SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bla bla bla bla
När ska folk se skillnad på flyktingar o invandrare !!!????

Invandrare har oftast en ekonomi ordnad , vilket INTE de som flyr från sina länder har.

Min familj kom till Sverige tidigt på 60 talet som arbetsinvandrare, dockfanns det mycket trasiga människor i Finland också pga kriget ...vi var då dåtidens avskum
Jag minns som ung att det fanns Invandrare ( från typ mellanöstern) i Gbg där jag bodde men inte flyktingar

Jag tycker man ska ta emot flyktingar så mycket det går men man kan inte gräva sin egen gra v heller, 1+1 = 2 oavsett ...Flyktingar kostar ALLTID massa pengar och finns inga pengar så finns det inte och dit tror jag man är snarare än man tror ...å skyll inte på Moderaterna för det är hela landets dilemma oavsett parti

http://www.stockholmsfria.se/artikel/81005

Bla bla bla bla
När ska folk se skillnad på flyktingar o invandrare !!!????

Invandrare har oftast en ekonomi ordnad , vilket INTE de som flyr från sina länder har.

Min familj kom till Sverige tidigt på 60 talet som arbetsinvandrare, dockfanns det mycket trasiga människor i Finland också pga kriget ...vi var då dåtidens avskum
Jag minns som ung att det fanns Invandrare ( från typ mellanöstern) i Gbg där jag bodde men inte flyktingar

Jag tycker man ska ta emot flyktingar så mycket det går men man kan inte gräva sin egen gra v heller, 1+1 = 2 oavsett ...Flyktingar kostar ALLTID massa pengar och finns inga pengar så finns det inte och dit tror jag man är snarare än man tror ...å skyll inte på Moderaterna för det är hela landets dilemma oavsett parti

http://www.stockholmsfria.se/artikel/81005

På kort sikt kostar flyktingar alltid pengar.
På kort sikt är flyktingar människor i behov av skydd undan krig och förtryck.
På kort sikt är det medmänniskor i behov av akut hjälp.
På lång sikt vill vissa av dessa återvända till hemlandet och andra vara med och bidra i det svenska samhället.

Så du vill alltså att vi ska ta emot dem som inte behöver hjälp, bara för att de bidrar ekonomiskt, men skicka dem som behöver akut hjälp tillbaka till krig och förtryck? Ok, då vet jag var du står i frågan.

På kort sikt kostar flyktingar alltid pengar.
På kort sikt är flyktingar människor i behov av skydd undan krig och förtryck.
På kort sikt är det medmänniskor i behov av akut hjälp.
På lång sikt vill vissa av dessa återvända till hemlandet och andra vara med och bidra i det svenska samhället.

Så du vill alltså att vi ska ta emot dem som inte behöver hjälp, bara för att de bidrar ekonomiskt, men skicka dem som behöver akut hjälp tillbaka till krig och förtryck? Ok, då vet jag var du står i frågan.

Helt ärligt, som du går på får du folk att rösta på Sverigedemokraterna och jag antar att det inte är vad du vill? Jag är en person som av princip tycker att gränserna skall vara helt öppna, de problem som uppstår får lösas på annat sätt än att stänga gränsen, men att som du inta en helt naiv ståndpunkt och bara sticka huvudet i sanden inför de problem som finns bidrar bara till extremhögerns framgångar.

• Gilla
Reactions: No1
Helt ärligt, som du går på får du folk att rösta på Sverigedemokraterna och jag antar att det inte är vad du vill? Jag är en person som av princip tycker att gränserna skall vara helt öppna, de problem som uppstår får lösas på annat sätt än att stänga gränsen, men att som du inta en helt naiv ståndpunkt och bara sticka huvudet i sanden inför de problem som finns bidrar bara till extremhögerns framgångar.

Nu förstår jag inte ens vad du avser, men det är lite som vanligt med dina inlägg till mig. Vad är naivt med att ha grundinställningen att vilja hjälpa medmänniskor i behov av skydd och satsa resurser på utveckling av integrationen? Jag hänger inte med.

Jag vet att första delen av inlägget inte stämmer. Det är svårt; men ganska ofta när man slår hål på mytbildningen och får människor att tänka till, hamnar de i en annan slutsats än att de ska rösta på ett parti fullt av rasister, med en människosorteringsagenda. Kanske möjligtvis att jag får dig att rösta SD, eftersom du verkar ha ett problem med mina åsikter, oavsett ämne.

För övrigt är inte min avsikt att hindra människor att rösta på ett specifikt parti; utan det handlar om att få människor att göra upplysta val. Det är särskilt inriktat på partier som inte riktigt uttalar sina egentliga mål speciellt tydligt, och har en argumentation kring sin politik som inte är verklighetsbaserad.

@Sjöberga
Dina inlägg får mig att tänka på FI, som kallar alla utom anhängare till deras parti och politik för rasister, ungefär lika balanserade är dina inlägg i frågan.

@Sjöberga
Dina inlägg får mig att tänka på FI, som kallar alla utom anhängare till deras parti och politik för rasister, ungefär lika balanserade är dina inlägg i frågan.

Du har helt rätt i att jag inte tänker balansera vara sig åsikter eller debatt i rasistisk och främlingsfientlig riktning, bara för att de åsiktsriktningarna lockar andra människor som vill diskutera dem utifrån deras skeva verklighetsbilder. Helt rätt.

Det är det som hänt i Danmark och Norge, som gjort att debatten havererat. Det är det som inte skett i Sverige eftersom vi har politiker som har modet att stå upp för sina värderingar och det mandat de har från folket.

@AndersB Ta av dig offerkoftan och ta ansvar för dina egna handlingar.

Om man röstar SD gör man det för att man är missnöjd och skiter i att några dör. allt annat är bara dåliga ursäkter.
Stå för vad ni röstar för.

Haha, du kan inte vara riktigt riktig du, ditt bästa sakargument: "Ta av dig offerkoftan och ta ansvar för dina egna handlingar."

Jag förmedlade bara vad FI gått ut med, dvs,. att den flykting och invandrarpolitik övriga partier står för är rasistisk. Möjligen kan jag tänka mig att vänsterpartiet är ok enligt FI.

Haha, du kan inte vara riktigt riktig du, ditt bästa sakargument: "Ta av dig offerkoftan och ta ansvar för dina egna handlingar."

Jag förmedlade bara vad FI gått ut med, dvs,. att den flykting och invandrarpolitik övriga partier står för är rasistisk. Möjligen kan jag tänka mig att vänsterpartiet är ok enligt FI.

Ska du komma med sådana påståenden så får du allt presentera en källa som styrker det du skriver. När och var har F! uttryckt att övriga partiers politik är rasistisk?

Ska du komma med sådana påståenden så får du allt presentera en källa som styrker det du skriver. När och var har F! uttryckt att övriga partiers politik är rasistisk?
Jag läste det i en länk tidigare i den här tråden tror jag det var, kan ev. ha varit i parallelltråden i samma ämne (valet).

Jag läste det i en länk tidigare i den här tråden tror jag det var, kan ev. ha varit i parallelltråden i samma ämne (valet).

Du läste det i en länk? Du är väl medveten om hur mycket skit och hittepå det finns på internet? Bara för att man läser något är det inte sant. Vad var det för reportage, intervju etc. i vilken media? Hänvisar du till att du läst det i en länk kan du lika gärna hänvisa till att du hört det i viskleken, lika otillförlitlig.

Du läste det i en länk? Du är väl medveten om hur mycket skit och hittepå det finns på internet? Bara för att man läser något är det inte sant. Vad var det för reportage, intervju etc. i vilken media? Hänvisar du till att du läst det i en länk kan du lika gärna hänvisa till att du hört det i viskleken, lika otillförlitlig.
Det är väl bara så att vi fått en ny SD anhängare här. Rasist eller fattar inte vad han stöder är frågan !
PL

Det är väl bara så att vi fått en ny SD anhängare här. Rasist eller fattar inte vad han stöder är frågan !
PL

Det är bedrövligt hur det är nu för tiden, Sverige svämmar över av rasister och SD-väljande icke-rasister som är så svagbegåvade att de inte förstår vad de röstar på:

Ännu ett välunderbyggt sakargument.

Jag är medlem och aktiv i centerpartiet.

Ah! En otäck kvarleva från Bondepartiets era således.

Nu är det emellertid som så att du genom skrift signalerar att du med stor sannolikhet är rasist (aka kritisk mot nuvarande migrationspolitik) och eftersom inget av de andra riksdagspartierna, C inkluderad, stödjer någon som helst kritik mot förd migrationspolitik så finns du egentligen inte.

För att ha någon som helst existens måste du komma ut ur garderoben dvs erkänna dig som rasist och rösta på SD.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 015
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 098
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka