Vad är det för fel att avsätta 5,9 miljarder för att möjliggöra heltid för de kvinnor inom den offentliga sektorn som önskar det?
Notera att jag sade att ett av förslagen faktiskt är bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det för fel att avsätta 5,9 miljarder för att möjliggöra heltid för de kvinnor inom den offentliga sektorn som önskar det?
Så du menar att det finns könsskillnader som helt oavsett samhällsklimat, motiverar skillnader i representation. Då är vi oense.
OK. Du vill att massor av svenska kvinnor ska bli våldtagna istället.Det är fakta, stryk ditt om. Scenario 1, de kommer inte hit, 1500 blir våldtagna, 1500 i Afrika. Scenario 2, de kommer hit, 1200 blir våldtagna, 1100 i Afrika och 100 i Sverige. Färre kvinnor blir våldtagna om de kommer hit, enkel logik.
UOTEa, post: 16835209, member: 6843"]Det är fakta, stryk ditt om. Scenario 1, de kommer inte hit, 1500 blir våldtagna, 1500 i Afrika. Scenario 2, de kommer hit, 1200 blir våldtagna, 1100 i Afrika och 100 i Sverige. F
OK. Du vill att massor av svenska kvinnor ska bli våldtagna istället.
Ja jag blir mer o mer Äcklad.
Ok
Om det är din dotter/ mamma som blir våldtagen av en grupp, så får du förklara att det räddar kvinnor i afrika å andra sidan. Se det från den ljusa sidan Lilla vän.Jag blir "äcklad" över din rasism, i ock förstår (in cold writing) att du tycker att en våldtäkt av en svensk kvinna är värre än en våldtäkt av en afrikansk kvinna. Så jävla sjukt.
Vad är skillnaden mellan att skrika, jävla svennehora, eller jävla muslimäckel, åk hem satans neger?
Jag är ledsen att behöva säga det, men i alla fall så handlar det om hatiska, rasistiska män som ser ett lätt mål att få utlopp över.
Sjoberga vill personligen inte göra ett enda handtag för att hjälpa asylsökande till ett bekvämligare liv. Jag förslog sjobera att sjobera skulle ställa sin bostad till migrationsverkets förfogande. Det ville inte sjoberga. Sjoberga skyllde då på att det redan var fullt i dennes bostad. Men jag sa då att sjoberga kunde flytta över de personer som bodde i sjobergas bostad till ett vandrarhem eftersom jag vet att sjoberga skulle ha råd med detta. Men det dög liksom inte, det var inte fint nog åt sjobergas inneboenden.Du har fortfarande ej en enda gång skrivit vad DU gör för att underlätta för asylsökarnas bekvämlighet.
Samtidigt som du spyr galla över ALLA som inte tänker som du.
Grouse.
Sjoberga vill personligen inte göra ett enda handtag för att hjälpa asylsökande till ett bekvämligare liv. Jag förslog sjobera att sjobera skulle ställa sin bostad till migrationsverkets förfogande. Det ville inte sjoberga. Sjoberga skyllde då på att det redan var fullt i dennes bostad. Men jag sa då att sjoberga kunde flytta över de personer som bodde i sjobergas bostad till ett vandrarhem eftersom jag vet att sjoberga skulle ha råd med detta. Men det dög liksom inte, det var inte fint nog åt sjobergas inneboenden.
Och du tror kvinnor i de berörda länderna glatt accepterar andra kvinnor utan gny och "systerskapet" verkligen fungerar?
"
De har lockats dit med tjusiga löften - om lägenheter med mikrougn och milkshakemixer, om systerskap och en snygg hjälte till man. Beslutet att åka målas upp som en satsa-på-dig-själv-grej. En väg till självständighet.
Väl framme i Raqqa inser de att elen inte funkar. Eller att de infödda kvinnorna föraktar dem."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/nataliakazmierska/article20280801.ab
Hoppsan så var det med den saken. Men i lala landet är allt möjligt.
Du har fortfarande ej en enda gång skrivit vad DU gör för att underlätta för asylsökarnas bekvämlighet.
Grouse.
Om det är din dotter/ mamma som blir våldtagen av en grupp, så får du förklara att det räddar kvinnor i afrika å andra sidan. Se det från den ljusa sidan Lilla vän.
En liten uppoffring för mänskligheten.
Barnbarnen löper ngt mindre risk
Du har fortfarande ej en enda gång skrivit vad DU gör för att underlätta för asylsökarnas bekvämlighet.
Samtidigt som du spyr galla över ALLA som inte tänker som du.
Grouse.
Jag är ledsen men jag förstår faktiskt inte riktigt ditt svar. Min, något raljerande poäng, var att det är männen oaktat religion eller etnicitet som är problemet, inte om en kvinna vill bära slöja eller göra abort. Ska jag förstå det så att du är anti svenska kvinnor som reser till andra länder och gifter sig med utlänningar och att kvinnorna som redan bor där är mot dem, eller att icke svenska kvinnor kommer till Sverige pga att dt här får en microvågsugn och milkshakemaker (låter smaskigt, ingen reklam tillåten här men en bild kanske?)
Diskriminering är dock inte rätt väg att gå, varken negativ eller positivSjälvklart ska samhället använda politiska styrmedel för att åstadkomma jämlikhet på områden där det behövs.
Var skrev hon det? Skillnaden är att här beivras sådant, något det inte gör i Irak under IS t.ex , det är tvärtom som framgår av samtliga FN rapporter.Men du står alltså fast vid att en våldtäkt av en svensk kvinna är värre än en våldtäkt av en afrikansk kvinna? Så jävla sjukt.
Som vanligt när du inte har några argument kvar så kör du med ditt BS och dina lögner. Varför? Du vet ju att jag hjälper medmänniskor på flykt så varför säger du att jag inte offrar ett enda örebla bla bla bla. Mycket intressanta spekulationer. Not. Du har ingen aning om vad jag gör och inte gör. Det enda vi vet är att du inte vill göra ett enda jota eller offra ett enda öre på att hjälpa medmänniskor på flykt.
Diskriminering är dock inte rätt väg att gå, varken negativ eller positiv
Som vanligt när du inte har några argument kvar så kör du med ditt BS och dina lögner. Varför? Du vet ju att jag hjälper medmänniskor på flykt så varför säger du att jag inte offrar ett enda öre