SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, du vill befästa det ojämlika uttaget av föräldraledighet genom att låta det patriarkala styret tvinga kvinnor att ta fler dagar än män. Jag tycker att det är betydligt mer tvång, även om jag inte skulle använda det ordet, än det rättvisa och frivilliga erbjudande till varje förälder som en helt individualiserad försäkring skulle utgöra.

Jag ser inget av det som tvång och båda är en form av kvotering. Den ena för att gynna jämställdhet och den andra för att kunna bevara ojämställdhet.

Larv. Du verkar vara ett fall av LINO (Liberal In Name Only) tycker du inte att om man är vuxen nog att skaffa barn så är man (oftast)
fullt kapabel att bestämma över barnets första 480 dagar? Det är trots allt bara en liten del av de 6100 som är kvar att fördela.

Larv. Du verkar vara ett fall av LINO (Liberal In Name Only) tycker du inte att om man är vuxen nog att skaffa barn så är man (oftast)
fullt kapabel att bestämma över barnets första 480 dagar? Det är trots allt bara en liten del av de 6100 som är kvar att fördela.

Skönt då att man har full bestämmanderätt över de dagarna. Med mitt förslag får även alla individer bestämma mer fritt över sina dagar utan att tvingas in i normer.

Skönt då att man har full bestämmanderätt över de dagarna. Med mitt förslag får även alla individer bestämma mer fritt över sina dagar utan att tvingas in i normer.

Sverige har en av världens mest generösa föräldraförsäkringar. Detta ska vi slå vakt om. Sverigedemokraterna ser däremot med stor oro på förslag om att staten i ännu högre utsträckning än idag ska lägga sig i hur föräldrarna väljer att utnyttja föräldraförsäkringen. Enligt sverigedemokraternas synvinkel är det föräldrarna som är bäst lämpade att avgöra hur fördelningen mellan föräldrarna vad gäller föräldraledighet ska se ut. Vi vill att föräldrarna ska ges fullständig frihet att avgöra hur föräldraförsäkringen ska utnyttjas.

Nuff said.

Sverige har en av världens mest generösa föräldraförsäkringar. Detta ska vi slå vakt om. Sverigedemokraterna ser däremot med stor oro på förslag om att staten i ännu högre utsträckning än idag ska lägga sig i hur föräldrarna väljer att utnyttja föräldraförsäkringen. Enligt sverigedemokraternas synvinkel är det föräldrarna som är bäst lämpade att avgöra hur fördelningen mellan föräldrarna vad gäller föräldraledighet ska se ut. Vi vill att föräldrarna ska ges fullständig frihet att avgöra hur föräldraförsäkringen ska utnyttjas.

Nuff said.

Vad vill Sverigedemokraterna göra för att öka jämställdheten på arbetsmarknaden?

Vem är förvånad att inte ett ord sagts om denne man av PK-media?
"På torsdagen dömdes 29-årige Amin Muktar Ali Burhan till sju års fängelse för att ha utnyttjat hela 65 flickor via internet, där han fick dem att förnedra sig själva sexuellt framför webbkameran."

Det är andra bullar när det rör sig om andra ...
"När Niklas Lindgren, känd som Hagamannen, släpps från fängelset om en dryg månad får han inte vistas i Umeå" där har man inga problem med namn och bild.

Vad vill Sverigedemokraterna göra för att öka jämställdheten på arbetsmarknaden?

Det faktum att vi erkänner förekomsten av biologiskt grundade skillnader mellan könen skall dock inte tolkas som att vi tror att alla män respektive kvinnor är stöpta i samma form. Som alltid när man talar i generella termer handlar det om fallande skalor och utrymmet för individuella avvikelser är naturligtvis stort.

Erkännandet av olikhet skall heller inte tolkas som en strävan mot ojämlikhet. För oss är det en fullständig självklarhet att män och kvinnor har exakt samma värde och att båda könen skall ha samma rättigheter, vara lika inför lagen och känna sig trygga och respekterade. Inte heller skall det tolkas som att vi som parti har en bestämd uppfattning kring hur kvinnor respektive män bör bete sig eller vad de skall utbilda sig till eller arbeta med. Utgångspunkten att det finns skillnader som gör att kvinnor respektive män ibland kan se saker från olika perspektiv och göra saker på olika sätt förstärker ju, snarare än försvagar, betydelsen av att båda könen finns representerade på alla positioner i samhället.

Vår uppfattning är att det är helt upp till individen att välja sin egen väg i livet. Vi förespråkar en formell jämställdhet där varken kvinnor eller män skall särbehandlas på basis av sin könstillhörighet. Om detta sedan skulle visa sig leda till att män och kvinnor inte gör allting på samma sätt, i exakt samma utsträckning, så betraktar vi inte det som problematiskt.

Jag tänker såhär: det finns ett strukturellt problem där kvinnor missgynnas på arbetsmarknaden för att de tar ut fler föräldradagar. Om vi är överens om det, och det vet jag inte om vi är, men låt oss säga det, så finns det en möjlighet att göra något åt detta genom att styra våra generösa bidrag så att det ökar möjligheten att fler pappor tar lika mycket ansvar som mammor.

Det faktum att vi erkänner förekomsten av biologiskt grundade skillnader mellan könen skall dock inte tolkas som att vi tror att alla män respektive kvinnor är stöpta i samma form. Som alltid när man talar i generella termer handlar det om fallande skalor och utrymmet för individuella avvikelser är naturligtvis stort.

Erkännandet av olikhet skall heller inte tolkas som en strävan mot ojämlikhet. För oss är det en fullständig självklarhet att män och kvinnor har exakt samma värde och att båda könen skall ha samma rättigheter, vara lika inför lagen och känna sig trygga och respekterade. Inte heller skall det tolkas som att vi som parti har en bestämd uppfattning kring hur kvinnor respektive män bör bete sig eller vad de skall utbilda sig till eller arbeta med. Utgångspunkten att det finns skillnader som gör att kvinnor respektive män ibland kan se saker från olika perspektiv och göra saker på olika sätt förstärker ju, snarare än försvagar, betydelsen av att båda könen finns representerade på alla positioner i samhället.

Vår uppfattning är att det är helt upp till individen att välja sin egen väg i livet. Vi förespråkar en formell jämställdhet där varken kvinnor eller män skall särbehandlas på basis av sin könstillhörighet. Om detta sedan skulle visa sig leda till att män och kvinnor inte gör allting på samma sätt, i exakt samma utsträckning, så betraktar vi inte det som problematiskt.

De vill alltså inte göra någonting?

Jag tänker såhär: det finns ett strukturellt problem där kvinnor missgynnas på arbetsmarknaden för att de tar ut fler föräldradagar. Om vi är överens om det, och det vet jag inte om vi är, men låt oss säga det, så finns det en möjlighet att göra något åt detta genom att styra våra generösa bidrag så att det ökar möjligheten att fler pappor tar lika mycket ansvar som mammor.

Så du anser alltså att du inte är vuxen nog att själv bestämma om du vill vara hemma eller inte? :eek:
Då kanske du inte borde ha barn heller om du behöver pappa staten som bestämmer?

De vill alltså inte göra någonting?

480 dagar av ett helt liv upp till 18-års dagen kan väl inte motivera lagstiftning? Detta under förutsättning att mannen eller kvinnan inte tar ut en enda förutom de 60 dagar som är reserverade för den ena eller andra föräldern. Vad ska vi lagstifta om härnäst?

Nej oberonede, SVT kan vara hur partiskt som helst, precis på Janne Josefson och uppdrag granskning.

Om du trycker på ordet "krav" i det du citerar så kommer du direkt till myndigheten för radio och tv där det klart och tydligt står:
Opartiskhet
Gäller: Public service-företagen (SVT, SR och UR)

Räcker inte det för att övertyga dig?

Så du tycker att : Jag å andra sidan anser att om jag vill ta ut alla 480 dagar själv med ersättning så är det upp till mig och min partner, inte staten.Jag å andra sidan anser att om jag vill ta ut alla 480 dagar själv med ersättning så är det upp till mig och, inte staten min partner." Indikerar att jag vill kvotera nåt? :confused:.

Fast du ska kvoteras in till 480 dagar....

Staten ska inte uppmuntra inkvotering av främst kvinnor till extra föräldralediget.

Att kvotera föräldraledigheten, dvs att inte ha den individuell och oberoende,är ungefär lika dåligt för samhället som sambeskattning.

Om du trycker på ordet "krav" i det du citerar så kommer du direkt till myndigheten för radio och tv där det klart och tydligt står:
Opartiskhet
Gäller: Public service-företagen (SVT, SR och UR)

Räcker inte det för att övertyga dig?

Nej, för att pubic service är oberoende. Anser du att uppdrag gransking är opartiskt?

Nej, för att pubic service är oberoende. Anser du att uppdrag gransking är opartiskt?

Enligt de kraven på opartiskhet som ställs ja. Helt opartisk enligt alla definitioner är SVT givetvis inte, men det är helt fel att säga att SVT kan vara hur partiska som helst.

480 dagar av ett helt liv upp till 18-års dagen kan väl inte motivera lagstiftning? . Vad ska vi lagstifta om härnäst?

480 dagar är nu lagstiftning eller tänker du dig att föräldraförsäkringen ska avskaffas?

Sen gör man precis som med skattelagstifningen, man individualiserar den och avskaffar sambeskattningen.

Eller är du emot indivduell frihet?

Tja Finland tar inte värst mycket intryck av den humanitära Stormakten i alla fall. Dom kanske anser att dom inte har råd att försörja folk i tid och evighet.

Den nya finska regeringen kommer att minska flyktingkvoten, rapporterar Yle. Det innebär att Finland framöver kommer att ta emot cirka 750 flyktingar per år.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 864
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024