SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som att få ta ut den i Somalia? Intressant.

Först flyr man sen åker man hem på "semester". Men 4.5 miljarder till att se till att fattigpensionärerna kommer upp till existensminimum
det har vi inte råd med. Prioriteringarna tycks vara lite skeva i Stormakten. :crazy:

Hoppsan du verkar ha synpunkter på vad individen får göra med föräldrapenningen.. Skrev du inte alldeles nyss att man ska får göra vad man vill?

Är det lagligt så är det lagligt, personen blir dock tvungen att avstå 60 dagar till sin respektive. Gillar inte du att det är lagen som styr? Vill du ha en ändring så kanske du skulle sluta rösta på 7-klövern ;).

Är det lagligt så är det lagligt, .

Så om det är lagligt... när du verkar vara så angelägen om att alla ska få göra vad de vill med föräldraförsäkringen, så blir du plötsligt upprörd om det skulle vara möjligt att ta ut den i Somalia.

Men vad kan det bero på?

Det kan ju absolut inte vara rasism. Inte på något sätt alls.

Så du anser alltså att du inte är vuxen nog att själv bestämma om du vill vara hemma eller inte? :eek:
Då kanske du inte borde ha barn heller om du behöver pappa staten som bestämmer?

480 dagar av ett helt liv upp till 18-års dagen kan väl inte motivera lagstiftning? Detta under förutsättning att mannen eller kvinnan inte tar ut en enda förutom de 60 dagar som är reserverade för den ena eller andra föräldern. Vad ska vi lagstifta om härnäst?

Vi kommer nog alltid tycka olika om det här. Jag anser helt enkelt att det är en väldigt stor skillnad på att inte kunna fatta egna beslut och att anse att staten har rätt att fördela de bidrag de ger ut så att det främjar utvecklingen. Jag blir helt enkelt inte personligt kränkt av att inte få handskas med bidragen hur jag vill.
Vi har nog också ganska olika åsikter om vad det är som gör att vissa inte ska skaffa barn.

Vi kan ju se på resultatet på arbetsmarknaden idag och inser man inte att det kräver reformer av föräldraförsäkringen så måste det bero på att man tycker att ojämställdhet är ganska ok. Men det tycker inte vi andra.

En kvinna har dött efter att ha fallit från femte våningen på ett flerfamiljshus i Tumba.
Friheten att få förtrycka och underordna de "biologiskt annorlunda" kvinnorna står högt i kurs hos SD.

Var hittar du det nånstans i partiprogrammet :confused:. Att låta någon välja fritt utifrån sin egen situation kan väl bara en Folkpartist tycka
är "förtryck". Sanningen är väl att det är precis tvärt om. Göra egna val för sig själv är väl det högsta måttet på frihet man kan ha.
Kvinnorna i Saudi är inte alls förtryckta bara för att dom inte får köra bil, för det har staten bestämt. Hör du inte själv hur ihålig din argumentation låter?

Vi kan ju se på resultatet på arbetsmarknaden idag och inser man inte att det kräver reformer av föräldraförsäkringen så måste det bero på att man tycker att ojämställdhet är ganska ok. Men det tycker inte vi andra.

Så 240 dagar hit eller dig bestämmer framtiden för en kvinna? Tillåt mig småle eller till och med ett asgarv. Så du påstår alltså att en kvinna som föder barn vid 16 års ålder (jo det händer) är dömd för all framtid att vara "förtryckt" efter 1.5 års föräldraledighet. Det är så dumt så klockorna stannar.

Så 240 dagar hit eller dig bestämmer framtiden för en kvinna? Tillåt mig småle eller till och med ett asgarv. Så du påstår alltså att en kvinna som föder barn vid 16 års ålder (jo det händer) är dömd för all framtid att vara "förtryckt" efter 1.5 års föräldraledighet. Det är så dumt så klockorna stannar.

Tyvärr är det precis så det fungerar. Men vill man inte acceptera verkliga förhållanden så vill man inte.

Att tro att det patriarkat vi har idag ger kvinnor ett fritt val är att ha omfattande hål i huvudet. Det är så dumt så att klockorna ens aldrig har startat.

Sedan är inte föräldraledighetens skeva uttag det enda som skapar ojämlikhet. Men det är en viktig del. Därför måste vi reformera hårt.

En kvinna har dött efter att ha fallit från femte våningen på ett flerfamiljshus i Tumba.

Var hittar du det nånstans i partiprogrammet :confused:. Att låta någon välja fritt utifrån sin egen situation kan väl bara en Folkpartist tycka
är "förtryck". Sanningen är väl att det är precis tvärt om. Göra egna val för sig själv är väl det högsta måttet på frihet man kan ha.
Kvinnorna i Saudi är inte alls förtryckta bara för att dom inte får köra bil, för det har staten bestämt. Hör du inte själv hur ihålig din argumentation låter?

Men man får ju inte göra det för sig själv. Det är det jag argumenterar för, att varje individ ska få dagar att själv förfoga över och inte dagar som man måste blanda in andra för att få bestämma över.

Ungefär 80% är okej med ojämställdhet alltså? Om inte låtsas som att du förstår hur andra personers intentioner "måste" vara så kanske du ser några fler nyanser i frågan.

Tyvärr är det precis så det fungerar. Men vill man inte acceptera verkliga förhållanden så vill man inte.

Att tro att det patriarkat vi har idag ger kvinnor ett fritt val är att ha omfattande hål i huvudet. Det är så dumt så att klockorna ens aldrig har startat.

Sedan är inte föräldraledighetens skeva uttag det enda som skapar ojämlikhet. Men det är en viktig del. Därför måste vi reformera hårt.

Fina ord, tycker jag känner igen det från Gudrun och F!. Och jag påstår att du har precis fel. Får man barn tidigt så har man gott om tid att skaffa sig en god utbildning (jo jag vet det också nämligen för det har den jag har barn med) och kan jobba på när andra som närmar sig de trettio börjar känna den biologiska klockan ticka. Och du får tycka precis vad du vill men vi måste hålla tassarna borta från familjen, speciellt när klåfingriga politiker känner att dom måste ha något att göra på dagarna och lägger fram det ena idiotiska förslaget efter det andra. Men som sagt, Mohammed lär inte bli så glad och det är väl ganska nyttigt där.

Men man får ju inte göra det för sig själv. Det är det jag argumenterar för, att varje individ ska få dagar att själv förfoga över och inte dagar som man måste blanda in andra för att få bestämma över.

Så om du bestämmer själv över alla dagar är det alltså förtryck? Vaddå blanda in? Är man inte två som tillverkar barnet helt plötslig?

Ungefär 80% är okej med ojämställdhet alltså? Om inte låtsas som att du förstår hur andra personers intentioner "måste" vara så kanske du ser några fler nyanser i frågan.

Du menar som när 87% inte håller med SD?

De borde ju innebära att SD har fel.

Fina ord, tycker jag känner igen det från Gudrun och F!. Och jag påstår att du har precis fel. Får man barn tidigt så har man gott om tid att skaffa sig en god utbildning (jo jag vet det också nämligen för det har den jag har barn med) och kan jobba på när andra som närmar sig de trettio börjar känna den biologiska klockan ticka. Och du får tycka precis vad du vill men vi måste hålla tassarna borta från familjen, speciellt när klåfingriga politiker känner att dom måste ha något att göra på dagarna och lägger fram det ena idiotiska förslaget efter det andra. Men som sagt, Mohammed lär inte bli så glad och det är väl ganska nyttigt där.

Det blir väldigt svårt att diskutera när du inte lyfter blicken från själva förslaget, det finns ju en större bild kring varför man har valt att föreslå detta. Inte bara för att jävlas med människor friheter. Håller du med om att det är ett problem med dagens ojämställda arbetsmarknad?

Du menar som när 87% inte håller med SD?

De borde ju innebära att SD har fel.

Jag antydde inget i stil med det nej. Jag ville bara klargöra om sjoberga menar att en överväldigande majoritet måste vara ganska okej med ojämställdhet. Hur många som tror någonting har givetvis ingen åverkan på hur rätt eller fel någonting är.

Jag antydde inget i stil med det nej. Jag ville bara klargöra om sjoberga menar att en överväldigande majoritet måste vara ganska okej med ojämställdhet. Hur många som tror någonting har givetvis ingen åverkan på hur rätt eller fel någonting är.

ah så du menar att när 87% inte tycker att SD tycker som SD så måste det vara ganska okej. Det finns ingen anledning att göra något åt det?

Ja, vill man inte göra något åt det och motarbetar reformer som stärker jämställdheten så borde det bero på att man antingen tycker det är bra redan eller inte bryr sig.

Och det är knappast 80% som är emot en reform av föräldraförsäkringen i syfte att skapa bättre jämställdhet. Eller har du en siffra?

Så om du bestämmer själv över alla dagar är det alltså förtryck? Vaddå blanda in? Är man inte två som tillverkar barnet helt plötslig?

Behöver man inte alls vara. Nej om jag som man bestämmer över alla dagarna och tvingar kvinnor att ta ut fler dagar så som det fungerar idag, så är det något som behöver åtgärdas.

Individuell frihet är en bra lösning på problemet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 864
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar