SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sysselsatta, sjuka, ej anmälda till af, flyttat utomlands pga arbetslöshet. Hur många svenskar är det som enbart jobbar i Norge, 80 000-100 000?

"Över 65 000 har hittills lämnat sjukförsäkringen, inte för att de har blivit friska och mår bättre utan för att deras sjukdagar tagit slut.
Enligt Försäkringskassan egna analys av utvecklingen fick 14 procent av de som utförsäkrades 2010 socialbidrag året därpå."

Arbetslinjen den är fin den.

Vi skall inte assimilera.
Och det är inget fel på Rinkeby.
Nähä du läste inte länken då?
"
Chaufförer från budfirman DB Schenker har utsatts för rån, stenkastning och misshandel vid leveranser till Rinkeby i norra Stockholm. Nu stoppar Schenker alla transporter till förorten.

Chaufförer från budfirman DB Schenker har utsatts för rån, stenkastning och misshandel vid leveranser till Rinkeby i norra Stockholm. Nu stoppar Schenker alla transporter till förorten.

– Våra chaufförer vågar inte åka dit. Det är ett jätteproblem, säger Pierre Olsson, press- och informationschef på DB Schenker."

Dessa jäkla ungdomar mellan 14-20 år från Danderyd och Djursholm borde verkligen vara i skolan på dagarna.

Kanske vi kan ta hand om 40.000 på bästa sätt och integrera dessa i samhället istället för 80.000 som vi misslyckas med?
Inga fler Rinkeby tack.

Apropå Rinkeby:

http://www.mitti.se/stenkastning-mot-byggjobbare-stoppar-arbete/

http://www.dn.se/nyheter/sverige/budfirman-schenker-stoppar-leveranser-till-rinkeby/

Sedan ska vi absolut inte bara vidröra Rinkeby som något unikt misslyckande.
Rinkeby är inte allena, vi har många många många fler havererade ytterområden.
Många större städer har ett flertal.
Områden sk *utanförskapsområden där exakt samma problematik råder där både boende, affärsidkare, polis, brandmän, brevbärare, tidningsbud, ambulanspersonal etc riskerar sina liv när de försöker leva/bo/sköta sina jobb.
Snacka om misslyckande, snacka om att ha missförstått sitt uppdrag, snacka om total handlingsförlamning.
När inte ens politikernas tillgång till expertis förmår prestera bättre än så här finns inte många slutsatser att dra.

I privata näringslivet får man - med all självklar rätt - gå på dagen om man är ansvarig för något som ens bara är en essens av Sveriges uppvisade integrationssuccéer.

Jag konstaterar bara att är du så talanglösa att du inte kan göra dig en karriär i arbetslivet kan du alltid göra karriär som politiker.

* http://www.tino.us/2014/05/uppdater...sar-fortsatt-okning-av-utanforskap-2006-2012/

A

Jag konstaterar bara att är du så talanglösa att du inte kan göra dig en karriär i arbetslivet kan du alltid göra karriär som politiker.

* http://www.tino.us/2014/05/uppdater...sar-fortsatt-okning-av-utanforskap-2006-2012/

Detta misslyckande är ju totalt uppenbart för varenda människa med fungerande hjärna och ögon att se med.
Men påtalar man missförhållandena så skriks det genast rasist, som om det ordet magiskt får problemen att försvinna. Facepalm

Men påtalar man missförhållandena så skriks det genast rasist, som om det ordet magiskt får problemen att försvinna. Facepalm
Inte alls.
Det är vilka lösningar man vill ha samt att rösta på SD som avgör om det är rasistiskt eller inte.

SD är ett rasistiskt parti som drar nytta av att integrationen inte gått så bra alla gånger för att fiska röster till sina övriga rasistiska åsikter.

Detta misslyckande är ju totalt uppenbart för varenda människa med fungerande hjärna och ögon att se med.

Inte alls.

Bara om man påtalar missförhållanden med enda syfte att sedan presentera att enda lösningen är att skicka vissa människor, i behov av akut hjälp, tillbaka till krig och förtryck.

Diskuterar samhällsproblem gör alla partier. Fast man väljer att se det just som samhällsproblem.

Läcker båten så tömmer man den på vatten och lagar läckan. Man fortsätter inte att ösa på med passagerare och tuffar vidare.

Nästan alla våldsförövare är män. Deras våld är ett samhällsproblem. De kostar mycket pengar och lidande och de grövsta brottslingarna kan vi nog inte påstå bidrar med mer än de kostar. Är lösningen på problemet att förbjuda kvinnor att föda söner? Det är ju praktiskt fullt genomförbart. För att gardera oss kan vi även förbjuda föräldrar att ta med söner födda utomlands hit till Sverige. Tills vi har hittat en lösning på våldsproblematiken och hanterat den.

När pojkar sedan får födas kanske vi ska ge dem TUT tills de fyllt 30 år och då kan de bara få ett PUT om de inte har något slags kriminellt förflutet samt självklart har en försörjning så att de inte bara är här och kostar en massa pengar i bidrag och sådär.

Nästan alla våldsförövare är män. Deras våld är ett samhällsproblem. De kostar mycket pengar och lidande och de grövsta brottslingarna kan vi nog inte påstå bidrar med mer än de kostar. Är lösningen på problemet att förbjuda kvinnor att föda söner? Det är ju praktiskt fullt genomförbart. För att gardera oss kan vi även förbjuda föräldrar att ta med söner födda utomlands hit till Sverige. Tills vi har hittat en lösning på våldsproblematiken och hanterat den.

När pojkar sedan får födas kanske vi ska ge dem TUT tills de fyllt 30 år och då kan de bara få ett PUT om de inte har något slags kriminellt förflutet samt självklart har en försörjning så att de inte bara är här och kostar en massa pengar i bidrag och sådär.

Sådana blir slutsatsen när man pekar ut grupper av människor som problemet.

När det i själva verket är helt oskyldiga människor man pekar ut, för de var ju inte ens här när problemet observerades.

Nu så anser jag ju att läckan är så liten att den kan man laga under gång.
Och att problemet inte är större än att det med lätthet går att lösa utan att behöva vare sig stänga några gränser eller kasta ut någon.
Och definitivt inte rösta på ett rasistiskt parti.

Liten läcka? Laga under gång?

Jag anser att vi har några jätteläckage dvs enorma problem som redan skapat ett splittrat samhälle.
Dessa problem började ge sig tillkänna för 10-15 år sedan. Först småskaligt inom vissa regioner och sedan har det spritt sig så att det mer eller mindre, helt eller delvis, blivit ett landsomfattande problem.

Några av problemen, som bevisligen heller inte åtgärdats "under gång":

Akut bostadsbrist, för både migrationsverk/privatperson och företag.

Akuta problem inom skolväsendet, från förskola/SFI/MV-intro och upp på universitetsnivå, även om PISA får överlägset mest uppmärksamhet.

Arbetsbrist och mörkande av reell arbetslöshet genom skapande av bluffjobb.

Bristande satsningar på infrastruktur.

Bristande satsningar för att stimulera svensk industri.

Akut brist på demens- och äldreboende.

Nedskärningar inom sjukvården som gett köer, hårdare bedömningar och privatfinansierade standardingrepp.

Kraftig ökning av hård, kall och hänsynslös kriminalitet.

Mäns våldstendenser är och har alltid varit ett problem men inte så att det förstört ett väl fungerande samhälles funktioner.
Snarare får vi vackert erkänna att Sverige lyckades bli ett av världens främsta länder trots att det både funnits kriminella och våldsamma män.

Jag köper alltså inte jämförelsen.
Det jag ser i Sverige idag och som direkt går att knyta till vår migrationspolitik är att vi i allt för stor utsträckning fått problem jag ser i länder som inte direkt är något att eftersträva. Inte ens i ett enda litet perspektiv.

Läste igenom familjedelen, ser inget "homofobiskt" i det även om det verkligen inte är homoVÄNLIGT (vilket jag förordar) men
"Bortsett från att vi inte anser det vara förenligt med barnens bästa att låta samkönade par och polyamorösa grupper adoptera och inseminera samt att det bör vara upp till de religiösa församlingarna själva att avgöra huruvida vigselakten skall utsträckas till att gälla även andra än två människor av olika kön, så skall personer som tillhör någon av de sexuella minoriteterna ha samma rättigheter och skyldigheter som andra. Trakasserier och förföljelse av någon människa på basis av dennes sexuella läggning är förkastligt och skall bestraffas hårt."
Att tycka att samkönade par inte bör skaffa barn med hänsyn till "barnens bästa" är väl ändå KLART homofobiskt!? :crazy:

Det skriver ju rakt ut att ickeheterosexuella inte ska ha samma rättigheter som heterosexuella. "Bortsett från [...]" ska vi "ha samma rättigheter och skyldigheter som andra". Åh vad generöst att vi nästan ska bli behandlade lika. :meh:

Inte alls.
Det är vilka lösningar man vill ha samt att rösta på SD som avgör om det är rasistiskt eller inte.

Vaddå lösningar? Vilka lösningar har något annat parti presenterat?
Det enda jag har sett är att öka invandringen inte ta tag i de som redan befinner sig här.
Att ignorera ett problem gör inte att det försvinner framför allt när man envist, som du, hävdar att det inte finns något problem. Mycket enklare då att som du och sjoberga skrika rasist och sedan är diskussionen lagd till handlingarna.

Akut bostadsbrist, för både migrationsverk/privatperson och företag.

Akuta problem inom skolväsendet, från förskola/SFI/MV-intro och upp på universitetsnivå, även om PISA får överlägset mest uppmärksamhet.

Arbetsbrist och mörkande av reell arbetslöshet genom skapande av bluffjobb.

Bristande satsningar på infrastruktur.

Bristande satsningar för att stimulera svensk industri.

Akut brist på demens- och äldreboende.

Nedskärningar inom sjukvården som gett köer, hårdare bedömningar och privatfinansierade standardingrepp.

Kraftig ökning av hård, kall och hänsynslös kriminalitet.
Vad har du för lösningar på de här problemen då? Bostadsbristen beror väl på att det inte byggs något? Jag får inte heller arbetslösheten att gå ihop. Fler ska ut i jobb och fler ska vara kvar längre. Alla thailändare som är här och plockar bär, var är alla svenskar som skulle kunna försörja sig på det?

Det enda jag har sett är att öka invandringen inte ta tag i de som redan befinner sig här.
Att ignorera ett problem gör inte att det försvinner framför allt när man envist, som du, hävdar att det inte finns något problem. Mycket enklare då att som du och sjoberga skrika rasist och sedan är diskussionen lagd till handlingarna.

Vi kanske ska påpeka att "problemområdena" inte innehåller flyktingar utan 2a och 3e generationens flyktingar, där de anser att man tappat "dom mellan stolarna" deras föräldrar (mor och farföräldrar) de fick ju hjälp *klapp på axeln till Sverige som tog in så många som sedan självklart kommer flytta tillbaka till sina länder, men där de inte kan hålla sams så de inte KAN flytta tillbaka iaf* och när de inte flyttar utan stannar så bidrar de självklart till jobb och skatteinkomster *host* och inte alls ett område av utanförskap som sedan nästa generation växer upp med.

DETTA är det vi ska satsa pengar på... Inte sopa under mattan med "vi har minsann inga problem, de som säger så är bara rasister" ... För de områdena ÄR problem, SAMHÄLLSPROBLEM som vi måste ta hand om innan vi skapar fler/större såna områden. För de så måste vi ha pengar att hjälpa dessa "utanför" att komma in i samhället med jobb osv . Inte ta in fler som vi dessutom inte har bostäder till...

Vad har du för lösningar på de här problemen då? Bostadsbristen beror väl på att det inte byggs något? Jag får inte heller arbetslösheten att gå ihop. Fler ska ut i jobb och fler ska vara kvar längre. Alla thailändare som är här och plockar bär, var är alla svenskar som skulle kunna försörja sig på det?

Företagen som tar in Thailändarna har de ens annonserat efter inhemsk arbetskraft ? nej, då måste de ju betala svenska löner :idea:
Bostäder byggs, för fullt i Sthlm men det räcker inte... Detta skaffar dock massvis med jobb... Som tas utav EUmedborgare som skattar i sina egna länder. (jobbar på ett bygge just nu) Men som tur är är merparten av arbetarna svensktalande och därmed borde hjälpa både i bostad och arbetsmarknadsproblematiken.
Men även där det finns begränsningar i hur mkt som kan byggas. Bygglov kommer från kommunerna inte från de som VILL bygga..

Att arbetslösheten är som den är har ju problematiken att alla utbildar sej inte alltid till där jobben finns utan till det man VILL jobba med. Men vet annars många yrken där det saknas kompetent (utbildad) personal, mäklare, elektriker och byggsektorn i stort faktiskt. (och vad de nu ligger för jobb ute på AF)

Lösningen är inte att pumpa in fler människor som 1 skapar större obalans i behovet
2 äter upp de finanser som skulle kunna finansiera stimulering för att få igång byggandet.

Oavsett vilket projekt man arbetar i så vet man, iaf bör projektledaren vara medveten om det, att man arbetar i rätt ordning och åt rätt håll.
Våra politiker skulle säkerställt att bostadsmarknaden matchade befolkningsprognoserna. Det har de fullständigt struntat i, både SCBs felräknade och SCBs korrigerade.
Det här vi hållit och håller på med är inte ansvarstagande, det är så ansvarslöst det bara går att bli.
Vi får minusbetyg och huvudskakningar från hela världen och jag håller med till 100%.

Vad har du för insyn i bärplockeri? Berätta för mig allt du vet om den branschen och hur rekryteringen går till. Utan att googla.

Jag skriker inte rasist, men just partiet SD har ett rasistiskt program och rasistiska utgångspunkter för sin politik. Jag har skrivit, gång på gång, att det inte gör alla deras väljare eller för den delen kandidater till rasister, men ni fortsätter tjöta. En stor del av både väljare och kandidater har dessa åsikter och en del av dem framför dem öppet eller i slutna forum.

Inget riksdagsparti har som mål att öka migrationen i volym. Volymen av asylsökande vid vår gräns är inget vi kan kontrollera med politik förd inom landet.

Fler ska ut i jobb och fler ska vara kvar längre. Alla thailändare som är här och plockar bär, var är alla svenskar som skulle kunna försörja sig på det?

Skulle du kunna försörja dig på att plocka bär ute i skogarna?

Och vad gäller jobb och arbete för alla och att svenska ungdomar är lata osv- visst ,det finns säkert men jag vet många svenska ungdomar som sökt vad som finns att söka (och då menar jag högskoleutbildade som söker jordgubbsförsljning-städ-enklare vård-ja de jobben som fler av er här menar svenskar inte vill ha? men inget får för det är billigare för företag att ta in invandrare. Hur löses den biten? Varför talar ingen om det? Det blir inte ens på lika villkor......

Det som är mest trist här är att när man tar upp ett problem som är ett problem så är man helt plötsligt rasist och den biten tycker jag är väldigt obehaglig. Sjävklart måste man kunna anse att det är ett problem när svenska ungdomar och lite äldre får arbeta heltid-aktivitetsstöd för typ 2900 kr i månaden och de som kommer från andra länder faktiskt får det dubbla och i det boende betalt.

Och de där svenskarna som är sjuka? Det är ett jävla pådrag både hos f-kassan , här även varit så här på buke...men de är väl lata och fullt arbetsföra allihop- många sitter f.ö här på bukefalos vågar jag påstå- var finns empatin för dem?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 016
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 098
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat