SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jävligt dålig diskussionstonfall när Man kommer in och ser hur det går. Dåligt , uselt inlägg pga personliga påhopp.

Du menar sånt här som sjoberga sysslar med
Nu dök den riktiga @axel upp igen, full av rasistiska fördomar.

Nu börjar jag tro att du är bakom flötet på riktigt.

Sitta här i trygghet och sprida rasistiska fördomar. Suck.

Du menar sånt här som sjoberga sysslar med

Precis varje gång det kommer en rasistisk utsaga - påtalar jag att den är just det. Jag är ganska trött på alla infantila, idiotiska och rasistiska fördomar som sprids av @axel, @Gammeln och @Oldie i en aldrig sinande ström.

Om vi kan lämna dessa därhän kanske vi kan ha en diskussion som faktiskt kan ge något.

Det finns många andra vinklar som andra bidrar med som är både intressanta att diskutera och tillför information och förslag i ämnet, utan att hela tiden återkommande svinga med den infantila och rasistiska fördomsklubban. Även om jag inte håller med om en del saker i sak, är det intressant att ta del av vad andra tycker och vilka slutsatser andra drar utifrån tillgänglig information.

Det är personliga angrepp och inget annat. Du har ingen rätt att säga att jag är bakom flötet (är ett personligt angrepp) och att jag och andra sprider rasistiska fördomar.

Nja. Det sista är ett faktum - varje gång jag påstått det. Det förstnämnda är ett tecken på min frustration när du vägrar att ens acceptera de enklaste faktum och enklaste logiska resonemang - helt oavsett vilken åsikt du innehar.

1% befolkningstillväxt är blygsamt och definitivt långsiktigt hållbart. Det är fler än dagens nivå.
Visst är det det, förutsatt att man accepterar en hög brist på bostäder, en hög brist på arbete och den därmed följande segregeringen o utslagningen. För ärligt talat tvivlar jag på att migrationsverket på lång sikt får de resurser som krävs. samt att kommuner o landsting kommer att kräva betydligt mer från staten i form av resurser för att klara det hela.
Tur att vi är på väg in i glimrande högkonjunktur som fixar allt detta ;)

Nja. Det sista är ett faktum - varje gång jag påstått det. Det förstnämnda är ett tecken på min frustration när du vägrar att ens acceptera de enklaste faktum och enklaste logiska resonemang - helt oavsett vilken åsikt du innehar.
Spelar ingen roll. Du har ändå ingen rätt att göra personangrepp.

Att säga att asylsökande och invandring kostar pengar är ingen rasistisk fördom. Vad ska migrationsverket med alla pengar till annars - höja sina egna löner kanske, köpa en massa mat o bostäder till sina anställda kanske.

Jag o andra har rätt att tycka så utan att bli anklagad för att sprida rasistiska fördomar.

Det är personliga angrepp och inget annat. Du har ingen rätt att säga att jag är bakom flötet (är ett personligt angrepp) och att jag och andra sprider rasistiska fördomar.
Men du, lugna ner dig lite, Sjöberga har en egen variant av rasism. Skräddarsydd så att den ska passa hans syften.

Så be om en beskrivning på vilket sätt du är rasist, då kan han inte svara och då faller ju anklagelsen ;)

Spelar ingen roll. Du har ändå ingen rätt att göra personangrepp.

Att säga att asylsökande och invandring kostar pengar är ingen rasistisk fördom. Vad ska migrationsverket med alla pengar till annars - höja sina egna löner kanske, köpa en massa mat o bostäder till sina anställda kanske.

Jag o andra har rätt att tycka så utan att bli anklagad för att sprida rasistiska fördomar.

Nej, det är ingen rasistisk fördom och det har jag heller aldrig varit i närheten av att påstå. Du blir anklagad för att sprida rasistiska fördomar - när du sprider rasistiska fördomar. Simple stuff.

Men du, lugna ner dig lite, Sjöberga har en egen variant av rasism. Skräddarsydd så att den ska passa hans syften.

Så be om en beskrivning på vilket sätt du är rasist, då kan han inte svara och då faller ju anklagelsen ;)
Jamen inte sitter väl jag och andra här o anklagar sjoberga för att vara främlingsvänliga

Och vilken ras är det jag sprider fördomar om då

Här är några klassiker från just denna tråd, några sidor tillbaka:

"Det där är inga seriösa läkare"

"Nej jag menar dom som tär på oss. Dom som inte jobbar. Dom som kommer hit o utnyttjar vår välfärd gratis utan att jobba. Å som vanligt har du fel. Dom som är här o inte jobbar dom tär på oss. Hur överlever dom annars utan bostad, pengar mat kläder."

"Dom kommer hit för att få utnyttja vår välfärd dvs gratis pengar, gratis vård, gratis bostad, gratis mat o kläder m.m. Sen..."

Din vapendragare @axel har tyvärr trumfat den här tråden.

"Nej jag menar dom som tär på oss. Dom som inte jobbar. Dom som kommer hit o utnyttjar vår välfärd gratis utan att jobba. Å som vanligt har du fel. Dom som är här o inte jobbar dom tär på oss. Hur överlever dom annars utan bostad, pengar mat kläder."

"Dom kommer hit för att få utnyttja vår välfärd dvs gratis pengar, gratis vård, gratis bostad, gratis mat o kläder m.m. Sen..."

Gör om gör rätt. Jag frågade vilken RAS jag sprider fördomar om. RAS som har med rasistisk att göra

Precis varje gång det kommer en rasistisk utsaga - påtalar jag att den är just det. Jag är ganska trött på alla infantila, idiotiska och rasistiska fördomar som sprids av @axel, @Gammeln och @Oldie i en aldrig sinande ström.

Om vi kan lämna dessa därhän kanske vi kan ha en diskussion som faktiskt kan ge något.

Det finns många andra vinklar som andra bidrar med som är både intressanta att diskutera och tillför information och förslag i ämnet, utan att hela tiden återkommande svinga med den infantila och rasistiska fördomsklubban. Även om jag inte håller med om en del saker i sak, är det intressant att ta del av vad andra tycker och vilka slutsatser andra drar utifrån tillgänglig information.

Bara skitsnack från dig. Du ordbajsar dig igenom diskussionen och vägrar konsekvent att komma med fakta, eller besvara de fakta som presenteras.
Ingen anledning att diskutera med dig över huvud taget det enda du vill är att öka ditt post count. Du har inget att säga förutom påhopp. Punkt

Bara skitsnack från dig. Du ordbajsar dig igenom diskussionen och vägrar konsekvent att komma med fakta, eller besvara de fakta som presenteras.
Ingen anledning att diskutera med dig över huvud taget det enda du vill är att öka ditt post count. Du har inget att säga förutom påhopp. Punkt

Det vore bättre att bara inte komma med fakta än att sprida fördomar, så det tar jag som en komplimang. Nu kommer jag med mången fakta - liksom andra gör - oavsett åsikt. Men vissa vill mest lufta sina fördomar, och då får de det påpekat - för de inläggen.

+1 post count. Punkt. Den riktiga frågan fortsätter vi att kämpa för på alla plan möjligt.

Min frustration är när man förskönar allt gällande den Heliga Kon.
Man fixar o trixar med siffrorna så det ska framstå som bra o vadå logiskt?
Svammel.
Om man är saklig o kommer med fakta blir man trovärdig.Om man har en smutsig mun får man ej heller respekt tillbaka.

Det är många andra här som är verkligt insatta o deras frågor hamnar hela tiden i stå.

De och dom, vilka är det?
Är det en etnisk grupp, ja då kan man börja diskutera rasism. Är det inte en utan flera etniska grupper då faller rasistargumentet platt.

Men begreppet rasist har varit en aning suddigt hos dig tidigare med så...

Inga lögner, inte någon av siffrorna är (nog; jag kollade inte Tryggs siffra men den är säkert rätt) det minsta fel. Det är senast redovisade siffra, som är för 2013. Redovisningen för 2014 är inte klar än. Anslaget var högre även för 2013 men utnyttjades långt ifrån fullt ut.
Det här är ju småpotatis i sammanhanget.
Jag begriper inte varför man friserar statistik o blundar för den verkliga kostnaden?

Politiker gör ju samma sak tills pengarna sinar. Oops.
Men de kan ju köra Robin Hoddstilen o sno från bistånd o gudarna vet vad de ska hitta på.

Jo låna. bra förslag:down:

Jag har inget emot skattehöjningar, men då ska det inte gå till ett slukhål som inte förbättrar alls.

Det här är ju småpotatis i sammanhanget.
Jag begriper inte varför man friserar statistik o blundar för den verkliga kostnaden?

Politiker gör ju samma sak tills pengarna sinar. Oops.
Men de kan ju köra Robin Hoddstilen o sno från bistånd o gudarna vet vad de ska hitta på.

Jo låna. bra förslag:down:

Jag har inget emot skattehöjningar, men då ska det inte gå till ett slukhål som inte förbättrar alls.

Men det är ju ingen som gör det. Jag tog upp senast redovisade siffran, Trygg tog upp senaste budgeterade siffran. Ingen är fel eller vinklad.

Eller menade du något annat?

De och dom, vilka är det?
Är det en etnisk grupp, ja då kan man börja diskutera rasism. Är det inte en utan flera etniska grupper då faller rasistargumentet platt.

Men begreppet rasist har varit en aning suddigt hos dig tidigare med så...

Vi = infödda svenskar.
De = muslimer, icke européer, romer, somalier, syrier.

Det är de som drabbats av flest sjukliga fördomsanfall i de här trådarna. Rasistiska sådana.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 404
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar