SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah! En otäck kvarleva från Bondepartiets era således.

Nu är det emellertid som så att du genom skrift signalerar att du med stor sannolikhet är rasist (aka kritisk mot nuvarande migrationspolitik) och eftersom inget av de andra riksdagspartierna, C inkluderad, stödjer någon som helst kritik mot förd migrationspolitik så finns du egentligen inte.

För att ha någon som helst existens måste du komma ut ur garderoben dvs erkänna dig som rasist och rösta på SD.

Haha, jag började skriva min gissning om dig men jag känner att jag inte giter.

• Gilla
Reactions: No1
Men förklara då vad du menar med att den som är för fri invandring får folk att rösta på SD.

Fråga pga nyfikenhet:

När du läser det AndersB skrivit, förstår du verkligen inte vad han menar när han påstår att Sjoberga i sina utläggningar/argumentation får människor att rösta SD?

Är din fetade fråga uppriktigt undrande eller är du bara grälsjuk och hoppas på en utläggning du kan få hugga lite på?

Anledningen till att jag undrar beror på att det för min del är tydligt vad AB menar.

Fråga pga nyfikenhet:

När du läser det AndersB skrivit, förstår du verkligen inte vad han menar när han påstår att Sjoberga i sina utläggningar/argumentation får människor att rösta SD?

Är din fetade fråga uppriktigt undrande eller är du bara grälsjuk och hoppas på en utläggning du kan få hugga lite på?

Anledningen till att jag undrar beror på att det för min del är tydligt vad AB menar.
Nej jag kan inte se ngt vettigt skäl till hans påstående i Sjöbergas inlägg!
PL

Man måste nog ha väldigt speciella utgångspunkter för sina åsikter för att tycka det. Jag är intresserad av en saklig debatt, men det blir liksom inte mycket sådan när @AndersB går in långt under lågvattenmärket och egentligen inte säger något alls, utom något svävande om att mina inlägg lockar SD-röster, att de är obalanserade och att F! har vissa extrema åsikter (vilket knappast hörde till den diskussionen ens i periferin) - även om de som @AndersB uttrycker inte ens är korrekta. Lite liknande gäller när skolfrågor debatteras, även om @AndersB då oftast framför någon typ av åsikt i alla fall - om än med väldigt svaga förankringar, men det är ju en del av en normal debatt.

Just vad mina inlägg på Bukefalos har för effekt, är för mig ganska okänt. Samma argumentation, belysande och diskuterande i verkliga livet får många att tänka till som har tänkt att rösta på SD och jag vet om, med god säkerhet, att det gav ett antal färre röster i EU-valet för SD. Eftersom en del stor del av SD-rösterna bygger på en mytbildning, som enkelt kan slås hål på och att det dessutom ofta bara finns ologiska argument till röstandet - det är den typiske SD-röstaren, missnöje utan att veta riktigt varför - men gått på att det nog är invandrarnas fel det mesta. (På Bukefalos finns några duktiga debattörer som exempelvis @Blue, som inte bara har myter, främlingsrädsla och rena lögner i sina resonemang, de träffar jag sällan i verkligheten. )

Att acceptera en "problem"-beskrivning baserad på myter och debattera från den positionen är att ge upp inför att folk är dumma i huvudet. Det gör vare sig jag eller någon politiker med lite mod och kurage. Istället debatterar vi utifrån andra utgångspunkter. Ofta låter det att "man vågar inte ta debatten", bara för att man inte accepterar att en minskning av volymen på immigrationen skulle vara en bra lösning - för någon.

På kort sikt kostar flyktingar alltid pengar.
På kort sikt är flyktingar människor i behov av skydd undan krig och förtryck.
På kort sikt är det medmänniskor i behov av akut hjälp.
På lång sikt vill vissa av dessa återvända till hemlandet och andra vara med och bidra i det svenska samhället.

Så du vill alltså att vi ska ta emot dem som inte behöver hjälp, bara för att de bidrar ekonomiskt, men skicka dem som behöver akut hjälp tillbaka till krig och förtryck? Ok, då vet jag var du står i frågan.

Vart fick du det ifrån :confused:

Ah! En otäck kvarleva från Bondepartiets era således.

Nu är det emellertid som så att du genom skrift signalerar att du med stor sannolikhet är rasist (aka kritisk mot nuvarande migrationspolitik) och eftersom inget av de andra riksdagspartierna, C inkluderad, stödjer någon som helst kritik mot förd migrationspolitik så finns du egentligen inte.

För att ha någon som helst existens måste du komma ut ur garderoben dvs erkänna dig som rasist och rösta på SD.
Jag vet inte om det är korrekt att kalla någon som är kritisk mot en förd politik för rassist. Samtidigt så känner jag ingen, säger ingen politisk aktiv som till 100 % delar sina respektive partiers åsikter. Så hjärntvättade politiker duger ingenting till när det kommer till realpolitik.

• Gilla
Reactions: No1
Vad gör du konkret för att hjälpa de som kommer hit som flyktingar?

Vad menar du med konkret?

Betala skatt?
Bilda opinion?
Arbeta på Migrationsverket?
Arbeta på kommunen med flyktingmottagning?
Arbeta som advokat med att hjälpa flyktingar med asylärenden?
Motarbeta de som stigmatiserar utrikes födda?
Upplysa om de spridda myterna kring utrikes födda?
Anställa utrikes födda?
Samtala med våra nya medmänniskor?
Arbeta med SFI-undervisning?
Rösta på partier och politiker som arbetar stenhårt för en bättre integration?

Jag har ett gott förtroende för Migrationsverket och kommunerna för mottagandet.

Problemet med ordet rasist är väl att så många lägger så mycket mer i det ordet än vad det verkligen betyder..
Om man ser till FNs definition sår är den troligen mkt vidare än din.
varje skillnad, undantag, inskränkning eller företräde på grund av ras, hudfärg, härstamning eller nationellt eller etniskt ursprung, som har till syfte eller verkan att omintetgöra eller inskränka erkännandet, åtnjutandet eller utövandet, på lika villkor, av mänskliga rättigheter och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden av det offentliga livet.

Jag vet inte om det är korrekt att kalla någon som är kritisk mot en förd politik för rassist. Samtidigt så känner jag ingen, säger ingen politisk aktiv som till 100 % delar sina respektive partiers åsikter. Så hjärntvättade politiker duger ingenting till när det kommer till realpolitik.
Det är ju i princip helt omöjligt att in i minsta detaljfråga dela ett partis åsikter. Vi skulle nog behöva ha fem miljoner olika partier för att göra det möjligt för varje individ att totalsynka och det gäller även politikerna (politiker är också människor ;)). Det handlar ju om att dela grundvärderingar och ha en tro på helheten.

Dom flesta politiker är troligtvis där för att dom känner ett stort engagemang för samhällsfrågor i stort, dom har kunskaper som kan tillföra politiken något och dom tycker att deras respektive parti har den bästa politiken för att uppnå det man själv tror på.

Enfrågors-/missnöjespartier får in politiker som brinner för just den enda frågan partiet inriktar sig på. I Sverigedemokraternas fall är det invandringsfrågan. Och anledningen till att man brinner för invandringsfrågan kan man ju inte låta bli att ifrågasätta. Antingen beror det på att man inte gillar invandrare och det dom för med sig eller så är det kostnaderna för invandringen som engagerar.

Om vi säger att det bara är kostnaderna det handlar om, helt neutralt utan rasistiska/främlingsfientliga värderingar, då är politikern där för att hen brinner för den svenska ekonomin. Och gör man det bör man ha en tro på att Sverigedemokraternas politik är den bästa för landets ekonomi. Det hjälper ju inte att stoppa invandringen om ekonomin inom alla övriga punkter inte förvaltas på bästa sätt. Det är där det vurpar ordentligt. Vilka kunniga, vassa hjärnor engagerar sig som politiker inom SD för att dom på riktigt tror att deras politik är den ekonomiskt bästa som helhet? Tror ens Åkesson det?

Självklart är det svårt, om inte omöjligt att få in kompetenta "nolltoleranspolitiker" i SD! Brinner man så mycket för deras politik att man engagerar sig som politiker så är det mer än sannolikt något annat än ekonomi som drar.

Det är ju i princip helt omöjligt att in i minsta detaljfråga dela ett partis åsikter. Vi skulle nog behöva ha fem miljoner olika partier för att göra det möjligt för varje individ att totalsynka och det gäller även politikerna (politiker är också människor ;)). Det handlar ju om att dela grundvärderingar och ha en tro på helheten

Det är väl en anledning till att många är så negativa till politker. Ingen genomför ju precis det som jag tycker är rätt.

Det är väl en anledning till att många är så negativa till politker. Ingen genomför ju precis det som jag tycker är rätt.
Exakt. Och tunnelseendet är helt bedrövligt nu inför valet. Man röstar ofta på en enda fråga, sen att helhetspolitiken från det partiet innehåller nackdelar som förtar fördelen med just den frågan missar man helt. Sorgligt. Fast lika sorgligt är nog det generella vaneröstandet. Jag undrar hur stora socialdemokraterna hade varit om man inte haft alla röster från dom som sätter likhetstecken mellan "arbetare" och socialdemokrat? "Jag är arbetare och stolt över det så självklart röstar jag på socialdemokraterna, har alltid gjort kommer alltid göra, precis som mina föräldrar gjorde". Det står mig upp i halsen. Man bryr sig inte om att sätta sig in i frågorna för det är så enkelt att köpa det färdiga "arbetarpaketet". Man har aldrig läst partiprogrammet eller sett en debatt men man svamlar om "arbetarhem, slitit, stolthet, blod, svett och tårar) och så hänvisning till något som hände 30-40 år innan man var född. :wtf:

Men allvarligt ? Inte ens jag tror ju att SD kommer ha nåt inflytande i politiken efter valet... Men nu är SD det enda som ens PRATAR om att minska flyktingantalet och JA det är en "enfrågeställning" som jag valt som viktigast.... Att de skulle få igenom sin politik med 10% ? Det finns ju inte på kartan MEN det visar att vi (jag + de som röstar på SD) hellre röstar på SD då de iaf har nåt vi vill uppvisa är ett problem med de andra partierna. Och visst nu kanske de bara är 10% av valberättigade som tycker att flyktingfrågan är så viktig och att 90 % tycker den är bra... MEN det är ju ett VAL dvs här får vi rätten att visa vårt "missnöje" vi 10 %...

Förvisso håller jag i sak med dem vad gäller energipolitiken (bevara kärnkraften och under tiden utveckla andra energikällor), gillar deras snack om äldrevården. mm
Läste igenom familjedelen, ser inget "homofobiskt" i det även om det verkligen inte är homoVÄNLIGT (vilket jag förordar) men
"Bortsett från att vi inte anser det vara förenligt med barnens bästa att låta samkönade par och polyamorösa grupper adoptera och inseminera samt att det bör vara upp till de religiösa församlingarna själva att avgöra huruvida vigselakten skall utsträckas till att gälla även andra än två människor av olika kön, så skall personer som tillhör någon av de sexuella minoriteterna ha samma rättigheter och skyldigheter som andra. Trakasserier och förföljelse av någon människa på basis av dennes sexuella läggning är förkastligt och skall bestraffas hårt."

Men tyvärr blir det väl en rödgrön "bidragsregering" igen... För "blå" är ju så elaka så de kan ju inte va kvar.

Men tyvärr blir det väl en rödgrön "bidragsregering" igen... För "blå" är ju så elaka så de kan ju inte va kvar.
Jag är inte lika säker på det och det har avgjort min röst som jag redan har lagt. Hellre en ärlig borgerlig politik från alliansen än en halvborgerlig från MP och SAP. För min del får det gärna bli en blockbrytande regering. Ett så spännande val som i år var det längesedan det var, tycker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 016
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 098
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat