SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi = infödda svenskar.
De = muslimer, icke européer, romer, somalier, syrier.

Det är de som drabbats av flest sjukliga fördomsanfall i de här trådarna. Rasistiska sådana.
Av dem du räknade upp så kan väl egentligen bara Romer utsättas för rasistiska angrepp.
Somalier kommer från Somalier, Syrier från Syrien och utomeuropéer från områden utanför Europa. Vad de har gemensamt med Muslimer? Jo man kan tillhöra alla dessa grupper oberoende etnisk bakgrund.
Romer omfattar visserligen flera folkgrupper men alla har de gemensamt att de inte har ett eget land utan är en minoritet i de länder där de bor.
Att vissa för fram fördomar mot dessa grupper, ja där håller jag med dig och det ska beivras. Men inte genom att "devalvera" begreppet rasism!!!

Av dem du räknade upp så kan väl egentligen bara Romer utsättas för rasistiska angrepp.
Somalier kommer från Somalier, Syrier från Syrien och utomeuropéer från områden utanför Europa. Vad de har gemensamt med Muslimer? Jo man kan tillhöra alla dessa grupper oberoende etnisk bakgrund.
Romer omfattar visserligen flera folkgrupper men alla har de gemensamt att de inte har ett eget land utan är en minoritet i de länder där de bor.
Att vissa för fram fördomar mot dessa grupper, ja där håller jag med dig och det ska beivras. Men inte genom att "devalvera" begreppet rasism!!!

Det är rasism. En etniskt infödd svensk som bott i Syrien och har syriskt medborgarskap skulle vid återvändandet till Sverige tillhöra vi, inte dem. Glasklar rasism.

Eller tror du att Erik Almqvist efter sin Ungernsejour kommer att betraktas av SD på samma sätt som romerna från Ungern? Då har du inte fattat partiets värderingar.

Det är rasism. En etniskt infödd svensk som bott i Syrien och har syriskt medborgarskap skulle vid återvändandet till Sverige tillhöra vi, inte dem. Glasklar rasism.

Eller tror du att Erik Almqvist efter sin Ungernsejour kommer att betraktas av SD på samma sätt som romerna från Ungern? Då har du inte fattat partiets värderingar.
Suck, hur kan du kalla ngt rasism som inte är rasfixerat?
Det handlar inte om rasism, det handlar om främlingsfientlighet.
Rasism är ngt helt annat, rasism kan du ju rikta mot ditt eget folk. exempelvis Judar som bott i landet i hundratals år.
Det inte bra att som du gör, devalvera begreppet. Och jag är inte ensam om att påpeka det.
Du har gått ut och anklagat SD för att vara rasistiska, för att den anklagelsen ska hålla så måste du använda "din" form av rasism.
Inte den vedertagna, den som riktas mot specifika etniska grupper.

Suck, hur kan du kalla ngt rasism som inte är rasfixerat?
Det handlar inte om rasism, det handlar om främlingsfientlighet.
Rasism är ngt helt annat, rasism kan du ju rikta mot ditt eget folk. exempelvis Judar som bott i landet i hundratals år.
Det inte bra att som du gör, devalvera begreppet. Och jag är inte ensam om att påpeka det.
Du har gått ut och anklagat SD för att vara rasistiska, för att den anklagelsen ska hålla så måste du använda "din" form av rasism.
Inte den vedertagna, den som riktas mot specifika etniska grupper.

Det är rasfixerat, infödda svenskar med den svenska genetiska mänskliga essensen står högre i kurs än andra.

Det är rasfixerat, infödda svenskar med den svenska genetiska mänskliga essensen står högre i kurs än andra.

Fast jag vet inte om det är så.
Det är kanske mer att kriminaliteten faktiskt är mycket högre som Axel var inne på, har en bekant som är fångvårdare och mer än 80 % är icke infödda svenskar på det fängelset. Grova brott. Narkotika, mord, grova våldtäkter.

Självkart förstår jag att även infödda begår brott men det känns som brottsligheten ökar och är större i ovan grupp,sedan , vi måste ta hand om de-ditt ord- infödda som begår brott,men känns siså att få in så mycket mer och ta hand om utifrån.

Dit jag vill komma är att jag och jag tror många med mig skiter i vilken ras bara de sköter sig.

vi ska inte ha bruna partier i Sverige. Sluta rösta på SD.
Men då måste ngt göras o politikerna får inte sopa problemet under mattan.

Tack vare SD börjar man nu tänka efter.
Det är inte bara huliganer o "rasister" som är deras väljare. Även massa invandrare som också ser utvecklingen.
En jäkla massa o valet bestog inte DÅ bara av invandringspolitikenJag kommer att tillhöra dem i nästa val om ingen radikal förändring. sker. Det är ju ett bevis på missnöje o det största i historien.

Men det är ju ingen som gör det. Jag tog upp senast redovisade siffran, Trygg tog upp senaste budgeterade siffran. Ingen är fel eller vinklad.

Eller menade du något annat?
Inte en enda gång har du kommit med rätt siffror. I det här fallet minskat med 2/3.

så fort man har ifrågasatt det har svaret varit att vi har råd bla bla o att jag snackar dynga.....
Klart att man blir obstinat
När overkliga påståenden som att ALLA flyr från krig, NETTOinvandring, Du verkar bara läsa eller höra det storstilta o aldrig reservationerna- det finstilta som är nog så viktigt

En anhörig för oss är inte samma som med andra kulturers. Kusiner, tremänningar.

Man har tagit hit sina gamla o sen låst in dem i ett rum med en papperskorg- bara för att få pengar för dem.

Jo jag har sett mer än du kan ana.

Men då måste ngt göras o politikerna får inte sopa problemet under mattan.

Tack vare SD börjar man nu tänka efter.
Det är inte bara huliganer o "rasister" som är deras väljare. Även massa invandrare som också ser utvecklingen.
En jäkla massa o valet bestog inte DÅ bara av invandringspolitikenJag kommer att tillhöra dem i nästa val om ingen radikal förändring. sker. Det är ju ett bevis på missnöje o det största i historien.

Inte en enda gång har du kommit med rätt siffror. I det här fallet minskat med 2/3.

så fort man har ifrågasatt det har svaret varit att vi har råd bla bla o att jag snackar dynga.....
Klart att man blir obstinat
När overkliga påståenden som att ALLA flyr från krig, NETTOinvandring, Du verkar bara läsa eller höra det storstilta o aldrig reservationerna- det finstilta som är nog så viktigt

En anhörig för oss är inte samma som med andra kulturers. Kusiner, tremänningar.

Man har tagit hit sina gamla o sen låst in dem i ett rum med en papperskorg- bara för att få pengar för dem.

Jo jag har sett mer än du kan ana.

Min siffra är 100% rätt och hämtat den direkt från senaste årsredovisningen. Genomgången av revisorer. Ska man vara petig är den mycket mer kvalitetssäkrad än den Trygg gav. Men Trygg var tydlig med att det handlade om en preliminär siffra, budgeterat anslag.

Anhöriga är strikt definierat. Inte alls på det sätt du vill påskina.

Och sedan sprider du ännu fler myter. Suck.

Min siffra är 100% rätt och hämtat den direkt från senaste årsredovisningen. Genomgången av revisorer. Ska man vara petig är den mycket mer kvalitetssäkrad än den Trygg gav. Men Trygg var tydlig med att det handlade om en preliminär siffra, budgeterat anslag.

Anhöriga är strikt definierat. Inte alls på det sätt du vill påskina.

Och sedan sprider du ännu fler myter. Suck.
När du nu har sådan koll på siffrorna, kan du ju ta reda på vad hela migrationsapparaten kostar 2015 ;)

Fast jag vet inte om det är så.
Det är kanske mer att kriminaliteten faktiskt är mycket högre som Axel var inne på, har en bekant som är fångvårdare och mer än 80 % är icke infödda svenskar på det fängelset. Grova brott. Narkotika, mord, grova våldtäkter.

Självkart förstår jag att även infödda begår brott men det känns som brottsligheten ökar och är större i ovan grupp,sedan , vi måste ta hand om de-ditt ord- infödda som begår brott,men känns siså att få in så mycket mer och ta hand om utifrån.

Dit jag vill komma är att jag och jag tror många med mig skiter i vilken ras bara de sköter sig.

Kriminaliteten är inte mycket högre. Det finns dock en signifikant överrepresentation. Majoriteten av alla brott begås av infödda svenskar, med extremt god marginal. Även i de brottsgrupper du nämner.

Det har vi ju hört från partiföreträdare Söder hur man ser på den saken.
Larv. Antisemitismen kommer från såna som dig och dina älskade vänner.
Sverigedemokraterna är väl det parti som är vänligast av samtliga riksdagspartier till Israel. Vi har en partisekreterare med ett kontor där Israeliska flaggan pryder en hel vägg.

Det har vi ju hört från partiföreträdare Söder hur man ser på den saken.

#duarintemintalmansoder
Och han sade att Judar, Romer var raser som skulle elimineras?
Tvivlar uppriktigt på det.
Det jag har läst utrycker han sig en aning klumpigt men han säger knappast att en viss etnisk grupp skulle vara mindre värd, men du kanske har källa på det?

Sedan kan jag ju inte låta bli och undra vem du har i din riksdag på den post som Söder har i min riksdag?

Och om det inte är Söder, vilken riksdag betraktar du då som din?

Larv. Antisemitismen kommer från såna som dig och dina älskade vänner.
Sverigedemokraterna är väl det parti som är vänligast av samtliga riksdagspartier till Israel. Vi har en partisekreterare med ett kontor där Israeliska flaggan pryder en hel vägg.

Så länge Ekeroth är i toppen hålls de starka antisemitiska krafterna i partiet i schack. Just nu är islamofobi den centrala samlingskraften.

Och han sade att Judar, Romer var raser som skulle elimineras?
Tvivlar uppriktigt på det.
Det jag har läst utrycker han sig en aning klumpigt men han säger knappast att en viss etnisk grupp skulle vara mindre värd, men du kanske har källa på det?

Visst menar han indirekt mindre värd och mindre rätt att bo i Sverige. Men för rasism räcker det att man vill använda den genetiska mänskliga essensen som en central utgångspunkt i politiken.

Visst menar han indirekt mindre värd och mindre rätt att bo i Sverige. Men för rasism räcker det att man vill använda den genetiska mänskliga essensen som en central utgångspunkt i politiken.
Då är vi där igen, du hävdar att han menar när det i själva verket är du som anser.:confused:

Det är för att undvika sådana tirader som jag anser att det är mycket enklare att dela upp i "-han sade/skrev" och "jag anser/skrev.

Då slipper du gå som katten kring het gröt.;)

Kriminaliteten är inte mycket högre. Det finns dock en signifikant överrepresentation. Majoriteten av alla brott begås av infödda svenskar, med extremt god marginal. Även i de brottsgrupper du nämner.
Nu gör du det igen!
Majoriteten av alla Våldsbrott begås av de som inte är vana vid demokrati o rättsväsende som fungerar. Dessa ska skickas tillbaka. Inte öga för öga, tand för tand.
Anpassning till Samhället or det minsta man kan kräva, men istället ska det Daltas o unga män ska inte kunna räknas som barn. De ska inte behandlas på annat sätt.
Ginnies har helt rätt. De kan bara jämföras med MC gäng i brottslighet o då minus våldtäkter.
Varför har så många invandrar killar problem med aggression?
De kan inte idka ngn fritids aktivitet annat än att slåss. Boxning, MMA.
Det är ju även "lösningen" som Mona Sahlin förordar för återkommande IS krigare. Fritid? Övrig tid när de inte bara dräller o gnäller på Samhället som vi dumma svenskar köper o ger dem fördelar. Det LÖNAR sig att vara kriminell. De som sköter sig får Inget!

Vi får inga nya friidrottare. Det or väldigt lustigt då en bekant har jobbat med boxning med dessa killar under många många år. Boxning. Han är realist o försöker inte försköna deras personligheter. De som skaffar kamphundar o sen binder fast dem i en lyktstolpe för att de inte vill gå till Vet. med de helt söndertrasade hundarna.
Hundar är lika mkt värda som vi kvinnor. Ngt som ska vara under skosulan
Kvinnokön föraktet som många tar med sig är väl inget negativt för dig.
Vi svenskar o övriga Väst ska inte ha kämpat i alla år för att gå tillbaka till medeltiden

Du som Hela tiden slänger dig med rasist o islamofobi tugget borde titta på Uppdrag granskning

Det LÖNAR sig att vara kriminell. De som sköter sig får Inget!

Just dessa meningar fick mig att tänka på när jag en gång hade bekymmer och behövde polishjälp, utan att gå in på detaljer så ville säkert polisen hjälpa men kunde/fick inte och jag i frustration vräkte ur mig precis samma : -Ja, det verkar som det är bättre att vara kriminell är man skötsam så får man inget och ingen hjälp.
Polisen svarade efter en stunds tystnad: - Ja du sover väl bättre på nätterna ialla fall men det var ju precis det jag INTE gjorde.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 404
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar