SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast att 10% röstar betyder inte att 90% ogillar deras politik. Den siffran tycks vara 66% enligt de senaste undersökningarna, dvs 2/3 av befolkningen ogillar SD:s politik. Å andra sidan är det väsensskilt från exempelvis FP som ogillas av endast 0,5% och F! som ogillas av 10-talet%.

Absolut inte, men uppenbarligen ser inte 90% migrationen som den största frågan.

Att skicka lite pengar?
Du menar att bistånd är bortkastat? Du kanske tom tycker det är bra att regeringen drog ned biståndet för att kunna finansiera migrationskostnaderna i Sverige?
Nej det är klart du inte tycker men det låter som du anser att det är bättre att hjälpa 1 framför 100 eller tom 1000. För är det liv som ska räddas, då är bistånd betydligt bättre metod än det vi håller på med idag, där vi faktiskt väljer att låta den stora majoriteten att dö.

Det är inte bara Sverige som förbundit sig till avtal men vi är de enda som gjort en extrem tolkning.

Jag är av den bestämda åsikten att hanterandet av flyktingfrågan kan skötas bättre och mer effektivt sett till både ekonomi och antal räddade liv. Så även utbildning till självhjälp och utveckling.

Jag stödjer alla anklagelser och studier från grannländer och övrig omvärld som påvisar att Sverige är sämst i sin klass när det gäller integration.
Jag anser att migrationspolitiken som förs i Sverige är ansvarslös och den grund som gjort det möjligt att övht föra den här ansvarslösa migrationspolitiken har byggts upp av betydligt mer kompetenta politiker tillsammans med ett starkt industriellt näringsliv. En industri som genererat så många arbeten och stark ekonomi som vi troligen aldrig mer kommer kunna se - hoppas jag har fel här.

De senaste 20 årens politiker har gjort sitt bästa för att rasera förutsättningarna och nu är uppenbarligen kalaset snart slut.

Jag tycker att bistånd är rätt men inte i de länderna som idag behöver asyl. På samma sätt jag tycker att försvarets FNuppdrag är rätt men jag inte anser att vi ska strida för Nato.

jag förstår inte hur du menar? har kompetentea politiker och starka näringsliv skapat integrationsproblemen? Och du anser att SDs inkompetenta politiker vore bättre?

Jag tycker inte att 1% är ett problem. Jag kan aldrig räkna det som en massinvandring och jag anser att vi ska hjälpa de ytterst få som tar sig hit. För de är ytterst få. Bara för Finland och Norge suger på den punkten betyder det inte att andra länder i europa är lika illa.

Ta bort alla problem som har migrationsetikett så är SD borta i samma stund.
Jo det är ju receptet.
Ditt inlägg är bra, mycket bra.

Jag brukar säga att det är bättre att använda Mercedes-metoden.
Uttrycket kommer från Vietnamkriget där det efteråt konstaterades att det hade varit billigare att ge alla familjer var sin Mercedes för att få dem över på USAs sida än att kriga.

Då kan vi dra slutsatsen att åldersbestämning redan sker idag. Tyvärr en rättsvidrig sådan som inte följer Socialstyrelsens rekommendationer. Vad anser du bör ändras med åldersbestämningarna som sker idag? Förutom att man börjar följa Socialstyrelsens rekommendationer.

Vad läser du in?

Det görs i alldeles för liten utsträckning, misstankarna får inget gehör och då handlar det inte om att flagga för att man tror att 18-års gränsen passerats utan att personal är övertygad om att de har en 25-30 åring framför ögonen.

Det finns enligt personal på migrationsverket inget intresse att driva dessa ärenden. Dels upplever de tabu och dels finns inte resurser.
På hemmen har barnen tillgång till psykologer och det säger sig väl självt att är det någon som förstår att han eller hon inte har ett barn - ens om det är traumatiserat - framför ögonen utan en vuxen man (ensamkommande är i regel pojkar/män) så BÖR det vara en psykolog om han eller hon är värdig sin legitimation.

Jag anser att alla människor som kommer till Sverige ska få en noggrann utredning och handläggning. Söker man som ensamkommannde barn - då ska man också vara barn och om undersökningar har en felmarginal så får man bestämmaom man ska räkna in eller räkna bort den marginalen.
Utredningarna måste få ta den tiden det tar, det icke-system vi har nu håller inte. Vi följer inte ens våra egna riktlinjer.
Att människor aldrig har pass i Sverige men lyckas ha pass när de åkt halva vägen och söker asyl i övriga europa eller världen - hur kan vi köpa det? Idioti.

Så återigen, de som kommer hit kostar pengar för att de inte jobbar.
Men de tar samtidigt våra jobb.
Hur fan går det ihop?

invandringen är 50-60 000 personer per år 2011-2013.
det är 1% av befolkningen. Kallar ni en löneförhöjning på 1% för massiv också?

Var fan har jag skrivit så? Eller menar du jag kallar något för "massiv" invandring?

Men det är klart-menar du att de går på bidrag när de får jobb så blir det som du skriver-tar jobb och kostar pengar- men det vet jag inte omfattningen på ,men det kanske du vet?

Jag tycker att bistånd är rätt men inte i de länderna som idag behöver asyl. På samma sätt jag tycker att försvarets FNuppdrag är rätt men jag inte anser att vi ska strida för Nato.

jag förstår inte hur du menar? har kompetentea politiker och starka näringsliv skapat integrationsproblemen? Och du anser att SDs inkompetenta politiker vore bättre?

Jag tycker inte att 1% är ett problem. Jag kan aldrig räkna det som en massinvandring och jag anser att vi ska hjälpa de ytterst få som tar sig hit. För de är ytterst få. Bara för Finland och Norge suger på den punkten betyder det inte att andra länder i europa är lika illa.

Vi anser olika. Jag anser det är dags att tänka utanför boxen. Vi har sedan vår arbetsmarknad började plana ut och gå mot brist aldrig fått högt betyg för vår integrationsförmåga.
Betyget sjunker för varje år och omvärldsrösterna som kritiserar oss höjs för varje år.
Det är många år sedan våra politiker borde dragit en slutsats av detta men hoppet är lindrigt. PISA behövde ju bli en världsnyhet för att de övht skulle börja skruva på sig men det är samma där - var är de akuta förslagen för ett problem som är akut sedan flera år.

Det jag menade med kompetenta politiker och starkt näringsliv är att de byggde Sveriges resursstyrka dvs det som möjliggjort en överdimensionerad migrationspolitik sett till arbetsmarknad, bostadsmarknad och kompetens att hantera olika kulturer och utbildningsnivåer.

Det jag menade med kompetenta politiker och starkt näringsliv är att de byggde Sveriges resursstyrka dvs det som möjliggjort en överdimensionerad migrationspolitik sett till arbetsmarknad, bostadsmarknad och kompetens att hantera olika kulturer och utbildningsnivåer.

Det måste bli lättare att driva företag.
Annars så kommer Sverige att stanna.
Men det är en annan fråga.

1 Jag är glad att 90% av Sveriges befolkning fortfarande inte stämmer in på dina ord No1.

2 SD växer inte speciellt mycket, de ligger på sina 10% och där lär de stanna.

3 Folk har tröttnat på rasism och det visar att demonstrationer tydligt. Svenskarna är ett tolerant folk och

4 SD kommer blåsa över på samma sätt som Ny demokrati gjorde.

Du har inte statistiken på din sida, inte på något av dina påstående och letar du efter ett lyckat exempel på någon annat land med liknande utveckling så ser det heller inte så bra ut.
Det handlar mer om att människor lär sig leva med motsättningar och vidrigt utanförskapssamhälle.
Tyck vad du vill om det.

SD försvinner den dagen problemen försvinner.

Vilka omvärldsröster kritiserar oss? jag läser endast väldigt positiva omdömen om hur starkt Sverige har klarat den ekonomiska krisen.

Sverige kritiseras för sin migrationspolitik.
Vi har klarat den ekonomiska krisen bra MEN det finns inget som säger att vi inte hade kunnat klara det än bättre. Det har saknats resurser.

Sedan är det inte fel att påpeka att det är ungefär det enda vi är bra/bäst på just nu. Förr var vi bäst på det mesta.

Du menar att "normalvåldet" inte förhindrar en positiv utveckling av samhället? Jag tror vi skulle ha en mycket positivare utveckling om "normalvåldet" kunde försvinna.

Skalan är lång. Toleranströskeln för våld blir det som skiljer vilken grupp man anser ska kastas ut/inte släppas in.

Jag syftar på att det finns grader i helvetet och det var därför jag i min första post skrev att Sverige lyckats med god utveckling testosteronet till trots.
Normalvåldet kommer vi aldrig bli av med. Inte om man ska tro på att det finns ett biologiskt beting oavsett uppväxtmiljö/kultur etc

Åkesson har spelat 500 000 på nätcasion bara i år. Hur många procentenheter kommer SD öka nu när det visar sig ha en spelberoende partiledare?

Vad läser du in?

Det görs i alldeles för liten utsträckning, misstankarna får inget gehör och då handlar det inte om att flagga för att man tror att 18-års gränsen passerats utan att personal är övertygad om att de har en 25-30 åring framför ögonen.

Det finns enligt personal på migrationsverket inget intresse att driva dessa ärenden. Dels upplever de tabu och dels finns inte resurser.
På hemmen har barnen tillgång till psykologer och det säger sig väl självt att är det någon som förstår att han eller hon inte har ett barn - ens om det är traumatiserat - framför ögonen utan en vuxen man (ensamkommande är i regel pojkar/män) så BÖR det vara en psykolog om han eller hon är värdig sin legitimation.

Jag anser att alla människor som kommer till Sverige ska få en noggrann utredning och handläggning. Söker man som ensamkommannde barn - då ska man också vara barn och om undersökningar har en felmarginal så får man bestämmaom man ska räkna in eller räkna bort den marginalen.
Utredningarna måste få ta den tiden det tar, det icke-system vi har nu håller inte. Vi följer inte ens våra egna riktlinjer.
Att människor aldrig har pass i Sverige men lyckas ha pass när de åkt halva vägen och söker asyl i övriga europa eller världen - hur kan vi köpa det? Idioti.

Nu är det som jag har förstått det tjänstemän på Migrationsverket som drar igång en åldersbestämning om de anser att de behövs och de kan göra det på väldigt lösa boliner, i praktiken utefter att de anser att X ser för gammal ut (även fast en annan kollega har gjort motsatt bedömning), källa.

Socialstyrelsen har riktlinjer om hur åldersbestämning ska genomföras, de följs inte. Om enskilda tjänstemän inte vill driva denna typ av ärenden får man väl ta reda på varför. Jag skulle tro att anledningarna är många, en är antagligen att dagens system inte är rättssäkert.

Att ha krav på att flyktingar ska ha med sig papper funkar inte. Hela världen ser inte ut som Sverige. Papper utfärdas inte till alla (av många olika anledningar). Papper kan försvinna i krig. Man kan bli fråntagen sina papper på vägen. Man kan bli instruerad/hotad att kasta sina papper av människosmugglare osv.

En stilla undran medan jag håller på att läsa ikapp i tråden. Varför är minskad invandring den enda godtagbara lösningen på integrationsproblemen bland de som väljer att rösta SD? (Här gör jag ett antagande och en generalisering som förmodligen inte gäller för alla)

Jag tror att de flesta partier kan skriva under på att problem finns på vissa punkter med integrationen, men på något vis verkar övriga partiers (SD borträknat) förslag på lösningar inte gå hem hos dem som väljer SD. Varför är det så viktigt att minska invandringen när det finns andra möjliga lösningar på de problem som finns?

En stilla undran medan jag håller på att läsa ikapp i tråden. Varför är minskad invandring den enda godtagbara lösningen på integrationsproblemen bland de som väljer att rösta SD? (Här gör jag ett antagande och en generalisering som förmodligen inte gäller för alla)

Jag tror att de flesta partier kan skriva under på att problem finns på vissa punkter med integrationen, men på något vis verkar övriga partiers (SD borträknat) förslag på lösningar inte gå hem hos dem som väljer SD. Varför är det så viktigt att minska invandringen när det finns andra möjliga lösningar på de problem som finns?

För att problemen är knutna till volymerna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 016
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 102
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat