vi nu har förlorat.

Egentligen så är det ganska så enkelt.

Fast det är ju inte sanningen, långt ifrån! Med dina argument så skulle alla sd anhängare gå på bidrag och så är inte fallet. Att de kanske inte har en högskoleutbildning hör eg inte hit för idag så är det stora rika massan i Sverige hantverkare..

Väljarundersökningar, såklart. Jag har själv varit med i en sån hela valrörelsen, man får svara på en massa frågor om vilka man röstade på, vad man tycker är viktigt, vad man tycker om olika partier, vilka man tycker minst om, vilka man valde emellan, när man bestämde sig, vilka man röstade på förra gången, och så vidare.

Valet är anonymt, men det innebär ju inte att man inte får fråga folk om hur de väljer och varför före och efteråt.

Vad jag har lärt mig genom åren är att folk långt ifrån säger vad de röstar på i verkligheten, folk vågar inte stå för sina åsikter längre..

Det är därför som de som röstar på SD inte ser och förstår att de har röstat på ett rasistiskt parti.
Att inte ens hitta eller förstå den text som finns öppet på Internet är okunnigt och obildat.

Fortfarande finns det inte ett uns av rasistiskt i deras texter. Du eller i princip ingen klarar av att peka på det direkt.

Nu är det ju så lyckligt att vi inte behöver gissa om hur det är med det, SCB har undersökt saken, och vi vet att de som röstar på SD har i genomsnitt lägre utbildning än de som röstar på något annat riksdagsparti. Källa: http://www.scb.se/Statistik/_Publikationer/ME0201_2013M11_BR_ME60BR1302.pdf

Och lägre utbildning betyder per automatik lägre intelligens och utanförskap? Undrar vad alla hantverkare säger om det, en elektriker tex som måste jobba många många år för att få behörighet tex och som sedan har ett jobb som kräver en hel del av hjärnan....

Den största gemensamma nämnaren för SD-väljare är främlingsfientlighet, dvs att man inte vill att människor med andra bakgrunder ska finnas i Sverige. Det är grundbulten.

Det är inte en acceptabel hållning om man frågar svenska folket, 60% ogillar det starkt.

Därför finns det starka krafter som försvarar ett Sverige att vara stolta över från detta inflytande. Sverige är ett unikt exempel att vara stolt över, där vi inte låtit debatten haverera. Det gör också att vi har mycket bättre förutsättningar än våra grannländer att lösa de problem som finns. Det är vad vi ska fortsätta att fokusera på.

"Miljön har visserligen en stor betydelse för individens utveckling och samspelar
ofta med det biologiska arvet och den fria viljan. Det finns dock också en
nedärvd essens hos varje människa som man inte kan undertrycka i hur hög
utsträckning som helst utan att det får konsekvenser. Delar av denna essens
är gemensam för de flesta människor och annat är unikt för vissa grupper av
människor eller för den enskilde individen. Någon komplett förteckning över
vad som ingår i denna mänskliga essens har vi ännu inte och kommer kanske
heller aldrig att få. Till hjälp med att skapa en grovkornig bild kan vi dock ta
den moderna vetenskapen och den mänskliga historien. Om det till exempel
är så att en viss företeelse i olika varianter förekommit i nästan alla mänskliga
samhällen i nästan alla tider, så menar vi att det är rimligt att anta att den på
något sätt är kopplad till den mänskliga essensen.
"

Vad tror du Sverigedemokraterna menar med deras egna påhittade "nedärvda essens"? Att hitta på en definition av biologiska avvikelser hos olika grupper av människor, vad är det om inte rasbiologi? Faktum är ju att "nedärvd essens" inte används av någon annan än sverigedemokrater.

Var finns det rasistiska i denna tex?

Och lägre utbildning betyder per automatik lägre intelligens och utanförskap? Undrar vad alla hantverkare säger om det, en elektriker tex som måste jobba många många år för att få behörighet tex och som sedan har ett jobb som kräver en hel del av hjärnan....

Universitet är en fantastisk skola för att kunna sortera information i vederhäftig kontra felaktig. Det är bland annat det som saknas hos många SD-väljare.

Jag tror inte heller det är en slump, låg utbildning torde vara en fördel om man ska ta till sig och tro på Sverigedemokraternas partiprogram. Inte en förutsättning, men en fördel.

Detta du skriver tycker jag är precis lika hemskt som alla rasism som finns faktiskt! Detta är att nedvärdera människor bara för att de inte väljer att läsa vidare på högskola.

Högskoleutbildning behöver långt ifrån betyda att du är speciellt smart..

Visst är det så.
Men det gör inte SD mindre rasistiskt.

Bråkstakar är ju bråkstakar oavsett färg på politik och hud eller religion.

Skillnaden är ju att vad jag vet så är det inga sdare som är ute och stör andras utan det är endast vänstern och det tycker (du?) den stora massa verkar vara ok eftersom man ger sig på polisen i media och på fb och här, ja i princip överallt!

Jag tycker att man gullar med vänstern på mig för ett väldigt märkligt sätt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat