SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behöver man inte alls vara. Nej om jag som man bestämmer över alla dagarna och tvingar kvinnor att ta ut fler dagar så som det fungerar idag, så är det något som behöver åtgärdas.

Individuell frihet är en bra lösning på problemet.

"Nej om jag som man bestämmer" ,,,,,, :confused::confused:, hur kan du bestämma något överhuvudtaget? Menar du att "kärringarna" på Buke t.e.x är såna mähän att dom minsann gör precist som mannen säger? :eek:. Någon sådan kvinna har jag faktiskt aldrig träffat det lär inte vara så lätt att hitta såna om man inte sneglar på Asien. Men har du en sån hemma får jag väl bara beklaga, för jag skulle tycka att det är maximalt förtryck.

"Nej om jag som man bestämmer" ,,,,,, :confused::confused:, hur kan du bestämma något överhuvudtaget? Menar du att "kärringarna" på Buke t.e.x är såna mähän att dom minsann gör precist som mannen säger? :eek:. Någon sådan kvinna har jag faktiskt aldrig träffat det lär inte vara så lätt att hitta såna om man inte sneglar på Asien. Men har du en sån hemma får jag väl bara beklaga, för jag skulle tycka att det är maximalt förtryck.

Det är ju så patriarkatet du och jag lever i fungerar och som du försvarar med näbbar och klor.

Det är ju så patriarkatet du och jag lever i fungerar och som du försvarar med näbbar och klor.

Jo du ekar ju partilinjen :D
TOCKHOLM I SVT Aktuellt debatterade Birgitta Ohlsson för att staten ska tvinga familjer att följa hennes feministiska mall om hur föräldrar ska leva sina liv. – Det vore förödande tycker jag som liberal, motiverade hon sitt ställningstagande för mer statlig kontroll av människor.

Jo du ekar ju partilinjen :D
TOCKHOLM I SVT Aktuellt debatterade Birgitta Ohlsson för att staten ska tvinga familjer att följa hennes feministiska mall om hur föräldrar ska leva sina liv. – Det vore förödande tycker jag som liberal, motiverade hon sitt ställningstagande för mer statlig kontroll av människor.

Visst vore det förödande att konservera orättvisorna på arbetsmarknaden. Det är ju därför det krävs reformer.

Många av de är det säkert. Men trots allt, det är en ganska liten klick som inte fattat att alla människor är lika mycket värda, eller hur, @Oldie?

Det är klart att alla är. Men alla bor ju inte i Sverige, att risken för att ISIS skulle hissa den svenska flaggan med det förhatliga korset på är obefintlig.

Migrationsverket beviljade förra året drygt 25 300 tillfälliga arbetstillstånd åt asylsökande. Under samma period fick 447 personer ett arbete, visar siffror som Migrationsverket tagit fram på uppdrag av tidningen Arbetet. Det motsvarar mindre än två procent, eller en av 60, av dem som fick tillfälligt arbetstillstånd.
http://www.svd.se/fa-asylsokande-far-jobb/i/senaste/

Tur du har pengar att försörja de 24553 som inte fick nåt jobb. :D

Titta titta till och med Aftonbladet har hittat ett korn :eek:. Det gillar vi SD röstare (som naturligtvis inte har något inflytande), .... alls :up:

Jag läser Zeliha Daglis modiga upprop här i Aftonbladet. Om hur hon och väninnorna inte längre känner sig fria att gå i kortbyxor eller bikini på kolonilotten och i badhuset.
Hennes ord påminner oss om att strunta i vikt och ideal, att se det enda intressanta: kvinnors oinskränkta rätt att själva bestämma över sina kroppar.
Religionsfrihet i all ära. Individens frihet är alltid större.
Klockan ska inte vridas bakåt. Kvinnor i Sverige får inte reduceras till kroppar, att begära eller beskydda. Lika lite i förorten som i city.
Zeliha Dagli och väninnan Necla Bora säger, om förorten Husby: ”Det är inte Sverige, det är som Mellanöstern”.
Necla Bora talar i smärta och vrede när hon säger:
Vi vill inte ha det mångkulturella samhället. Vi vill ha det svenska samhället”.

Dra inte på dem offerkoftor. Se deras potential, ge dem möjligheter - och skyldigheter. Skyldigheten att lära sig svenska åtminstone hjälpligt. Samt att sätta sig in i Sveriges historia, seder och bruk, där jämställdhet är en central del.

Det ska inte gå att fly förtryck och sen plocka russinen ur den demokratiska kakan, välja det som passar en.

Vill man leva i ett land måste man bli en del av det.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/jenniferwegerup/article20918051.ab

Och om någon undrar över varför rapporteringen i den så kallade Public Service (SVT) som vi alla betalar med skattade pengar är så skev.
så är det inte så underligt.

Och om någon undrar över varför rapporteringen i den så kallade Public Service (SVT) som vi alla betalar med skattade pengar är så skev.
så är det inte så underligt.

Att journalister är något mer begåvade och har ett högre samhällsengagemang än genomsnittet är inte speciellt förvånande.

Det där är ett förbluffande uttalande. Är journalister mer begåvade än andra? Det är ett citat i samma klass som Kinberg Batras för några år sedan.

Javisst Stockholmare är ju smartare än lantisar och eftersom de flesta bor där så måste dom ju vara smartare ;), eller hur sjoberga?
Fast när FP börjar försvara inskränkningar i familjers rätt att själv bestämma så är det väl ett tecken på att liberalismen i FPs tappning är död. Vila i frid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 864
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar