SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
OM det hade handlat om att "kasta ut problemet" så har det definitivt ingenting med rasism att göra.
Du kan kalla det inhumant och empatilöst men gör det till ett rättsfall och du kan stå och pipa om rasism hur mycket du vill. Rätt i sak får du inte.

Kom heller inte och påstå att det handlar om att rädda liv för det är det sista det handlar om.
Du brukar med viss frekvens bevisa att du kan räkna så du förstår nog att man räddar betydligt fler människor genom bistånd sett till kostnaden för en flykting som lever på bidrag hela sitt liv i Sverige. Så, rädda-liv-argumentet är bara pinsamt när man diskuterar migrationspolitik.

Ja, arbetslinjen är fin och med arbete till alla, då främst inom privat sektor, hade SD inte ens funnits.
Dessvärre går det trögt med jobbskapandet.
Den öppna arbetslösheten är just nu på 7,4 men då kvarstår övriga grupper som kostar pengar eller bara är en bekymmersam grupp:
Sysselsatta, sjuka, ej anmälda till af, flyttat utomlands pga arbetslöshet. Hur många svenskar är det som enbart jobbar i Norge, 80 000-100 000?

Du menar att asyl inte räddar liv? Att skicka lite pengar till Syrien hade hjälp folk i brinnande krig?

Invandring är inte en kostnad, asyl är men den erbjuder vi av humanitet. För vi vill inte uppleva WW2 igen, vi vill inte stå bredvid och se folkmord ske som i Jugoslavien. Vi har skrivit under FNs konvention och vi ska inte aldrig sätta god mat före liv!
Det är fruktansvärt att folk ens tänker tanken.

OM det hade handlat om att "kasta ut problemet" så har det definitivt ingenting med rasism att göra.
Du kan kalla det inhumant och empatilöst men gör det till ett rättsfall och du kan stå och pipa om rasism hur mycket du vill. Rätt i sak får du inte.

Kom heller inte och påstå att det handlar om att rädda liv för det är det sista det handlar om.
Du brukar med viss frekvens bevisa att du kan räkna så du förstår nog att man räddar betydligt fler människor genom bistånd sett till kostnaden för en flykting som lever på bidrag hela sitt liv i Sverige. Så, rädda-liv-argumentet är bara pinsamt när man diskuterar migrationspolitik.

Ja, arbetslinjen är fin och med arbete till alla, då främst inom privat sektor, hade SD inte ens funnits.
Dessvärre går det trögt med jobbskapandet.
Den öppna arbetslösheten är just nu på 7,4 men då kvarstår övriga grupper som kostar pengar eller bara är en bekymmersam grupp:
Sysselsatta, sjuka, ej anmälda till af, flyttat utomlands pga arbetslöshet. Hur många svenskar är det som enbart jobbar i Norge, 80 000-100 000?

Du menar att asyl inte räddar liv? Att skicka lite pengar till Syrien hade hjälp folk i brinnande krig?

Invandring är inte en kostnad, asyl är men den erbjuder vi av humanitet. För vi vill inte uppleva WW2 igen, vi vill inte stå bredvid och se folkmord ske som i Jugoslavien. Vi har skrivit under FNs konvention och vi ska inte aldrig sätta god mat före liv!
Det kanske räcker med att assimilera de vi fått hit först och sedan se till att vi har en fungerande migrations/integrations politik för de som anländer. Att bo i tält p.g.a bostadsbrist är knappas ett alternativ i Sverige. Kanske vi kan ta hand om 40.000 på bästa sätt och integrera dessa i samhället istället för 80.000 som vi misslyckas med?
Inga fler Rinkeby tack.

Socialt svaga områden har alltid funnits och kommer alltid finnas så länge vi inte har en medborgarlön där alla har exakt samma förutsättningar. Men det har inget med invandring att göra.

och varför gnäller du på rinkeby? har du ens besökt rinkeby?

"Över 65 000 har hittills lämnat sjukförsäkringen, inte för att de har blivit friska och mår bättre utan för att deras sjukdagar tagit slut.
Enligt Försäkringskassan egna analys av utvecklingen fick 14 procent av de som utförsäkrades 2010 socialbidrag året därpå."

Arbetslinjen den är fin den.

fast det citatet säger att 86% alltså lyckades börja jobba igen?
eller finna annan försörjning. Arbetslinje som sagt.

Att propagera för fri migration är inte ett volym mål, det är en annan syn på migration.

Du kunde inte låta bli att infoga rasism i ditt inlägg ;). Nåväl SD propagerar för minskad migration och det har inget med rasism att göra. Som sagt var ribban ska läggas är ju precis det som det handlar om.
Sedan har du inte med ett ord berört artiklarna både jag och No1 citerade i dagens alla tidningar om att Schenker stoppat transporterna till Rinkeby. Ska vi ha ett sånt Sverige?

Skulle du kunna försörja dig på att plocka bär ute i skogarna?

Och vad gäller jobb och arbete för alla och att svenska ungdomar är lata osv- visst ,det finns säkert men jag vet många svenska ungdomar som sökt vad som finns att söka (och då menar jag högskoleutbildade som söker jordgubbsförsljning-städ-enklare vård-ja de jobben som fler av er här menar svenskar inte vill ha? men inget får för det är billigare för företag att ta in invandrare. Hur löses den biten? Varför talar ingen om det? Det blir inte ens på lika villkor......

Det som är mest trist här är att när man tar upp ett problem som är ett problem så är man helt plötsligt rasist och den biten tycker jag är väldigt obehaglig. Sjävklart måste man kunna anse att det är ett problem när svenska ungdomar och lite äldre får arbeta heltid-aktivitetsstöd för typ 2900 kr i månaden och de som kommer från andra länder faktiskt får det dubbla och i det boende betalt.

Och de där svenskarna som är sjuka? Det är ett jävla pådrag både hos f-kassan , här även varit så här på buke...men de är väl lata och fullt arbetsföra allihop- många sitter f.ö här på bukefalos vågar jag påstå- var finns empatin för dem?

Så återigen, de som kommer hit kostar pengar för att de inte jobbar.
Men de tar samtidigt våra jobb.
Hur fan går det ihop?

invandringen är 50-60 000 personer per år 2011-2013.
det är 1% av befolkningen. Kallar ni en löneförhöjning på 1% för massiv också?

Du kunde inte låta bli att infoga rasism i ditt inlägg ;). Nåväl SD propagerar för minskad migration och det har inget med rasism att göra. Som sagt var ribban ska läggas är ju precis det som det handlar om.
Sedan har du inte med ett ord berört artiklarna både jag och No1 citerade i dagens alla tidningar om att Schenker stoppat transporterna till Rinkeby. Ska vi ha ett sånt Sverige?

Det hade inte behövt bero på rasism, men i fallet med SD beror det på just det (jag har läst partiprogrammet).

Och nej, vi ska inte ha ett samhälle där Schenker inte vågar skicka iväg transporter men att sluta släppa in människor kommer inte lösa det problemet.

Så återigen, de som kommer hit kostar pengar för att de inte jobbar.
Men de tar samtidigt våra jobb.
Hur fan går det ihop?

invandringen är 50-60 000 personer per år 2011-2013.
det är 1% av befolkningen. Kallar ni en löneförhöjning på 1% för massiv också?

Du blandar äpplen och päron... INVANDRING är mestadels återvändande svenskar, ingen som kommer neka invandring.
Det är flyktingar vi pratar om ... De som kostar ... Inte de som tar våra jobb... För hade flyktingar tagit våra jobb så hade det enbart varit LÖNSAMT !

Inget av detta kräver att någon röstar på ett rasistiskt parti.
?

Nej, men SDs existens beror på övriga partiers ovilja att premiera biståndspolitiken framför den här oerhört märkliga migrationspolitiken.
Nu har Sveriges exportindustri flaggat varnande i flera år, våra politiker tänkte kanske att migrationsindustrin kanske kunde vara minst bra för Sveriges ekonomi?

"Anser du att SD inte är ett rasistiskt parti?
Har du läst vilket partiprogram och vilka åtgärdspaket som de går till val med?
Förklara för mig hur det inte är rasistiskt"

Förutom att SD är det parti som snabbast växer och förändras sett till både representanter, väljarkrets och partiprogram - åt det positiva hållet:

Så blir SDs historia och nuvarande/resterande partiprogram helt irrelevant just tack vare att det är det enda parti som driver den ekonomiska fråga som blir allt mer viktig för allt fler väljare.
Klarspråk: människor som lägger sin röst på SD struntar i att SD anses vara rasistiskt, de struntar i att de blir kallade rasister för de anser att de inte har något val.

Jag möter människor som för bara något år sedan avskydde SD i lika stor grad, iaf nästan, som Sjöberga mfl men som nu uppgivet och skamset meddelar att de ska rösta på SD.

Jag träffar många gammelmoderater som röstar SD pga ekonomi och försvarsfrågan men även att de ogillar samhällsutvecklingen. Dessa yttrar sällan några större problem med att rösta SD heller.
De som däremot uttrycker ångest över sitt partival 2014 är de som tidigare varit S, FP eller V men som direkt och indirekt möter konsekvenserna av migrationspolitiken på daglig basis. De har fått nog, för dem finns bara ett alternativ och det är att rösta på "rasistpartiet" för "brunskjortorna" är de enda som uttrycker att de vill ha stopp på alla problem som övriga partier knappt vill erkänna.

Jag anser fokuset på SD är överdrivet och felriktat. Helt klart slöseri med tid, energi och pengar.
Det oroväckande borde ha varit de faktorer som skapade ett behov av SD och fick partiet att växa.
Dvs samhällsproblem som började rotas för redan 15 år sedan och tyvärr nonchalerades.

Vill man förhindra en väldigt otrevlig samhällsutveckling, värre än vad det redan är idag där människor tältar pga bostadsbrist och det dagligen skjuts på öppen gata centralt under rusningstid - då är det inte SD man ska fokusera på utan se till att problemen försvinner.
Ta bort alla problem som har migrationsetikett så är SD borta i samma stund.
Den som tror att samhällets invånare har tålamod och tolerans med den här utvecklingen - ovillkorligen öppnar sina hjärtan - samtidigt som en eller flera förpestar varenda en av deras dagar så fort de tar sig utanför ytterdörren?

Tror vi kan se att det tålamodet och den toleransen finns hos allt färre.

Du blandar äpplen och päron... INVANDRING är mestadels återvändande svenskar, ingen som kommer neka invandring.
Det är flyktingar vi pratar om ... De som kostar ... Inte de som tar våra jobb... För hade flyktingar tagit våra jobb så hade det enbart varit LÖNSAMT !
Fast jag svarade på ett inlägg som beskyllde invandrare för att ta våra jobb.

Jag antar att du menar röntgen som verktyg att åldersbestämma med. Det ger en felmarginal med 2-4 år så det är ett trubbigt verktyg. Tyvärr används det ändå. Det är inte ens barnläkare som gör den slutgiltiga bedömningen (de är inte alltid barnläkare är inblandade alls) utan tjänstemän på Migrationsverket (dvs. inte en läkare öht).

Det finns flera verktyg. Psykologer är ett annat och både psykologer och migr.handläggare har flaggat för att hanteringen av ensamkommande slår väldigt fel. Gehör: minimalt.

Men vägen från ett samhälle utan våld till krig är en lång skala. Vilken grad av våld man accepterar påverkar vilka metoder man anser vara acceptabla. Lite "vanligt" våld á la krogmisshandel, spöa upp flickvännen och tvinga till sig sex stör ju inte viktiga funktioner som läkemedelstransporter. Det ödelägger bara liv, ja värsta fall släcker ut liv.

Jag förringar inte våldet. Läs igen.
Jag talar om när det förstör ett helt samhälle och förhindrar positiv utveckling.
Motsatsen finns att beskåda i andra delar av världen. Där mäns våldstendenser dessutom uttrycks i de vidrigaste ytterligheter i någon sorts dygnet-runt-agenda.

Det finns flera verktyg. Psykologer är ett annat och både psykologer och migr.handläggare har flaggat för att hanteringen av ensamkommande slår väldigt fel. Gehör: minimalt.

Då kan vi dra slutsatsen att åldersbestämning redan sker idag. Tyvärr en rättsvidrig sådan som inte följer Socialstyrelsens rekommendationer. Vad anser du bör ändras med åldersbestämningarna som sker idag? Förutom att man börjar följa Socialstyrelsens rekommendationer.

Jag förringar inte våldet. Läs igen.
Jag talar om när det förstör ett helt samhälle och förhindrar positiv utveckling.
Motsatsen finns att beskåda i andra delar av världen. Där mäns våldstendenser dessutom uttrycks i de vidrigaste ytterligheter i någon sorts dygnet-runt-agenda.

Du menar att "normalvåldet" inte förhindrar en positiv utveckling av samhället? Jag tror vi skulle ha en mycket positivare utveckling om "normalvåldet" kunde försvinna.

Skalan är lång. Toleranströskeln för våld blir det som skiljer vilken grupp man anser ska kastas ut/inte släppas in.

Jag är glad att 90% av Sveriges befolkning fortfarande inte stämmer in på dina ord No1. SD växer inte speciellt mycket, de ligger på sina 10% och där lär de stanna.

Folk har tröttnat på rasism och det visar att demonstrationer tydligt. Svenskarna är ett tolerant folk och SD kommer blåsa över på samma sätt som Ny demokrati gjorde.

Jag är glad att 90% av Sveriges befolkning fortfarande inte stämmer in på dina ord No1. SD växer inte speciellt mycket, de ligger på sina 10% och där lär de stanna.

Folk har tröttnat på rasism och det visar att demonstrationer tydligt. Svenskarna är ett tolerant folk och SD kommer blåsa över på samma sätt som Ny demokrati gjorde.

Fast att 10% röstar betyder inte att 90% ogillar deras politik. Den siffran tycks vara 66% enligt de senaste undersökningarna, dvs 2/3 av befolkningen ogillar SD:s politik. Å andra sidan är det väsensskilt från exempelvis FP som ogillas av endast 0,5% och F! som ogillas av 10-talet%.

Att skicka lite pengar?
Du menar att bistånd är bortkastat? Du kanske tom tycker det är bra att regeringen drog ned biståndet för att kunna finansiera migrationskostnaderna i Sverige?
Nej det är klart du inte tycker men det låter som du anser att det är bättre att hjälpa 1 framför 100 eller tom 1000. För är det liv som ska räddas, då är bistånd betydligt bättre metod än det vi håller på med idag, där vi faktiskt väljer att låta den stora majoriteten att dö.

Det är inte bara Sverige som förbundit sig till avtal men vi är de enda som gjort en extrem tolkning.

Jag är av den bestämda åsikten att hanterandet av flyktingfrågan kan skötas bättre och mer effektivt sett till både ekonomi och antal räddade liv. Så även utbildning till självhjälp och utveckling.

Jag stödjer alla anklagelser och studier från grannländer och övrig omvärld som påvisar att Sverige är sämst i sin klass när det gäller integration.
Jag anser att migrationspolitiken som förs i Sverige är ansvarslös och den grund som gjort det möjligt att övht föra den här ansvarslösa migrationspolitiken har byggts upp av betydligt mer kompetenta politiker tillsammans med ett starkt industriellt näringsliv. En industri som genererat så många arbeten och stark ekonomi som vi troligen aldrig mer kommer kunna se - hoppas jag har fel här.

De senaste 20 årens politiker har gjort sitt bästa för att rasera förutsättningarna och nu är uppenbarligen kalaset snart slut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 016
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 102
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat