SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Notera att jag sade att ett av förslagen faktiskt är bra.
  • Nej till kvotering av föräldraförsäkringen Är det fel att familjen själva avgör vem som ska stanna hemma? Trodde FP var för fria val ;)
  • Vi avsätter 5,9 miljarder för att möjliggöra heltid för alla inom offentlig sektor, där majoriteten är kvinnor. Där anser du tydligen att det är ok
  • Nej till experiment på våra barn – låt dem utvecklas självständigt och håll genusteoretiker borta från våra förskolor. Vi borde nog tänka efter både en och två gånger, vad det gäller experiment med barnen. Titta bara på vad det gjort med skolan
  • Att män och kvinnor tenderar att göra olika val är inget problem återigen, jag trodde du delade min åsikt om fria val, men ack så man kan bedraga sig ;)

Var skrev hon det? Skillnaden är att här beivras sådant, något det inte gör i Irak under IS t.ex , det är tvärtom som framgår av samtliga FN rapporter.

Jag vill gärna höra @axel kommentera det själv.

Uppenbarligen var det bättre med totalt 1500 våldtäkter än 1200 våldtäkter, bara samtliga skedde i Afrika. Slutsatsen av det är enkel; en våldtäkt av en svensk kvinna är värre än våldtäkten av en afrikansk kvinna. Men @axel får gärna förklara hur hen tänker om det är en missuppfattning. Jag lyssnar.

Jag arbetar till exempel aktivt mot spridandet av rasistiska fördomar och myter. Skulle vi slippa dem, så skulle mycket vara vunnet för våra nyanlända medmänniskor. Sedan röstar jag för en politik som har ambitionerna att skapa en bättre integration. Sedan gör jag hundratals saker i min vardag som verkar i rätt riktning. Det är min insats.

Vad gör du förutom att just sprida rasistiska fördomar och myter? Jag har inte noterat något enda konstruktivt, men påminn mig gärna.
Och det berättigar dig till att sprida egna myter?

Jaha så då blir det 50% på mor och 50% på far då eller?

Nej. En tredje pappamånad. Målet bör vara en helt individualiserad föräldraförsäkring och sedan får varje individ (eller i familj) bestämma hur man vill sköta sitt föräldraskap. Full frihet, helt enkelt, men en tydlig politisk signal för jämställdhet.

;) exempelvis det att SD är ett rasistiskt, fascistiskt parti.
Hittills har du ju inte kunnat bevisa det.

Bara som exempel

Sedan var det ju myten om att asylhanteringen inte innebar en kostnad, men där har du ju backat lite ;)

SD är ett rasistiskt parti enligt min och många andras åsikt. Står i partiprogrammet och jag har mängder av analyser av partiprogrammet som stöd. Du får ha en annan åsikt, men det betyder inte att den är mer korrekt. Det är alltså ingen myt eller fördom.

SD är inte ett fascistiskt parti idag. Man saknar flera diagnoskriterier och jag har säkert tre gånger skrivit att jag förstår och accepterar det med den information som framkommit. Det är alltså inget jag hävdar.

Att asylhanteringen är en initial kostnad har jag hävdat sedan jag först ägnade frågan en tanke på 90-talet. Så något annat har jag aldrig hävdat eller något jag hävdar.

Vem är det som sprider desinformation nu då, herr lbb? Du verkar ju inte ha läst mina inlägg på flera år om du hävdar dessa felaktigheter.

SD är ett rasistiskt parti enligt min och många andras åsikt. Står i partiprogrammet och jag har mängder av analyser av partiprogrammet som stöd. Du får ha en annan åsikt, men det betyder inte att den är mer korrekt. Det är alltså ingen myt eller fördom.

SD är inte ett fascistiskt parti idag. Man saknar flera diagnoskriterier och jag har säkert tre gånger skrivit att jag förstår och accepterar det med den information som framkommit. Det är alltså inget jag hävdar.

Att asylhanteringen är en initial kostnad har jag hävdat sedan jag först ägnade frågan en tanke på 90-talet. Så det har jag aldrig hävdat eller något jag hävdar.

Vem är det som sprider desinformation nu då, herr lbb? Du verkar ju inte ha läst mina inlägg på flera år om du hävdar dessa felaktigheter.
Sen förstår inte jag hur du kan tycka att det är ok med våldtäkter på svenska kvinnor men inte på afrikaska. Sen tycker jag att du ska sluta upp o skönmåla o skrävla om att du ringer till Fp:s partiledning när dom är ett rasistiska parti som vill dela upp skolan i vi o dom när det blir dax för att fira skolavslutning i kyrkan. Usch hur kan man sjunka så lågt att man röstar på dom när dom hittar på sånna lagar och söker stöd hos SD för att få igenom det i riksdagen. Att du inte skäms

Uppenbarligen så är lösningen att bara kvinnor ska få asyl och tillåtas invandra till Sverige, problem solved! Särskilt som de till sista kvinna kommer att rösta på F! Gydrun for president.

För det vet väl alla att kvinnor gör och tänker och tror samma sak. We are the Borg Collective, surrender and be assimilated.

Sen förstår inte jag hur du kan tycka att det är ok med våldtäkter på svenska kvinnor men inte på afrikaska. Sen tycker jag att du ska sluta upp o skönmåla o skrävla om att du ringer till Fp:s partiledning när dom är ett rasistiska parti som vill dela upp skolan i vi o dom när det blir dax för att fira skolavslutning i kyrkan. Usch hur kan man sjunka så lågt att man röstar på dom när dom hittar på sånna lagar och söker stöd hos SD för att få igenom det i riksdagen

Det har jag aldrig tyckt, du snackar ju bara skit hela tiden. Jag tycker helt enkelt att en våldtäkt är en våldtäkt, oavsett vem som är offer eller gärningsman. Kan jag medverka till att de blir färre är det superbra och välkomnat. Har du en annan åsikt?

Jag har kontakt med starka krafter i FP som är mycket besvikna på de fåtalet partikamrater som skrev debattartikeln. Jag tror dock att det kan leda till något bra, att vi får ett tydligare parti när hela saken är utredd. Hade jag vetat att de tänkte medverka till att återinföra religiösa inslag i skolverksamheten hade jag reagerat tidigare. Det var faktiskt en blixt från klar himmel. Som jag inte kan ta ansvar för alls. Det har aldrig någonsin tidigare varit i linje med partiets politik att ha något annat än en sekulär stat och en konfessionsfri skola. Och så är det fortfarande, ingen i partiet vill "erkänna" att de har tagit ett nytt beslut i den frågan.

Det har jag aldrig tyckt, du snackar ju bara skit hela tiden. Jag tycker helt enkelt att en våldtäkt är en våldtäkt, oavsett vem som är offer eller gärningsman. Kan jag medverka till att de blir färre är det superbra och välkomnat. Har du en annan åsikt?

Jag har kontakt med starka krafter i FP som är mycket besvikna på de fåtalet partikamrater som skrev debattartikeln. Jag tror dock att det kan leda till något bra, att vi får ett tydligare parti när hela saken är utredd. Hade jag vetat att de tänkte medverka till att återinföra religiösa inslag i skolverksamheten hade jag reagerat tidigare. Det var faktiskt en blixt från klar himmel. Som jag inte kan ta ansvar för alls. Det har aldrig någonsin tidigare varit i linje med partiets politik att ha något annat än en sekulär stat och en konfessionsfri skola. Och så är det fortfarande, ingen i partiet vill "erkänna" att de har tagit ett nytt beslut i den frågan.
Skyll på det. Har man kontakt med partiledningen så är man isyltad i de rasistiska tankarna som utmynnar i dessa groteska lagförslag när man söker stöd hos SD för att få igenom detta. Utan SD så blir det ju inget av med det. Nu har man valt sida och då får du står för det. Inte ens SD skulle komma på att lägga fram ett så unket lagförslag som att dela upp skolan i vi och dom

Sen förstår inte jag hur du kan tycka att det är ok med våldtäkter på svenska kvinnor men inte på afrikaska. Sen tycker jag att du ska sluta upp o skönmåla o skrävla om att du ringer till Fp:s partiledning när dom är ett rasistiska parti som vill dela upp skolan i vi o dom när det blir dax för att fira skolavslutning i kyrkan. Usch hur kan man sjunka så lågt att man röstar på dom när dom hittar på sånna lagar och söker stöd hos SD för att få igenom det i riksdagen. Att du inte skäms

Titta, Gammeln. Det här röstade jag på.

"
Folkpartiet vill:

• Inte att barn ska befrias från undervisning av religiösa skäl.
Folkpartiet är för mångfald och att föräldrar och elever ska kunna välja en skola som de tror på. Men tyvärr visar erfarenheter från enstaka konfessionella skolor att vi behöver ett starkare skydd mot extremism. Det behövs en bättre kontroll innan en skola får tillstånd att starta, så att friskolor inte drivs eller finansieras av organisationer som inte står för de värderingar som läroplanen anger.

Vi slog i regeringsställning fast att den konfessionella inriktningen vid en skola alltid ska vara förenlig med de grundläggande och demokratiska värderingar som utgör skolans värdegrund och ämnesundervisningen i skolan ska vara fri från konfessionella inslag.

Det här har vi gjort:

• Att göra det möjligt att stänga skolor som bryter mot regelverket eller brister i kvalitet.
  • Att all undervisning i skolan ska vara fri från konfessionella inslag.
  • Skärpt kontrollerna i skolan, inte bara i friskolor.
"

Skyll på det. Har man kontakt med partiledningen så är man isyltad i de rasistiska tankarna som utmynnar i dessa groteska lagförslag när man söker stöd hos SD för att få igenom detta. Utan SD så blir det ju inget av med det. Nu har man valt sida och då får du står för det. Inte ens SD skulle komma på att lägga fram ett så unket lagförslag som att dela upp skolan i vi och dom

Nu har ju inte konfessionella inslag i skolan ett enda dugg med rasism att göra. Lite tankeverksamhet kan du väl ställa upp med ändå?

Nu har ju inte konfessionella inslag i skolan ett enda dugg med rasism att göra. Lite tankeverksamhet kan du väl ställa upp med ändå?
Försök inte slingra dig nu. Du kommer inte undan med att Fp är rasistiska när dom lägger ett förslag som ger skolan rätt att dela upp unganra i vi o dom vid div firanden i skolan. De om något ÄR RASISTISKA. dU HAR JU SJÄLV SAGT ATT DET ÄR RASISTISKT ATT DELA UPP FOLK ELLER GÖRA SKILLNAD PÅ FOLK O FOLK. Dessutom blir ju Fp MER rasistiskt när man tar hjälp av SD för att få igenom lagen. Fattar inte hur du kan stödja sånt o sen sitta här o skylla på att SD är rasistiska när Fp lägger rasistiska förslag som ska lagstadgas. Skäms på dig du är ju inte ett dugg bä'ttre än SD.

Försök inte slingra dig nu. Du kommer inte undan med att Fp är rasistiska när dom lägger ett förslag som ger skolan rätt att dela upp unganra i vi o dom vid div firanden i skolan. De om något ÄR RASISTISKA. dU HAR JU SJÄLV SAGT ATT DET ÄR RASISTISKT ATT DELA UPP FOLK ELLER GÖRA SKILLNAD PÅ FOLK O FOLK. Dessutom blir ju Fp MER rasistiskt när man tar hjälp av SD för att få igenom lagen. Fattar inte hur du kan stödja sånt o sen sitta här o skylla på att SD är rasistiska när Fp lägger rasistiska förslag som ska lagstadgas. Skäms på dig du är ju inte ett dugg bä'ttre än SD.

Blajs. Hur var det med lite tankeverksamhet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 401
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar